Gå til innhold

Eksens nye dame og Facebook

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De henger sammen ved hofta, hun og han, og jeg liker henne veldig godt. Eksmannen min er en fin fyr, og hvis alt går som han vil, så er de nok sammen resten av livet. 

Men på Facebook har hun lagt ut et nytt bilde, og det er av hennes barn, og ingen av våre. Jeg synes faktisk det er litt trist, for de er jo en liten familie, der hun må gå inn som en morsperson da jeg ikke er der. For meg hadde det vært naturlig og lagt ut et bilde av alle barna hvis jeg hadde en kjæreste med barn. 

Anonymkode: 56213...0e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her tenker jeg hun ikke kan gjøre noe riktig uansett. For du kunne jo like gjerne laget en tråd om at hun la ut bilder av dine barn uten tillatelse...? Men jeg skjønner hva du mener.

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Tipper det hadde vært galt om hun hadde lagt ut bilder av dine barn. Da hadde du nok reagert negativt på det. 

Anonymkode: 6bb47...4b8

• Liker 6
Skrevet

Hvor ferskt er forholdet? Jeg skulle vært sammen med noen en stund før jeg begynte å legge ut bilder av andre sine barn på internett...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange foreldre er særdeles negativ til at andre legger ut bilder av deres barn på Facebook. Så jeg tenker at hun helt sikkert ville ta hensyn til det.

Anonymkode: 41c0c...ec7

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ingen har kontaktet meg og spurt, noe jeg hadde sagt ja til hvis det hadde vært et øyeblikksbilde. De har vært sammen i flere år, og vi har alltid en fin tone da vi treffes. 

Kanskje jeg skal ta det opp med eksen, for jeg har ikke den utfordringen med min mann siden han ikke har egne barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Har dere bare 50/50? 

Anonymkode: 9fed5...c7a

Skrevet

Jeg ser ikke problemet. Dine barn er ikke hennes barn og det vil nødvendigvis ikke være like naturlig for en stemor å legge ut (like mange og samme type) bilder av stebarn som av egne barn. 

Skjønner ikke at du i det hele tatt vurderer å ta det opp med eksen din, det er virkelig ikke din sak hva dama hans legger ut på Facebook. 

Dersom bf til mitt barn fikk seg kjæreste som begynte å legge ut bilder av barnet hadde jeg reagert negativt. 

• Liker 5
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg skal ta det opp med eksen, for jeg har ikke den utfordringen med min mann siden han ikke har egne barn. 

Kanskje du bare skal holde helt munn og ikke bruke dette til å skape dårlig stemning.

(og kanskje slette Facebook, hvis du har for vane å overtenke).

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alle her har rett, man legger bare ut bilde av egne, alt annet blir rart

Anonymkode: 4db50...5ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du overreagerer veldig. Denne dama har da lov å legge ut bilder av barna sine på face uten at eksen til mannen hennes skal blande seg bort i det? Tror du kan gjøre mye skade ved å lage en sak ut av dette. 
De fleste er veldig forsiktige med å legge ut bilder av andres barn. 

Anonymkode: e2043...d87

• Liker 5
Skrevet

Bra stemor er forsiktig, kanskje hun burde latt være å dele bilder av egne barn også?

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg hadde det vært naturlig og lagt ut et bilde av alle barna hvis jeg hadde en kjæreste med barn.

Og det kunne ikke falle meg inn å legge ut bilder av bonusbarna på Facebook, selv ikke etter ti år sammen med de. Ville aldri delt bilder av andres barn (ei heller egne) på Facebook. 

Skrevet

Dette er en type situasjon som blir feil uansett, ofte. Mange ville reagert minst like mye hvis hun hadde lagt ut bilder av barna som ikke er hennes.

Jeg ville valgt å tolke det som et tegn på respekt for deg og barna istedenfor å tolke det negativt!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Ulrikke skrev:

Dette er en type situasjon som blir feil uansett, ofte. Mange ville reagert minst like mye hvis hun hadde lagt ut bilder av barna som ikke er hennes.

Jeg ville valgt å tolke det som et tegn på respekt for deg og barna istedenfor å tolke det negativt!

I stedet for å tolke hva andre gjør på sosiale medier, så kan det være en løsning (svært gammeldags løsning riktignok) å snakke med hverandre ;) 

Antar dette er ukjent for de yngre generasjonene, men prinsippet er at i stedet å sitte med hver som mobil eller nettbrett hvor man tolker hva alle andre gjør, så tar man en prat med eks og bonusmor/far til sine barn. I riktig gamle dager (typ 1980/90-tallet) så var dette noe man pleide å gjøre. 

Det kan for eksempel foregå slik; Når man henter eller leverer sitt barn til den andre forelderen så kan man si hei, og si at man tenker at det kunne være en god ide' om alle sammen sitter seg ned i lag, for å lage felles kjøreregler når det gjelder barna. I et slik møte, så kan man nok også bli enige om felles forståelse om hva som er greit/ikke greit angående barn og sosiale medier.

Anonymkode: 04111...c8e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke lagt ut bilder av kjærestens barn på nett. 

Jeg har ikke ekskona hans på facebook, men jeg vet hun snoker litt og dersom jeg hadde lagt ut et offentlig bilde med hennes barn, som hun hadde sett, så regner jeg med at det hadde blitt bråk. Derfor holder jeg meg på den "trygge" siden.

Synes ikke du skal bry deg med dette. Som flere sier, her er det ikke noe riktig svar.

Anonymkode: e18c7...5d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...