Gå til innhold

Bør det bli påbud om visir/briller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Munnbind dekker nese og munn, men hva med øynene? Viruset kan smitte gjennom øynene ettersom vi har slimhinner også der. Bør det derfor innføres et påbud om bruk av visir eller beskyttelsesbriller på alle offentlige steder?

Anonymkode: ea0a5...f67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor stoppe der? Dette er jo hva alle bør gå med:

e50a82dc0e1b7d58ad2412b3cd3d95b7.png

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Hatsumomo skrev:

Kan vi bruke hjemmelagde varianter?

fab7decc597b56a3caf15e0972a82be4.jpg

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt sant. Hvis noen hoster opp i ansiktet på en annen, kan man få viruset via øynene og dråpesmitte. 

Anonymkode: 67206...7f3

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan vi bruke hjemmelagde varianter?

fab7decc597b56a3caf15e0972a82be4.jpg

Hehe, ja for all del. Søppelsekker koster jo ikke mye, litt gaffateip rundt kroppen så er vi der!

Skrevet (endret)

Og er ikke maske nok så finn frem vannflaska! Gjenbruk er jo the big thing!

Coronavirus-7.jpg

Endret av Hatsumomo
  • Liker 3
Skrevet

Det blir jo et spørsmål om hva som er praktisk gjennomførbart. Munnbind er enkle å produsere og å ha på seg. Visirer krever mer ressurser å produsere, og er mer upraktiske å ha på seg.

Hvis det store flertallet begynner å bruke munnbind vil det redusere dråpesmitte betraktelig. Selv et munnbind av bomull ikke stopper alle virus som kommer ut ved et nys vil det signifikant redusere distansen dråpene blir spredd.

Det er derfor mye viktigere å dekke nese og munn enn øynene, men det beste er selvsagt begge deler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det spruter væske ut av øynene dine ville jeg vurdert å gå til lege.

Anonymkode: 4ec73...fc1

• Liker 6
Skrevet (endret)

Kan dette duge hvis man har vanlige briller under?

Skjønt jeg har en følelse av at kassadamen på KIWI vil se litt rart på meg om jeg kommer ikledd dette for å kjøpe melk ...

armor-3451625_1280.jpg

riddarhjalm-med-visir-1.jpg

HTB1mV3PdcnI8KJjSspeq6AwIpXaP.jpg_q50.jp

Endret av Bix
Skrevet

Trenger ikke påbud om noe som kun er for din egen del. Det ville vært like tåpelig som påbudet om å bruke setebelte.

Et munnbind påbud er derimot viktig. Det spruter ikke smitte fra øynene til folk men det gjør det konstant fra munn og nese, der behøves påbud for å hindre at du bidrar til smittespredning. Hvis alle må gå med munnbind har briller heller ikke så mye for seg.

AnonymBruker
Skrevet

Hvem skal gi oss disse munnbindene?

Anonymkode: 16429...ca1

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Bix skrev:

Kan dette duge hvis man har vanlige briller under?

Skjønt jeg har en følelse av at kassadamen på KIWI vil se litt rart på meg om jeg kommer ikledd dette for å kjøpe melk ...

armor-3451625_1280.jpg

riddarhjalm-med-visir-1.jpg

HTB1mV3PdcnI8KJjSspeq6AwIpXaP.jpg_q50.jp

Men kjære vene, kassadamen har jo samme utstyr selv, så hvorfor skulle hun reagere på dette?

Anonymkode: 27514...408

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Iceman skrev:

Trenger ikke påbud om noe som kun er for din egen del. Det ville vært like tåpelig som påbudet om å bruke setebelte.

Et munnbind påbud er derimot viktig. Det spruter ikke smitte fra øynene til folk men det gjør det konstant fra munn og nese, der behøves påbud for å hindre at du bidrar til smittespredning. Hvis alle må gå med munnbind har briller heller ikke så mye for seg.

Det er et påbud om å bruke setebelte 🤦🤦🤦

Anonymkode: 0d484...8c5

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvem skal gi oss disse munnbindene?

Anonymkode: 16429...ca1

Hvorfor skal noen gi deg munnbind? Kondomer er heller ikke gratis, selv om det hindrer spredning av kjønnssykdommer.

Anonymkode: dfc40...57a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal noen gi deg munnbind? Kondomer er heller ikke gratis, selv om det hindrer spredning av kjønnssykdommer.

Men kondombruk er jo frivillig da. Selv om man nok må veie utgiftene til kondomer opp mot de mulige utgiftene i 20 år til mat, leker, klær og fritidssysler til et evt avkom. Men om begge alternativene er uholdbare er jo sølibat en mulighet. Å la være å puste over lengre tid er derimot fysiologisk umulig så lenge man fortsatt er i live.

Anonymkode: 7de30...1d5

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er et påbud om å bruke setebelte 🤦🤦🤦

Anonymkode: 0d484...8c5

Har ikke sagt noe annet. Sa at et påbud om visir/briller ville vært like tåpelig som påbudet mot setebelte. Kan du lese norsk?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De bør ikke være gratis, da blir det overforbruk. Staten bør sørge for produksjon og selge de billig, altså noenlunde hva det kostet før pandemien.

AnonymBruker
Skrevet

Hel drakt burde være påbudt brukt i alle offentlige rom. Tenk så morsomt det blir å se politikerne vandre rundt dagen lang i dette utstyret, ikke minst i Stortinget! Gi dem den billige hjemmelagde varianten, med resirkulerte søppelsekker, det ville de kledd helt fortreffelig :) 

Anonymkode: 8218f...df3

• Liker 1
Skrevet

Hysteri.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
17 timer siden, Hatsumomo skrev:

Der stjal du svaret mitt :ler:

• Opprett ny...