Gå til innhold

Oppussing av bad - spørsmål haster

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg fikk tilbud fra et firma som vil pusse opp badet vårt og jeg ser i avtalen som skal signeres at 90% av beløpet skal være utbetalt før de har begynt med flisleggingen og resterende 10% etter at hele badet er ferdig. Er det vanlig eller prøver noen å lure meg? Altså at man betaler 90% av beløpet i 3 separate betalinger hvor siste tredel er før de starter med flislegging.

Anonymkode: fabd1...be9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det et stort og anerkjent firma så kan du ta sjansen. Ellers hadde jeg nølt veldig hvis jeg var deg.

Anonymkode: e4406...845

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg fikk tilbud fra et firma som vil pusse opp badet vårt og jeg ser i avtalen som skal signeres at 90% av beløpet skal være utbetalt før de har begynt med flisleggingen og resterende 10% etter at hele badet er ferdig. Er det vanlig eller prøver noen å lure meg? Altså at man betaler 90% av beløpet i 3 separate betalinger hvor siste tredel er før de starter med flislegging.

Piss!

Velg å betale litt mer og feks: et STORT annerkjent firma, hvis ikke har IKEA begynt å ha kjøkken i mange klasser da!

Anonymkode: 1dfc0...00e

AnonymBruker
Skrevet

Hva er vanlig da som innbetalingsplan?

Skrevet

Jeg har alltid betalt alt til slutt når jeg har hatt firma til å pusse opp. Bruker alltid samme firma nå.

• Liker 1
Skrevet

Har aldri betalt på forskudd men fått faktura når alt er ferdig. Varselklokkene hadde ringt for meg. Har jo hørt om mange som betaler på forskudd så stikker de av eller jobben er dårlig utført. 

• Liker 1
Skrevet

Betalte selv ingenting på forhånd, brukte et firma

AnonymBruker
Skrevet

Du betaler når de er ferdige. Vanlig praksis. Kun useriøse folk eller svindlere bruker metoden som du beskriver...

Anonymkode: 0d836...793

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, gå for eit annet firma. Her lukter det trøbbel. Mest sannsynlig utfører dei jobben til slutt. Men ser for meg at så lenge dei har fått betalt, kan dei utsette sluttdatoen i flere uker.  

Anonymkode: c8a5e...974

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke gått med på en slik avtale, og jeg jobber i bransjen.

Dersom det var et lite firma, som jeg kjente til fra før kunne jeg godtatt å betale tilsvarende materiell når det er levert. Deretter evt avdrag i forhold utført arbeid dersom jobben var så stor at den kom til å gå over lengre tid.

Anonymkode: 14a2e...ba6

AnonymBruker
Skrevet

Takk alle for gode svar. Jeg mistenkte det ikke var vanlig og var så redd at jeg, den lille forbrukeren, vil være bundet til en ugunstig avtale uten å kunne avbestille oppdraget.

Kan jeg bare avbestille oppdraget hvis jeg mistenker at håndverker prøver å lure meg med kontrakt eller på en annen måte og jeg mister tilliten? Jeg tenker på lov om håndverktjenester paragraf 39 hvor det står at forbruker kan trekke oppdraget helt eller delvis. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...