AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #1 Skrevet 6. august 2020 Jeg er klar over at det er veldig individuelt, men synes det er interessant å høres andres erfaringer likevel. Har vært av pillen noen år og vurderer å starte på nytt. Har selv prøvd Cerazette. Da var jeg veldig plaget med hyppige mellomblødninger. Prøvde også Loette som påvirket psyken min svært negativt. Anonymkode: 85edb...2fa
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #2 Skrevet 6. august 2020 Jeg gikk på loette i mange år og ble "gal" hver gang jeg var mot slutten av hormonpillene. Hysterisk gråt uten grunn osv. Byttet til cerazette, og sluttet bare å blø fra start, kanskje småblødninger noen få dager først, husker ikke helt. Tror jeg var heldig. Anonymkode: 2a6fc...9d0
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #4 Skrevet 6. august 2020 Jeg har bare prøvd Yasmin og Cerazette. Jeg er forsåvidt fornøyd med begge. Eneste var at på Yasmin klarte jeg ikke hoppe over bortfallsblødningen. Om jeg gikk direkte over på neste brett uten å ta sukkerpillene, fikk jeg blødning som vanlig likevel. Men ellers ingen bivirkninger. Gikk på cerazette da jeg ammet, og var strålende fornøyd med dem. Jeg spottet kanskje tre-fire ganger i løpet av de to årene jeg gikk på dem, og det var bittelitt en dag eller to. Syntes ikke jeg merket noe andre bivirkninger med dem heller. Jeg skal begynne på dem igjen når jeg har født mageboeren nå. Anonymkode: 1b5a2...8f4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #5 Skrevet 6. august 2020 Microgynon er min favoritt. Kan fint hoppe over bortfallsblødninger i 10 mnd uten problemer. Anonymkode: af792...51d
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #7 Skrevet 6. august 2020 Jeg har kun erfaring med yasmin og cerazette Yasmin: startet med da jeg var 16 pga menssmerter og trodde at jeg var aseksuell fram til jeg sluttet på dem (6 år senere). Jeg hadde null sexlyst, begynte å få mellomblødninger, og måtte til slutt slutte i samsvar med legen på grunn av migrene (som jeg også fikk av pillene) Cerazette: Startet opp med dem for 4 uker siden, foreløpig gått opp 3 kg i vannvekt (føler meg ikke særlig sexy), er hissig som fy, hatt mellomblødninger siden første pille, noe redusert sexlyst og libido, og massevis av små kviser Jeg har uten tvil best erfaring av å ikke gå på noen hormoner, men vi får se hvordan dette går ... Anonymkode: 35d76...5d6 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #8 Skrevet 6. august 2020 Qlaira har jeg god erfaring med. Var plaget av stor og langvarig blødning under menstruasjon, i tillegg til store smerter som slo meg helt ut. Nå har jeg ikke menstruasjon lengre etter å ha gått på dem i over 5 år. Kommer aldri til å bytte. Har tidligere prøvd Loette, Cerazette og Evra (p-plaster) og var plaget av mye mellomblødninger, og humøret var elendig da jeg gikk på disse. Eneste negative med Qlaira er at det er den dyreste, eller en av de dyreste, på markedet i dag. Anonymkode: 414c7...5b1
Ariana807 Skrevet 6. august 2020 #9 Skrevet 6. august 2020 Bruker microgynon og er veldig fornøyd med dem. Jeg kan fint ta dem kontinuerlig en god stund før jeg må ha en uke pause fra dem. Opplever ikke store bivirkninger. Føler kanskje jeg gråter noe mer en uten 😅 men ellers kan jeg ikke direkte peke på en bivirkning som jeg vet at jeg har, som er veldig plagsomt 😄
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #10 Skrevet 6. august 2020 Jeg er veldig fornøyd med Cerazette. Føler meg trygg på den og har ingen bivirkninger i det hele tatt. Slipper smerter, blødning og rart humør. Eneste "ulempe" er bittelitt misfarget utflod tre-fire dager ca hver tredje måned. Andre piller har gitt meg intens hodepine, hårtap og varig hyperpigmentering i underliv og under navlen. Anonymkode: 1099f...783
Minya Skrevet 6. august 2020 #11 Skrevet 6. august 2020 Microgynon. Har brukt den i femten år. Før det hadde jeg Trionetta, og den første p-pillen jeg gikk på var Trinordiol. Byttet fra de to første fordi de gikk ut av produksjon og distribusjon, først Trinordiol og så Trionetta et par-tre år senere. Da måtte jeg bytte til noe annet og fikk tips av min apotekteknikervenninne om Microgynon. Har aldri angret på det.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #12 Skrevet 6. august 2020 Begynte på Yasmin da jeg var 16 år, er for lenge siden til at jeg husker hvordan den påvirket meg. På et tidspunkt sluttet jeg, og da jeg møtte mannen begynte jeg på Loette. Jeg var skikkelig nedfor med psyken en periode og valgte å slutte med p-pillen noen måneder, da følte jeg meg bedre (men det ble jo samtidig vårsesong, så vet ikke om det var p-pillen eller vinterdepresjon jeg hadde med å gjøre). Deretter begynte jeg på hormonspiral, men da ble vondt under sex, for ikke å snakke om intense vonde menstruasjonskramper i begynnelsen som jeg aldri hadde hatt før. Nå er jeg på Desirett (aka Cerazette), og det funker bra for min del. Gikk opp noen 4-5 kilo i starten, men kiloene er nå borte da jeg begynte å snuse igjen (byttet ut søtsuget med nikotin, og mosjonen er den samme). Eneste nedturen med Desirett er metallsmaken på noen av pillene, men hallo, pillene skal jo svelges med en gang uansett, og jeg sparer penger på Desirett kontra Cerazette. Også forsvant menstruasjon ca. 3-4 måneder inn i p-pillebruken. Anonymkode: 0b5f7...af4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #13 Skrevet 11. april 2021 Har gått på cerazette i 6 år, har vært fornøyd med dem da de er de eneste pillene jeg kan ta (kan ikke ta østrogen piller). Har ikke hatt noe mensen på 5 år. Ulempen er lav libido. Kan nevne at synonym pillen Desirett gjør at jeg har enda lavere libido, så neste gang skal jeg bytte til original pakningen cerazette hos apoteket. Anonymkode: 469bd...8f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå