AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #1 Del Skrevet 6. august 2020 En side? En halv side? 200 ord, 400 ord? Er 500 for mye? Tre, fire eller fem avsnitt? Jeg har per nå 460 ord, altså nesten en hel A4-side, fordelt på fem avsnitt og to enkeltsetninger. Er det litt vel mye? Anonymkode: 516b8...9a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #2 Del Skrevet 6. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: En side? En halv side? 200 ord, 400 ord? Er 500 for mye? Tre, fire eller fem avsnitt? Jeg har per nå 460 ord, altså nesten en hel A4-side, fordelt på fem avsnitt og to enkeltsetninger. Er det litt vel mye? Anonymkode: 516b8...9a4 Dette kan jo ingen svare på før de harsett HVA du harskrevet! Du kan skrive 10 A4-sider med ren svada, eller du kan skrive kort og konsist med 250 ord og fortsatt få med alt. Hvor langt eret tau? Hvor tung er en bil??? Anonymkode: 2ad9d...2fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #3 Del Skrevet 6. august 2020 Søknadsbrev til hva? Universitet, annen skole eller jobb? Anonymkode: 88001...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #4 Del Skrevet 6. august 2020 Antar det her er jobb. Jeg jobber med å rekruttere og har sett mange søknader. Søknaden må selvfølgelig tilpasses type jobb du søker, og her er det forskjeller. Men dette tror jeg går hjem de fleste steder: Det vanlige er mellom en halv og en side. Alt opp til en side er Ok, men viktigere er hva du skriver - at det ikke er skrivefeil og at setningene er gode og at det du skriver er relevant til jobben du søker. Din bakgrunn og tidligere erfaring må med, og kan du forklare hvordan denne bakgrunnen gjør deg godt i stand til å gjøre jobben, er det veldig bra. I tillegg kanskje et lite avsnitt om dine personlige egenskaper, og veldig fint om du får med hvorfor disse gjør nettopp deg egnet for jobben du søker. Ikke skriv mer enn dette - svulstige setninger om personlige livsmål osv er ikke relevant. Anonymkode: 43b04...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #5 Del Skrevet 6. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette kan jo ingen svare på før de harsett HVA du harskrevet! Du kan skrive 10 A4-sider med ren svada, eller du kan skrive kort og konsist med 250 ord og fortsatt få med alt. Hvor langt eret tau? Hvor tung er en bil??? Anonymkode: 2ad9d...2fc Ta utgangspunkt i at det ikke er svada, men tekst relevant til stillingen. Gidder arbeidsgiver å lese en A4-side i sin helhet, og vil 250 ord virke litt for lite og som om man ikke har gjort en innsats? Anonymkode: 516b8...9a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #6 Del Skrevet 6. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søknadsbrev til hva? Universitet, annen skole eller jobb? Anonymkode: 88001...2ea Jobb! Anonymkode: 516b8...9a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #7 Del Skrevet 6. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Antar det her er jobb. Jeg jobber med å rekruttere og har sett mange søknader. Søknaden må selvfølgelig tilpasses type jobb du søker, og her er det forskjeller. Men dette tror jeg går hjem de fleste steder: Det vanlige er mellom en halv og en side. Alt opp til en side er Ok, men viktigere er hva du skriver - at det ikke er skrivefeil og at setningene er gode og at det du skriver er relevant til jobben du søker. Din bakgrunn og tidligere erfaring må med, og kan du forklare hvordan denne bakgrunnen gjør deg godt i stand til å gjøre jobben, er det veldig bra. I tillegg kanskje et lite avsnitt om dine personlige egenskaper, og veldig fint om du får med hvorfor disse gjør nettopp deg egnet for jobben du søker. Ikke skriv mer enn dette - svulstige setninger om personlige livsmål osv er ikke relevant. Anonymkode: 43b04...467 Takk! Jeg tror søknaden min oppfyller alt du skriver her. Ingenting svulstig, bare om min bakgrunn, erfaringer og hvorfor jeg passer til jobben. Mye av grunnen til jeg er usikker er fordi jeg ikke har relevant erfaring. Jeg søker f.eks. en stilling som saksbehandler i staten, men så har jeg tidligere bare jobbet i butikk. De valgfagene jeg har tatt i studiet og etter er egentlig ikke relevant for jobben. Jeg er redd jeg skriver for mye om ting som ikke er relevant, samtidig som tingene sier skriver mye om meg som person og arbeidstaker. Anonymkode: 516b8...9a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #8 Del Skrevet 6. august 2020 Hvis jobben du søker krever at du er selvstendig kan du feks helt kort skrive hvordan du hadde selvstendig ansvar i jobben i butikk. Anonymkode: 43b04...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritt Skrevet 6. august 2020 #9 Del Skrevet 6. august 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: En side? En halv side? 200 ord, 400 ord? Er 500 for mye? Tre, fire eller fem avsnitt? Jeg har per nå 460 ord, altså nesten en hel A4-side, fordelt på fem avsnitt og to enkeltsetninger. Er det litt vel mye? Anonymkode: 516b8...9a4 Jeg synes det høres litt mye ut. Ideelt sett bør heller CV'en si det meste, og søknaden først og fremst si hvorfor du er interessert i akkurat denne stillingen og hvorfor stillingen passer for deg. Ikke gjenta informasjon fra CV i søknadsbrevet, i hvertfall ikke mer enn helt kort innledningsvis. Endret 6. august 2020 av Kritt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #10 Del Skrevet 6. august 2020 Akkurat nå, Kritt skrev: Jeg synes det høres litt mye ut. Ideelt sett bør heller CV'en si det meste, og søknaden først og fremst si hvorfor du er interessert i akkurat denne stillingen og hvorfor stillingen passer for deg. For all del ikke gjenta informasjon fra CV i søknadsbrevet. Jo, jo, men siden min erfaring er ganske sparsom, så sier den ikke så mye 🙈 Anonymkode: 516b8...9a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritt Skrevet 6. august 2020 #11 Del Skrevet 6. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo, jo, men siden min erfaring er ganske sparsom, så sier den ikke så mye 🙈 Anonymkode: 516b8...9a4 Ok, skjønner . Uansett - bedre med litt kort og høyst relevant informasjon enn lengre med irrelevant info. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #12 Del Skrevet 6. august 2020 1 time siden, Kritt skrev: Ok, skjønner . Uansett - bedre med litt kort og høyst relevant informasjon enn lengre med irrelevant info. Men da vil jeg ikke ha noe å spille på. Da blir det litt sånn: «Hei, jeg har mastergrad i x, som absolutt alle andre søkere dere har. Jeg har ingen relevant utdanning eller erfaring, men er kjempemotivert for stillingen. Mvh, anonym bruker.» Neida, men jeg kan nok sikkert med fordel gjøre det kortere – vil bare så gjerne få frem de kvalitetene jeg har, selv om jeg ikke har det fra noen relevant erfaring. Anonymkode: 516b8...9a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritt Skrevet 6. august 2020 #13 Del Skrevet 6. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men da vil jeg ikke ha noe å spille på. Da blir det litt sånn: «Hei, jeg har mastergrad i x, som absolutt alle andre søkere dere har. Jeg har ingen relevant utdanning eller erfaring, men er kjempemotivert for stillingen. Mvh, anonym bruker.» Neida, men jeg kan nok sikkert med fordel gjøre det kortere – vil bare så gjerne få frem de kvalitetene jeg har, selv om jeg ikke har det fra noen relevant erfaring. Anonymkode: 516b8...9a4 Ja, som jeg skrev er det fint å skrive litt om hvorfor stillingen passer for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå