AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #1 Skrevet 5. august 2020 Kan man gå med jeans-skjørt i konfirmasjon ? Anonymkode: 9ab2b...4be
Trish Skrevet 5. august 2020 #2 Skrevet 5. august 2020 Jeg vil si ja. Hvis du styler det med høye hæler og en topp i et fint stoff som ser mer pyntet ut. Tilbehør for å få det til å se mer pynta ut.
Eliza Doalot Skrevet 6. august 2020 #3 Skrevet 6. august 2020 Jeg mener nei. Jeans-stoff er ikke pyntet nok for en konfirmasjon uansett hvordan det styles. 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #4 Skrevet 6. august 2020 Akkurat nå, Eliza Doalot skrev: Jeg mener nei. Jeans-stoff er ikke pyntet nok for en konfirmasjon uansett hvordan det styles. Enig Anonymkode: 76c7f...c2b 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #5 Skrevet 6. august 2020 Nei. Jeans-stoff er hverdagsstoff, ikke pynt. Anonymkode: 23d97...281 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #6 Skrevet 6. august 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Jeans-stoff er hverdagsstoff, ikke pynt. Anonymkode: 23d97...281 Enig. Anonymkode: f592d...e58 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #7 Skrevet 6. august 2020 Det er på tide å snakke om konfirmasjonpolitiet. Anonymkode: 57f82...1e8 1
WhiteSwan Skrevet 6. august 2020 #8 Skrevet 6. august 2020 Ja, med mindre det er et mini skjørt liksom.
Thyra Skrevet 6. august 2020 #9 Skrevet 6. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei. Jeans-stoff er hverdagsstoff, ikke pynt. Anonymkode: 23d97...281 Hva er det verste som kan skje om man gjør det?
Snabeltann Skrevet 6. august 2020 #10 Skrevet 6. august 2020 Kan dere legge ut bilde av et jeansbasert antrekk dere mener er fint og pynta nok for en konfirmasjon? Jeg klarer ikke å se det for meg.bunad, kofte, penkjole, drakt eller dress synes jeg er innafor. Ikke dongeyskjørt.... men mulig jeg tar feil. Samme i bryllup. 4
Eliza Doalot Skrevet 6. august 2020 #11 Skrevet 6. august 2020 28 minutter siden, Thyra skrev: Hva er det verste som kan skje om man gjør det? Det skjer neppe noe i det hele tatt, men etter min mening er ikke det så relevant. Når jeg kler meg etter hva som er forventet i forskjellige settinger er ikke det før å unngå at "noe skjer", men fordi det er en av måtene man som gjest signaliserer at man setter pris på invitasjonen og deltar i festlighetene. Det skjer neppe noe om man møter i begravelse i sjokkrosa minikjole heller, men de fleste vil være enig i at det vil oppfattes som ganske respektløst av de fleste. Man viser respekt og deltakelse i sorgen ved å kle seg dempet. Tilsvarende er det normal kotyme å stille pyntet i konfirmasjon. Bunad og (mørk) dress er normale antrekk og det harmonerer dårlig med jeansskjørt. Nei, det skjer neppe noe, men det vil trolig oppfattes som litt respektløst. 3
Thyra Skrevet 6. august 2020 #12 Skrevet 6. august 2020 (endret) 3 timer siden, Eliza Doalot skrev: Det skjer neppe noe i det hele tatt, men etter min mening er ikke det så relevant. Når jeg kler meg etter hva som er forventet i forskjellige settinger er ikke det før å unngå at "noe skjer", men fordi det er en av måtene man som gjest signaliserer at man setter pris på invitasjonen og deltar i festlighetene. Det skjer neppe noe om man møter i begravelse i sjokkrosa minikjole heller, men de fleste vil være enig i at det vil oppfattes som ganske respektløst av de fleste. Man viser respekt og deltakelse i sorgen ved å kle seg dempet. Tilsvarende er det normal kotyme å stille pyntet i konfirmasjon. Bunad og (mørk) dress er normale antrekk og det harmonerer dårlig med jeansskjørt. Nei, det skjer neppe noe, men det vil trolig oppfattes som litt respektløst. Enkelte har av ulike grunner begrenset med penklær, og begrensede midler til å kjøpe et nytt antrekk for anledningen. Det viktigste burde faktisk være at folk kommer, ikke hva de har på seg. Det hadde ihvertfall jeg tenkt, om jeg holdt selskapet. Regner med de fleste prøver å finne fram det mest egnede de har, om de ikke kjøper noe nytt. Jeansskjørt er bedre egnet enn hullete joggebukse. Å finne noe dempet til begravelse i klesskapet klarer de fleste. Noe stivpyntet til selskap er det ikke alle som har. Sjokkrosa minikjole i begravelse er en d årlig sammenligning. Alle har noe som er bedre egnet enn det. Ikke alle har noe penere enn jeansskjørt. Endret 6. august 2020 av Thyra 1
Hjarte Skrevet 6. august 2020 #13 Skrevet 6. august 2020 Men nå stod det ikke noe i hovedinnlegget om at ts ikke har råd til noe annet, så da må det være greit å være ærlig når noen spør om jeans-skjørt kan brukes i et finere selskap. Det blir vanskelig å diskutere hvis man skal dra inn ting som ingen har sagt noe om. For min del så synes jeg at et jeans-skjørt er for hverdagslig for en konfirmasjon, men det kommer også litt an på fargen på skjørtet. Et helt svart, eller hvit jeans-skjørt er lettere å style slik at det ser finere ut, og fremstår ikke like "dongeri" ut som de blå. 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #14 Skrevet 7. august 2020 Ja det kan det Anonymkode: ebf6a...354
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå