AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #1 Skrevet 6. august 2020 Jeg skal skrive personlige takkekort etter bryllupet, og takke for den enkelte gave, men hva kaller man forskjellige ting, syntes mye høres litt rart/stusselig ut, selvom dette er ting vi ønsket oss, som for eksempel en skål eller bolle. Vi fikk en søt liten skål, dette var ikke noe jeg hadde sett før, og søkte den opp, og den kostet jo mange 100 kroner, føler da det høres litt stusselig ut med «Tusen takk for den fine skålen vi fikk til vårt bryllup» eller er det greit? Ville dere tatt med merket på den eventuelt? Og hva med pengegaver? «Tusen takk for pengegaven vi fikk til vårt bryllup» eller pengene? 🙈 Anonymkode: 3e0ef...f79
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #2 Skrevet 6. august 2020 Helt greit med "takk for den fine skålen", og "takk for gaven" om dere fikk penger. Det blir bare merkelig om du tar med merket på skålen - da er det jo tydelig at du har søkt opp hvor verdifull den er, og det blir kleint og virker som om du er opptatt av å få dyre gaver. Anonymkode: 21ae6...d33 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #3 Skrevet 6. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt greit med "takk for den fine skålen", og "takk for gaven" om dere fikk penger. Det blir bare merkelig om du tar med merket på skålen - da er det jo tydelig at du har søkt opp hvor verdifull den er, og det blir kleint og virker som om du er opptatt av å få dyre gaver. Anonymkode: 21ae6...d33 Ja, sant ☺️ Anonymkode: 3e0ef...f79
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #4 Skrevet 6. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: Det blir bare merkelig om du tar med merket på skålen - da er det jo tydelig at du har søkt opp hvor verdifull den er, og det blir kleint og virker som om du er opptatt av å få dyre gaver. Anonymkode: 21ae6...d33 Nei, det er da absolutt ikke eneste mulige årsak til at man kjenner merket på skålen. Man kan kjenne det fra før, eller bare vært nysgjerrig. Ingenting galt i det. Kanskje man likte den og ville kjøpe fler ting fra samme merke. Anonymkode: 18622...542
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #5 Skrevet 6. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, det er da absolutt ikke eneste mulige årsak til at man kjenner merket på skålen. Man kan kjenne det fra før, eller bare vært nysgjerrig. Ingenting galt i det. Kanskje man likte den og ville kjøpe fler ting fra samme merke. Anonymkode: 18622...542 Det er fremdeles merkelig å skrive det i takkekortet. Anonymkode: 21ae6...d33
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #6 Skrevet 6. august 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er fremdeles merkelig å skrive det i takkekortet. Anonymkode: 21ae6...d33 Kommer vel an på hva man skriver, og til hvem? "Kjære Tante Oda, Tusen takk for den fine [Merke]-skålen vi fikk til vårt bryllup. Vi kjente slett ikke merket fra før, så det var en skikkelig gledelig overraskelse! Mange kjærlige hilsener ..." Hvis Tante Oda er en stor porselensentusiast varmer det sikkert ekstra om hjertet at hun fikk introdusert brudeparret til et nytt merke de likte. Eller kanskje hun er fra Finland og det var det allerfineste finske porselen hun hadde kjøpt. Hva vet jeg. Tanken med et personlig takkekort er vel at man skriver en personlig hilsen som gjør mottageren (gave-giveren) glad? Anonymkode: 18622...542
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #7 Skrevet 6. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer vel an på hva man skriver, og til hvem? "Kjære Tante Oda, Tusen takk for den fine [Merke]-skålen vi fikk til vårt bryllup. Vi kjente slett ikke merket fra før, så det var en skikkelig gledelig overraskelse! Mange kjærlige hilsener ..." Hvis Tante Oda er en stor porselensentusiast varmer det sikkert ekstra om hjertet at hun fikk introdusert brudeparret til et nytt merke de likte. Eller kanskje hun er fra Finland og det var det allerfineste finske porselen hun hadde kjøpt. Hva vet jeg. Tanken med et personlig takkekort er vel at man skriver en personlig hilsen som gjør mottageren (gave-giveren) glad? Anonymkode: 18622...542 Ja, litt sånn jeg tenkte også, dette er ikke veldig kjent så vidt jeg vet, mest nisjebutikker som har, så tenkte litt sånn at hvis de får takkekortet og det står skål, så kanskje de føler på at det for oss «bare» var en skål, og kanskje da tenker at vi tror det var en billig sak fordi vi ikke kjente merket. Nå overtenker jeg alt, men jeg vil gjerne skrive personlige kort, for jeg føler det viser mer takknemlighet enn å sende det samme til alle, folk har brukt mye tid og reist langt for å komme Anonymkode: 3e0ef...f79
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #8 Skrevet 6. august 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Ja, litt sånn jeg tenkte også, dette er ikke veldig kjent så vidt jeg vet, mest nisjebutikker som har, så tenkte litt sånn at hvis de får takkekortet og det står skål, så kanskje de føler på at det for oss «bare» var en skål, og kanskje da tenker at vi tror det var en billig sak fordi vi ikke kjente merket. Nå overtenker jeg alt, men jeg vil gjerne skrive personlige kort, for jeg føler det viser mer takknemlighet enn å sende det samme til alle, folk har brukt mye tid og reist langt for å komme Anonymkode: 3e0ef...f79 Ja, å ta seg tid til at skrive en personlig hilsen på takkekortet er en god skikk. Anonymkode: 18622...542
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå