AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #1 Skrevet 6. august 2020 Er det noen som har erfaring med drømmefanger og små barn? Tantebarnet mitt, som er snart 5 år, våkner stadig om nettene av mareritt, - det er et monster som skal ta hen. De er iferd med å prøve med drømmefanger på rommet hans nå. Er det noen som har erfaring med dette? Fungerte det med en gang, eller gikk det tid fra den ble hengt opp og til den "begynte å fungere"? Anonymkode: 913a5...e3d
gullet mitt Skrevet 6. august 2020 #2 Skrevet 6. august 2020 ????????? Du skriv som om draumefangar er ein verkeleg ting! >Som om det er ein støvsugar som ein slår på, og så fangar han verkeleg draumane! Kvifor er så mange kvinner så ivrige etter å vera overtruiske? 5
Belima Skrevet 6. august 2020 #3 Skrevet 6. august 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som har erfaring med drømmefanger og små barn? Tantebarnet mitt, som er snart 5 år, våkner stadig om nettene av mareritt, - det er et monster som skal ta hen. De er iferd med å prøve med drømmefanger på rommet hans nå. Er det noen som har erfaring med dette? Fungerte det med en gang, eller gikk det tid fra den ble hengt opp og til den "begynte å fungere"? Anonymkode: 913a5...e3d Hadde samme problem med mitt barnebarn ved samme alder. Fikk tak i en drømmefanger og den psykiske reaksjonen hennes var at den hjalp. Storebroren hennes mente det var noe tull den greia i vinduet, men for henne så ble nattesøvnen god igjen. Alle voksne vet jo at den ikke virker, men hvis en så uskyldig sak som henger i et vindu kan gjøre et barn trygt, så er det bare fint. 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #4 Skrevet 6. august 2020 1 minutt siden, Belima skrev: Hadde samme problem med mitt barnebarn ved samme alder. Fikk tak i en drømmefanger og den psykiske reaksjonen hennes var at den hjalp. Storebroren hennes mente det var noe tull den greia i vinduet, men for henne så ble nattesøvnen god igjen. Alle voksne vet jo at den ikke virker, men hvis en så uskyldig sak som henger i et vindu kan gjøre et barn trygt, så er det bare fint. Placeboeffekt er også en effekt. På samme måte som når du tar en sprayflaske med vann, klistrer på en lapp der det står "Monstergift" og sprayer på rommet. Heng opp hva som helst du, og si til barnet at det vil hjelpe mot monsteret. Anonymkode: 6d9b2...32c 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #5 Skrevet 6. august 2020 Funker for nevøen min 😊 Anonymkode: 6408e...6ff 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #6 Skrevet 6. august 2020 4 minutter siden, Belima skrev: Hadde samme problem med mitt barnebarn ved samme alder. Fikk tak i en drømmefanger og den psykiske reaksjonen hennes var at den hjalp. Storebroren hennes mente det var noe tull den greia i vinduet, men for henne så ble nattesøvnen god igjen. Alle voksne vet jo at den ikke virker, men hvis en så uskyldig sak som henger i et vindu kan gjøre et barn trygt, så er det bare fint. Støtter dette. Moren min lagde en drømmefanger til meg da jeg som liten slet med å sove, og jeg fant mye trygghet i det. Anonymkode: 1d6cf...814
Belima Skrevet 6. august 2020 #7 Skrevet 6. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Placeboeffekt er også en effekt. På samme måte som når du tar en sprayflaske med vann, klistrer på en lapp der det står "Monstergift" og sprayer på rommet. Heng opp hva som helst du, og si til barnet at det vil hjelpe mot monsteret. Anonymkode: 6d9b2...32c Ja det var akkurat det det var, placeboeffekt. Så kanskje det er redningen for tantebarnet til TS. Skade kan det ikke gjøre å prøve alt mellom himmel og jord som kan hjelpe små barn med bedre søvn. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #8 Skrevet 6. august 2020 Funker for både meg og datteren min. Og til Belima: Nei, ikke alle voksne vet at den ikke virker. Jeg er voksen og vet at den virker. Anonymkode: 4cbec...626 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #9 Skrevet 6. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: På samme måte som når du tar en sprayflaske med vann, klistrer på en lapp der det står "Monstergift" og sprayer på rommet. Hahaha så søtt ❤️ elsker barn ❤️ Anonymkode: e851b...c1f 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #10 Skrevet 6. august 2020 27 minutter siden, Belima said: Hadde samme problem med mitt barnebarn ved samme alder. Fikk tak i en drømmefanger og den psykiske reaksjonen hennes var at den hjalp. Storebroren hennes mente det var noe tull den greia i vinduet, men for henne så ble nattesøvnen god igjen. Virket den med en gang, fra de aller første nettene? 23 minutter siden, AnonymBruker said: Funker for både meg og datteren min. Og til Belima: Nei, ikke alle voksne vet at den ikke virker. Jeg er voksen og vet at den virker. Anonymkode: 4cbec...626 Takk Håper det blir bedre for min nevø nå Anonymkode: 913a5...e3d 1
Belima Skrevet 7. august 2020 #11 Skrevet 7. august 2020 For mitt barnebarn tok det 3 dager før den "virket". Den fjerde dagen sier hun selv: I natt tok drømmefangeren drømmen min.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #12 Skrevet 7. august 2020 Sønnen min slet med mareritt, så jeg "bestilte" monsterspray på ebay. Lot det gå en ukes tid, kjøpte en vanlig sprayflaske på biltema som jeg hadde et par dråper lavendelolje oppi, laget og printet ut etikett som jeg limte på, før jeg pakket den inn og la den i postkassen. Det var stor lykke da han kunne hente den, og han sprayer under sengen hver kveld. Det hjalp også ganske mye mot frykten for marerittene. Lavendelolje kan visstnok også ha beroligende effekt, jeg kjøpte den på apotek for noen år siden da han virkelig slet med søvnen. Og det skader ikke at det lukter litt når han sprayer, det blir litt mer overbevisende. 🙂 Anonymkode: 23da1...f15 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #13 Skrevet 7. august 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Lavendelolje kan visstnok også ha beroligende effekt, jeg kjøpte den på apotek for noen år siden da han virkelig slet med søvnen. Og det skader ikke at det lukter litt når han sprayer, det blir litt mer overbevisende. 🙂 Anonymkode: 23da1...f15 Lavendelolje hjalp meg i en lang periode som jeg hadde søvnvansker. Hadde fem-seks dråper på hodeputa noenlunde rett under der neseborene mine lå på puta. Fantastisk sovemedisin, sant det. Ble senere kvitt søvnvanskene gjennom healing Anonymkode: 913a5...e3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå