Jahaja Skrevet 6. august 2020 #1 Skrevet 6. august 2020 Førstemann ble akkurat 1 år, og nå er jeg jammen (mot absolutt alle odds, da første var med ivf!) gravid igjen, hurra! Men, jeg er så dritt lei av å gå i turklær/joggis og formløse t-skjorter, og hadde STOR glede av å endelig passe inn i klærne mine igjen, 10-11 måneder etter fødsel. Dette varte da altså en uke eller to før de ble for små igjen 😂 jeg er kun 9 uker på vei, men mine gamle klær passer så absolutt ikke lenger. Jeg ble diger i forrige svangerskap (25kg opp, med trening og sunt kosthold), og merker at jeg gruer meg til flodhesttilværelsen igjen, spesielt da pga en ytterst kjedelig gravid-garderobe. Tips til klær som følger noenlunde motebildet, som man kan vokse litt i? Butikker i Bergensområdet som faktisk har litt utvalg? Jeg hadde ikke tenkt å avsløre graviditeten første dag tilbake i jobb 😅 1
Patriotpaula Skrevet 6. august 2020 #2 Skrevet 6. august 2020 Jeg er snart ferdig med med dette svangerskapet og jeg synes det har vært veldig enkelt å kle seg. Har absolutt ikke følt meg som en flodhest med en kjedelig garderobe - synd at du føler at graviditet= kjedelig garderobe 😕 Jeg har hatt to gravidbukser, én svart trang bukse og en olabukse. Også hatt en svart gravid-kosebukse som jeg har brukt hjemme. Mine vanlige t-skjorter har blitt litt korte nå på slutten, men det har jeg løst med å bruke overdeler som er litt lange/ kjoler som er korte som ikke-gravid, over gravidbuksene. Du vil finne mange kjoler som kan passe både som gravid og ikke-gravid. Finn deg en god og pen gravidbukse. Det er masse muligheter 😊 Skjønner ikke hvorfor man skal ha en kjedelig og formløs garderobe bare fordi man er gravid 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #3 Skrevet 6. august 2020 Er nå i uke 30, og er enig. Graviditetsklær er formløse og "tantete". Har bestilt fra 10 forskjellige butikker og sendt alt i retur. Det som fungerer mest for meg er å gå i vanlige butikker og kjøpe vanlige klær, som gir plass til magen. Er då ein tolmodighetsprøve, men verdt det Anonymkode: 9b0c8...b54 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #4 Skrevet 6. august 2020 Jeg kjøper vanlige klær som er store nok eller strechy til å passe magen. Har en god gravidbukse jeg bruker og prøver å finne fine overdeler jeg kan bruke. Går også litt i hverdagskjoler som er utrolig deilig! Noen hadde jeg fra før og noen har jeg kjøpt nå i svangerskapet. Har kjøpt 1 litt finere kjole til feks gravidbilder, selskap osv. Det er en kjole som også vil passe etter svangerskapet om jeg ønsker. De har mange fine kjoler på Floyd! Anonymkode: 5d5b6...284
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #5 Skrevet 6. august 2020 Jeg husker jeg ble helt deppa av å gå på hm og se på gravidklær, alt var jo bare svææære formløse tante-telt. Jeg endte opp med å kjøpe svært lite gravidklær, for jeg ble heldigvis ikke så stor. Jeg har et par gravidbukser, type skinny-jeans, fra hm, som er både behagelige og fine. Så har jeg en penkjole fra Mamalicious (kjøpte vel på zalando), og én gravidtopp, som heldigvis var tettsittende og ikke tante-telt. Ellers brukte jeg lange, vanlige singleter fra hm, ikke gravidsingleter, og en vanlig topp over. Basic-topper fra hm, som faktisk holdt fasongen og brukes den dag i dag, når magen er helt flat igjen. En lang singlet og en cardigan redder også mye. Denne gangen ønsker jeg meg en hverdagskjole, men har ikke funnet noe jeg liker ennå. Anonymkode: 05a35...19e 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #6 Skrevet 6. august 2020 Jeg har brukt mye vanlige kjoler og strømpebukser, og klær med løs og ledig passform over magen. Har kjøpt noen enkle gravidbukser og basic topper i tillegg, men ellers er det meste jeg bruker ikke gravid-klær. Syns det er mye stygt, rar passform og veldig stort i størrelsen mye av det. Zalando og bonprix har jeg brukt til litt basics, og Zalando har noe litt finere gravidklær også. Anonymkode: 2e0ed...d06
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #7 Skrevet 6. august 2020 Enig i at det er mye stygt. Hadde tre gravidbukser, to skinnyjeans i mørk blått og svart, og en løs mer boyfriend type jeans. Brukte litt skjørt. Kjoler ble ikke fint på meg, selv om jeg gjerne skulle ha brukt det. På overkroppen ble det stort sett singlett og skjorte, eventuelt noen gensere (men ble fort veldig formløst). Vanlige cardiganer hvis det ble kaldt. Med ankelstøvletter og smykker følte jeg meg stort sett ok Anonymkode: 265b3...a4a 1
Jahaja Skrevet 6. august 2020 Forfatter #8 Skrevet 6. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøper vanlige klær som er store nok eller strechy til å passe magen. Har en god gravidbukse jeg bruker og prøver å finne fine overdeler jeg kan bruke. Går også litt i hverdagskjoler som er utrolig deilig! Noen hadde jeg fra før og noen har jeg kjøpt nå i svangerskapet. Har kjøpt 1 litt finere kjole til feks gravidbilder, selskap osv. Det er en kjole som også vil passe etter svangerskapet om jeg ønsker. De har mange fine kjoler på Floyd! Anonymkode: 5d5b6...284 Takk for tips! Har lett etter hverdagskjoler, men finner lite med stretch, noe jeg trenger siden jeg skal vokse myye enda 😅
Jahaja Skrevet 6. august 2020 Forfatter #9 Skrevet 6. august 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig i at det er mye stygt. Hadde tre gravidbukser, to skinnyjeans i mørk blått og svart, og en løs mer boyfriend type jeans. Brukte litt skjørt. Kjoler ble ikke fint på meg, selv om jeg gjerne skulle ha brukt det. På overkroppen ble det stort sett singlett og skjorte, eventuelt noen gensere (men ble fort veldig formløst). Vanlige cardiganer hvis det ble kaldt. Med ankelstøvletter og smykker følte jeg meg stort sett ok Anonymkode: 265b3...a4a Ikke sant! Jeg prøvde noen kjoler i går der jeg så ut som jeg var 4mnd på vei, og jeg hadde jo tenkt å skjule det litt lenger enn 9 uker 😅 når jeg endelig kan vise magen ser slike kjoler ut som pølseskinn på meg 😅 gravid buksene var jeg forsåvidt fornøyd med, kanskje jeg bare er litt oppgitt over å måtte dra de fram allerede... 🙈 Takker for tips!
Jahaja Skrevet 6. august 2020 Forfatter #10 Skrevet 6. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er nå i uke 30, og er enig. Graviditetsklær er formløse og "tantete". Har bestilt fra 10 forskjellige butikker og sendt alt i retur. Det som fungerer mest for meg er å gå i vanlige butikker og kjøpe vanlige klær, som gir plass til magen. Er då ein tolmodighetsprøve, men verdt det Anonymkode: 9b0c8...b54 Tålmodighetsprøve ja! Var innom 5 butikker og fant ingenting som jeg kan vokse i, alt føltes stramt og med lite rom for bevegelse i. Merker at komfort står høyt på listen, men joggis er jeg ferdig med 😅
Jahaja Skrevet 6. august 2020 Forfatter #11 Skrevet 6. august 2020 3 timer siden, Patriotpaula skrev: Jeg er snart ferdig med med dette svangerskapet og jeg synes det har vært veldig enkelt å kle seg. Har absolutt ikke følt meg som en flodhest med en kjedelig garderobe - synd at du føler at graviditet= kjedelig garderobe 😕 Jeg har hatt to gravidbukser, én svart trang bukse og en olabukse. Også hatt en svart gravid-kosebukse som jeg har brukt hjemme. Mine vanlige t-skjorter har blitt litt korte nå på slutten, men det har jeg løst med å bruke overdeler som er litt lange/ kjoler som er korte som ikke-gravid, over gravidbuksene. Du vil finne mange kjoler som kan passe både som gravid og ikke-gravid. Finn deg en god og pen gravidbukse. Det er masse muligheter 😊 Skjønner ikke hvorfor man skal ha en kjedelig og formløs garderobe bare fordi man er gravid 🤷♀️ Nei, jeg håper jo det er mulig jeg og 😅 handler nok mest om at jeg såvidt hadde kroppen min tilbake før den begynte å ese ut igjen, og at jeg er litt oppgitt over å pakke bort absolutt alle de normale buksene mine allerede i 2.måned 🙈 har liksom hatt en midlertidig garderobe siste året da førstemann kom, og gledet meg stort til "vanlige" klær 😅 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #12 Skrevet 6. august 2020 Jeg kjøpte to gravid-jeans i forskjellige farger, og ellers brukte jeg rett og slett vanlige klær. Jeg kjøpte ikke én eneste gravid-overdel. Jeg kjøpte noe i større størrelse enn jeg bruker til vanlig, men kjøpte/hadde fra før klær i min vanlige størrelse som var litt oversized også. Lange gensere er f.eks veldig kjekt. Ellers brukte jeg også lange topper/t-skjorter med en cardigan over. Anonymkode: c7fe1...e50
Jahaja Skrevet 6. august 2020 Forfatter #13 Skrevet 6. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg husker jeg ble helt deppa av å gå på hm og se på gravidklær, alt var jo bare svææære formløse tante-telt. Jeg endte opp med å kjøpe svært lite gravidklær, for jeg ble heldigvis ikke så stor. Jeg har et par gravidbukser, type skinny-jeans, fra hm, som er både behagelige og fine. Så har jeg en penkjole fra Mamalicious (kjøpte vel på zalando), og én gravidtopp, som heldigvis var tettsittende og ikke tante-telt. Ellers brukte jeg lange, vanlige singleter fra hm, ikke gravidsingleter, og en vanlig topp over. Basic-topper fra hm, som faktisk holdt fasongen og brukes den dag i dag, når magen er helt flat igjen. En lang singlet og en cardigan redder også mye. Denne gangen ønsker jeg meg en hverdagskjole, men har ikke funnet noe jeg liker ennå. Anonymkode: 05a35...19e Akkurat, deppa av å se utvalget med noen støgge amme-singleter, et par tantekjoler og bluser... Og så er jo alle så sykt åpenbart gravidklær, med de båndene over magen! Buksene har jeg forsåvidt vært fornøyd medså jeg får vel ty til det da. Eneste er at det var sånn de fant ut av det på jobb sist, og jeg hadde håpet å få komme inn dørene uten at det lyste gravid av meg 😅 gruer meg litt til å fortelle at jeg bare skal være der et halvt års tid 🙈
Ella_xx Skrevet 6. august 2020 #14 Skrevet 6. august 2020 (endret) De har en egen gravid-kolleksjon på ASOS.com. Har funnet mye fint det men også sendt en god del i retur. Synes også denne butikken har mye fint (må bestilles fra UK): https://www.seraphine.com/en-gb/maternity-clothes/maternity-dresses/ Helt enig med deg at det er vanskelig å føle seg fin som gravid, spesielt i siste trimester. Jeg ser det blir anbefalt å bruke bukser for å føle seg fin, men kroppen min formet seg på en måte som gjorde det utrolig ubehagelig å bruke bukser (bortsett fra joggebukse) til tross for at jeg ikke la på meg mer enn anbefalt under graviditeten. Endte opp med å kjøpe en god del kjoler. Behagelig og ser sånn noenlunde elegant ut. Endret 6. august 2020 av Ella_xx
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #15 Skrevet 6. august 2020 Omtrent hele gravidgarderoben min var fra svenske Boob Design. Toppene har både gravid- og ammefunksjon, og sitter fint både med ingen mage, liten mage, og stor mage. Ellers støtter jeg et par gode gravidbukser sammen med noen lange singleter (og åpen cardigan eller skjorte), og ettersittende kjoler med mye stretch. Anonymkode: 0f48d...ae3 2
Jahaja Skrevet 8. august 2020 Forfatter #16 Skrevet 8. august 2020 På 6.8.2020 den 16.05, Ella_xx skrev: De har en egen gravid-kolleksjon på ASOS.com. Har funnet mye fint det men også sendt en god del i retur. Synes også denne butikken har mye fint (må bestilles fra UK): https://www.seraphine.com/en-gb/maternity-clothes/maternity-dresses/ Helt enig med deg at det er vanskelig å føle seg fin som gravid, spesielt i siste trimester. Jeg ser det blir anbefalt å bruke bukser for å føle seg fin, men kroppen min formet seg på en måte som gjorde det utrolig ubehagelig å bruke bukser (bortsett fra joggebukse) til tross for at jeg ikke la på meg mer enn anbefalt under graviditeten. Endte opp med å kjøpe en god del kjoler. Behagelig og ser sånn noenlunde elegant ut. Takker for mange tips! Tvang meg selv til nok en runde på lagunen, og fant riktignok et par kjoler som enda kan skjule magen, men som det også går an å vokse en del i så får jeg dra frem gravidbuksene når jeg bikker 2.trimester
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #17 Skrevet 8. august 2020 Jeg brukte kjoler i begge mike svangerskap, kjøpte hovedsaklig på zalando. Noe HM, men elendig kvalitet. Foretrekker Seraphine (dyrt), Boob og Mamalicious. Anonymkode: 77530...508 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #18 Skrevet 8. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg brukte kjoler i begge mike svangerskap, kjøpte hovedsaklig på zalando. Noe HM, men elendig kvalitet. Foretrekker Seraphine (dyrt), Boob og Mamalicious. Anonymkode: 77530...508 Vil legge til at Lindex har behagelige gravidstrømpebukser som både støtter litt på magen og hjelper på bloggjennomstrømning i beina. De har også noen uten støtte, men jeg synes den med støtte væer klart best. Ikke alle butikker har den inne, så kan hende du må innom flere eller bestille på nett. https://www.lindex.com/no/p/7422714-80-svart-gravidstrompebukse-med-middels-stotte-40denier (er ikke tilknyttet Lindex på noen måte, bare så det er sagt). Anonymkode: 77530...508 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #19 Skrevet 8. august 2020 Anbefaler en tur på Mor og meg i Bergen. Klærne er litt dyre, men veldig fine. Anonymkode: fc333...d40 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #20 Skrevet 9. august 2020 Jeg kjøpte noen veldig fine kjoler på Zalando denne gangen fra merket Anna Field sin mama kolleksjon. Satt fint med både liten og stor mage og kunne amme i de også. Anonymkode: 51ee8...634 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå