AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #1 Skrevet 6. august 2020 Er på utkikk etter krimbøker i gave til mannen min. Han er glad i krimbøker, men etter å ha lest bøkene fra Jo Nesbø er han lei av krimbøker basert på politiets vinkling. Han har også lest bøker av Lars Kepler og Pierre Lemaitre. Jeg vurderer å skaffe boka "Den tause pasienten" av Alex Michaelides, men setter pris på flere boktips i kategorien psykologisk thriller (hvis det finnes noe i sjangeren á la filmene "Split" eller "Glass" for eksempel) eller krimbøker med skurkens vinkling. Anonymkode: 0eeb3...76e
Djækklåsst Skrevet 6. august 2020 #3 Skrevet 6. august 2020 Ira Levin - Et kyss før døden. En av de mest kjente bøkene innen krim fra forbryterens synsvinkel. 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #4 Skrevet 8. august 2020 Kvinnen i vinduet av AJ Finn. Handler ikke om skurkenes vinkel, men en psykisk syk dame. I let you go-Clare Mackintosh. Greit, denne har 50% politivinkling, og 50% en kvinne som stikker av fra alt sin vinkling. Men det er den beste boka jeg noen gang har lest. Anonymkode: ebd1e...482
Gjest Saph Skrevet 14. august 2020 #5 Skrevet 14. august 2020 (endret) You og hidden bodies av Caroline kepnes. Vet ikke om det er hans type bok da. Og American psycho er vel også fra skurkens vinkling. Endret 14. august 2020 av Saph
Boetica Skrevet 14. august 2020 #6 Skrevet 14. august 2020 (endret) De ikoniske bøkene til Patricia Highsmith om Mr. Ripley, hvorav den første "Den talentfulle mr. Ripley" er filmet i 1999. Den svenske fortatterinnen Inger Frimannssons bøker om Justine Dalvik ("God natt min elskede", og "Skyggen i vannet"). Begge disse forslagene er fra forbryterens synsvinkel, fascinerende og utrolig nervepirrende. Endret 14. august 2020 av Boetica
Fantastica Skrevet 14. august 2020 #7 Skrevet 14. august 2020 På 9.8.2020 den 1.05, AnonymBruker skrev: I let you go-Clare Mackintosh. Greit, denne har 50% politivinkling, og 50% en kvinne som stikker av fra alt sin vinkling. Men det er den beste boka jeg noen gang har lest. Anonymkode: ebd1e...482 Der er jeg HELT enig. Tvisten er rett og slett fantastisk.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #8 Skrevet 14. august 2020 2 minutter siden, Fantastica skrev: Der er jeg HELT enig. Tvisten er rett og slett fantastisk. Uff, om man på forhånd vet at det skal være en «fantastisk tvist», så blir det jo knapt nok spennende. Har fått ødelagt noen filmopplevelser grunnet slike «spoilere», så denne boken er det vel ikke verdt å lese nå. Anonymkode: 3e915...306 1
Taffel Skrevet 14. august 2020 #9 Skrevet 14. august 2020 Bøkene om Christopher Silfverbielke av Buthler & Öhrlund . Den første heter " En nesten vanlig mann" . Tydelig inspirert av "American Psyko" , som han helt sikkert har lest.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #10 Skrevet 14. august 2020 Leste nettopp en god som passer til denne beskrivelsen, men om jeg nevner tittel så spoiler jeg hele plottet... Anonymkode: f0b42...3a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå