Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da vi fikk førstemann sendte vi takkekort for gavene vi fikk da han ble født. Da vi hadde navnefest da han var 4 mnd, mente samboeren det var merkelig å sende takkekort da også, siden vi fikk gaver fra akkurat de samme folkene, og det ble for mye med to takkekort på fire måneder. 

Jeg ga meg, men syntes det var pinlig og litt kleint.. Men var så sliten av kolikkhelvete at jeg ikke orket å sette meg ned og styre med alt alene heller. 

Hva er egentlig vanlig? Er det greit å bare gi takkekort for én av gavene? Er det ikke normalt å gi takkekort i begge anledninger? 

Anonymkode: bc82c...62e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde takkekort for begge anledninger, og for vår del var det bare 2 mnd'er mellom 🙈. Jeg følte det var riktig i forkant, men da vi fikk flere gaver enn forventet endte jeg opp med å bestille takkekort med bilde av dåpsbarnet, der det kun stod takk for gaven, og brukte dette som takkekort både til dåp og barselgave. Kommer ikke til å bestille forskjellige kort neste gang, da det fort blir dyrt! Du tenker nok mer på dette enn de eventuelle mottakerne 😁

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg skulle gitt til kun en av anledningene hadde det blitt navnefesten, siden det er en feiring/sammenkomst der man inviterer og forventer gaver. Ved fødsel er det mer frivillig å gi gave. 

Anonymkode: d18b3...587

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg skulle gitt til kun en av anledningene hadde det blitt navnefesten, siden det er en feiring/sammenkomst der man inviterer og forventer gaver. Ved fødsel er det mer frivillig å gi gave. 

Anonymkode: d18b3...587

Ja, var det samme jeg tenkte, at den festen faktisk var viktigere å takke for. Da fikk vi jo større og dyrere gaver også, nyfødtgavene var typisk en body elns. 

Så neste gang vil jeg definitivt gi takkekort for navnefesten, så får vi se hva vi gjør med nyfødtgavene..

Kanskje vi kan sende takkekort etter navnefesten bare, men takke for nyfødtgavene i samme slengen, så de som "bare" ga nyfødtgave også får takkekort, om enn noe sent. Da slipper vi unna med å skrive færre kort, og det blir billigere.. (beklager om jeg høres lat ut, men jeg var helt på felgen etter fire måneder med seks-syv timers hylskriking hver kveld/natt sist..)

Anonymkode: bc82c...62e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk baby sent på året og valgte å takke for nyfødtgaven i julekortet. Og takkekort som vanlig etter dåpen

Anonymkode: 874f4...556

Skrevet

Vi hadde begge deler ☺️

Skrevet

Vi hadde begge deler 😊

AnonymBruker
Skrevet

Skal man velge bare én av anledningene, velger man den siste, altså navnefesten. Det er normal skikk og bruk å sende takkekort etter livets store begivenheter som navnefest/dåp, konfirmasjon, bryllup og runde dager/jubileer. Å ikke sende takkekort etter navnefest er uhøflig. 

Anonymkode: a6903...259

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal man velge bare én av anledningene, velger man den siste, altså navnefesten. Det er normal skikk og bruk å sende takkekort etter livets store begivenheter som navnefest/dåp, konfirmasjon, bryllup og runde dager/jubileer. Å ikke sende takkekort etter navnefest er uhøflig. 

Anonymkode: a6903...259

Enig. Er det samme som å ikke sende etter bryllup, kjempe uhøflig 🙈

Anonymkode: 6fe23...f37

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha lagd et nøytralt kort som ikke nevner verken dåp eller fødsel, slik at det kan brukes til begge deler. Send ut etter dåp til alle som har gitt gave til en eller begge anledningene. 

Anonymkode: 95c96...dd8

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi lagde et takkekort hvor vi takket for hilsner og gaver til vårt barn, uten  noe dåpsdato eller fødselsdato, og sendte det etter dåpen. Alle som hadde gitt til fødsel og/ eller dåp fikk dette kortet 😊 

Orket ikke å styre med flere kort, så dette ble en god løsning for oss. 

Endret av Sillymilly
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...