AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #1 Skrevet 5. august 2020 Hva tenker dere? jeg har bestemt med kjæresten min at vi skal gifte oss neste år. Og familiene og alle vet det. familien hans skulle komme til meg om to uker og jeg ville vi skulle forlove oss samme dag. Men han er ikke så interesert i akkuratt forlovelse. Og moren hans vil ikke pga relgion. jeg har bare drømt meg at han skal putte ringen i meg, og ser for meg øyeblikket. Jeg vet vi skal gifte oss neste år men kjenner jeg er lei meg for at vi ikke har forlovelse. hadde du forlovelse? Er det nødvendig? Anonymkode: 8722b...20d
LillEve Skrevet 5. august 2020 #2 Skrevet 5. august 2020 Dere er jo på en måte forlovet allerede, siden dere har blitt enige om å gifte dere? Men hvis du vil ha en typ seremoni kan du jo fri selv? Synes forresten måten dere har gjort det på er veldig fin, jeg liker når par blir enige om å gifte seg sammen, og at det ikke er et valg som man sitter og venter på at mannen skal ta. 3
Brunello Skrevet 5. august 2020 #3 Skrevet 5. august 2020 Dere er Forlovet: En forlovelse (gammel form: trolovelse) inngås av et par for å kunngjøre for slekt og venner at man har til hensikt å gifte seg. 3
princeofithilien Skrevet 5. august 2020 #4 Skrevet 5. august 2020 Jeg ble litt nysgjerrig nå - i hvilken religion er forlovelse så uvanlig at moren hans ikke vil at dere skal forlove dere? 4
Gjest theTitanic Skrevet 5. august 2020 #5 Skrevet 5. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere? jeg har bestemt med kjæresten min at vi skal gifte oss neste år. Og familiene og alle vet det. familien hans skulle komme til meg om to uker og jeg ville vi skulle forlove oss samme dag. Men han er ikke så interesert i akkuratt forlovelse. Og moren hans vil ikke pga relgion. jeg har bare drømt meg at han skal putte ringen i meg, og ser for meg øyeblikket. Jeg vet vi skal gifte oss neste år men kjenner jeg er lei meg for at vi ikke har forlovelse. hadde du forlovelse? Er det nødvendig? Anonymkode: 8722b...20d Det var svært underlig at han ikke vil forlove seg når dere skal gifte dere neste år. En forlovelse er et følelsesmessig bånd av emosjonell verdi. Et muntlig løfte som det har null konsekvens å ikke holde. At man vil gifte seg men ikke forlove seg er veldig snodig. Jeg ville blitt mistenksom til om han egentlig har til hensikt å gifte seg. Høres ut som om han kaster til deg et bein kun for å holde deg på gress. Kanskje jeg er litt for mistenksom, men dette lukter fisk.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #6 Skrevet 5. august 2020 Hva ligger det i "å putte ringen i deg"? Anonymkode: d41b9...374 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #7 Skrevet 5. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva ligger det i "å putte ringen i deg"? Anonymkode: d41b9...374 At han tar det i fingeren min Anonymkode: 8722b...20d
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #8 Skrevet 5. august 2020 13 minutter siden, Brunello skrev: Dere er Forlovet: En forlovelse (gammel form: trolovelse) inngås av et par for å kunngjøre for slekt og venner at man har til hensikt å gifte seg. Men vi skal ikke ta på hverandre ring. Er ikke forlovelse å ta på hverandre ring? Anonymkode: 8722b...20d
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #9 Skrevet 5. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere? jeg har bestemt med kjæresten min at vi skal gifte oss neste år. Og familiene og alle vet det. familien hans skulle komme til meg om to uker og jeg ville vi skulle forlove oss samme dag. Men han er ikke så interesert i akkuratt forlovelse. Og moren hans vil ikke pga relgion. jeg har bare drømt meg at han skal putte ringen i meg, og ser for meg øyeblikket. Jeg vet vi skal gifte oss neste år men kjenner jeg er lei meg for at vi ikke har forlovelse. hadde du forlovelse? Er det nødvendig? Anonymkode: 8722b...20d hvis dere er enige om å gifte dere, så ER dere jo per def forlovet. Anonymkode: 401f7...fc7 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #10 Skrevet 5. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men vi skal ikke ta på hverandre ring. Er ikke forlovelse å ta på hverandre ring? Anonymkode: 8722b...20d nei, forlovelse er å avtale at man skal gifte seg. Ringen er et ytre symbol, som kan droppes. Det er avtalen som er forlovelsen. Anonymkode: 401f7...fc7 6
Brunello Skrevet 5. august 2020 #11 Skrevet 5. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men vi skal ikke ta på hverandre ring. Er ikke forlovelse å ta på hverandre ring? Anonymkode: 8722b...20d Ringen er for å vise at man er forlovet. Handlingen er å bli enig om å gifte seg. 3
Jdz Skrevet 5. august 2020 #12 Skrevet 5. august 2020 Dere er jo forlovet. Hva skal man med så himla mange ringer? Det blir jo ring når dere gifter dere? 2
Navani Skrevet 6. august 2020 #13 Skrevet 6. august 2020 Hvis dere er enige om å gifte dere og har startet å planlegge, så er dere forlovet. Du fikk ikke et frieri, men dere ble enige. 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #14 Skrevet 6. august 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: At han tar det i fingeren min Anonymkode: 8722b...20d i = "inni". Så at han "putter ringen i deg" hørtes plutselig veldig kinky ut. (Det er jo litt begrenset med antall hull den kan puttes i.) For fremtiden kan det være lurt å bruke "på" istedenfor "i". (som i utenpå) At han putter ringen på deg, eller tar ringen på fingeren din. Når det er sagt, er ring en valgfri ting når det gjelder forlovelse. På samme måte som det er valgfritt med et frieri. Forlovelse er kun at man blir enige i å gifte seg. Ikke måten det gjøres på, eller måten det kunngjøres for andre på. Om du har drømt om at han skal ned på kne med en ring, og fri, så virker det rart at dere har blitt enige om å gifte dere på en annen måte, uten at du har fortalt at du ønsket at det var han som skulle ta initiativ og fri med en ring, dersom han ønsket å gifte seg med deg. For de fleste av oss virker det rart å ta "frieriet" og "ringforlovelsen" etter at mange andre vet dere er forlovet. Anonymkode: b1da9...0cb 1
Yoshi Skrevet 8. august 2020 #15 Skrevet 8. august 2020 Jeg har vært forlovet siden april. Har ingen ring og ble ikke fridd til. Gifteringene blir satt på under vielsen. Om du veldig gjerne vil ha en forlovelsering så kan du jo be om det. Det gjorde jeg. Og den er bestilt og skal gis til meg på et eller annet tidspunkt.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #16 Skrevet 9. august 2020 Vi hadde ikke ring før vi ble gift, og jeg ble ikke fridd til/fridde- vi bare bestemte oss om å gifte oss som to voksne mennesker. Vi annonserte via bryllupsinvitasjoner at vi skulle gifte oss. Om du, TS, har lyst å gjøre noe ut av forlovelsen og være ring så er det gitt valg. Tror begge deler er like vanlig. Anonymkode: e1951...c02
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #18 Skrevet 9. august 2020 Dere er forlovet. Å bli enige om å gifte seg er en forlovelse. Anonymkode: b042a...894
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå