AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #1 Skrevet 5. august 2020 Jeg tenker muligens å begynne med 7-12 for mini, da jeg har mulighet til dette. Da henter jeg henne når de andre skal sove. Noen som har gjort det sånn? Anonymkode: aaa59...b80
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #2 Skrevet 5. august 2020 For å gjøre det slik, må du likevel betale for full plass. Bare så du vet det. Gutten min har bortimot halv dag. Leverer 9.30 og henter 13.30. Jeg har mulighet, og ønsker mer tid med han. Betaler full plass selvfølgelig, men det er det uansett verdt 😊 begynte i barnehagen rett før 2år, og er nå snart 4. Anonymkode: ba652...032 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #3 Skrevet 5. august 2020 Kommer du 7 så være obs på at du kanskje må levere på annen avdeling og andre voksne, da avdelingene gjerne er slått sammen fra morgenene av. Anonymkode: ba652...032 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #4 Skrevet 5. august 2020 Jeg henter og leverer til kjernetid – altså 09:30-14:30. Synes det er helt topp. Har i tillegg fri hver onsdag. Anonymkode: e9091...a2d 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #5 Skrevet 5. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer du 7 så være obs på at du kanskje må levere på annen avdeling og andre voksne, da avdelingene gjerne er slått sammen fra morgenene av. Anonymkode: ba652...032 Har hatt unger i 2 forskjellige barnehager, aldri vært borti eller hørt om, bortsett fra midt på sommeren. Hun vil jo ev gå glipp av en del om du gjør det sånn. Men ja, du har din fulle rett til det. Kjernetid i bhg er jo ofte f.eks 9-13. Da har de fastsatte aktiviteter som er planlagt som er pedagogisk. Ville heller hatt henne der da. Men om hun er så liten at hun fortsatt sover, er vel den delen før lunsj viktigst. Anonymkode: 8f9d7...5c6 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #6 Skrevet 5. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer du 7 så være obs på at du kanskje må levere på annen avdeling og andre voksne, da avdelingene gjerne er slått sammen fra morgenene av. Anonymkode: ba652...032 Ikke nødvendigvis... og hvert fall ikke nå i korona-tider... Ts: ville hørt hva som er barnehagens kjernetid. Da er det flest voksne på plass, og barnet får være med på det som er av samlinger, aktiviteter og utelek. Anonymkode: 81723...315
Gjest Trynefaktor Skrevet 5. august 2020 #7 Skrevet 5. august 2020 Hør med bhg når deres kjernetid er. Kjedelig for barnet å gå glipp av morsomme ting, men det kan jo hende dette er innenfor disse timene du beskriver. Det er bare fint at du vil være sammen med barnet ditt. Hilsen ped.leder
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #8 Skrevet 5. august 2020 35 minutter siden, Trynefaktor skrev: Hør med bhg når deres kjernetid er. Kjedelig for barnet å gå glipp av morsomme ting, men det kan jo hende dette er innenfor disse timene du beskriver. Det er bare fint at du vil være sammen med barnet ditt. Hilsen ped.leder 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å gjøre det slik, må du likevel betale for full plass. Bare så du vet det. Gutten min har bortimot halv dag. Leverer 9.30 og henter 13.30. Jeg har mulighet, og ønsker mer tid med han. Betaler full plass selvfølgelig, men det er det uansett verdt 😊 begynte i barnehagen rett før 2år, og er nå snart 4. Anonymkode: ba652...032 Ja jeg betaler for full plass. dette er ikke snakk om alltid, men nå i begynnelsen tror jeg det er greit. Så kan hun sove hjemme som hun pleier, og bruke god tid på å bli kjent. Anonymkode: aaa59...b80
Gjest Trynefaktor Skrevet 5. august 2020 #9 Skrevet 5. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg betaler for full plass. dette er ikke snakk om alltid, men nå i begynnelsen tror jeg det er greit. Så kan hun sove hjemme som hun pleier, og bruke god tid på å bli kjent. Anonymkode: aaa59...b80 Gjør det. Vi brukte også lang tid på tilvenning av det yngste barnet.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #10 Skrevet 5. august 2020 2 minutter siden, Trynefaktor skrev: Gjør det. Vi brukte også lang tid på tilvenning av det yngste barnet. Hvordan gikk det? Følte du at det var et godt valg når du ser i ettertid? Så redd for å gjøre feil. Anonymkode: aaa59...b80
Gjest Trynefaktor Skrevet 5. august 2020 #11 Skrevet 5. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gikk det? Følte du at det var et godt valg når du ser i ettertid? Så redd for å gjøre feil. Anonymkode: aaa59...b80 For oss var det et godt valg. Gjorde det en måneds tid. Etter det har hun hatt relativt korte dager fordi besteforeldre har hentet en del. Hun ble veldig trygg og ble veldig glad i barnehagen.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #12 Skrevet 5. august 2020 4 minutter siden, Trynefaktor skrev: For oss var det et godt valg. Gjorde det en måneds tid. Etter det har hun hatt relativt korte dager fordi besteforeldre har hentet en del. Hun ble veldig trygg og ble veldig glad i barnehagen. Så flott! Godt å høre. Hvor korte dager hadde dere i begynnelsen? Anonymkode: aaa59...b80 1
Gjest Trynefaktor Skrevet 5. august 2020 #13 Skrevet 5. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så flott! Godt å høre. Hvor korte dager hadde dere i begynnelsen? Anonymkode: aaa59...b80 Jeg hentet henne stort sett når hun skulle sove. Noen dager ville hun selv prøve å sove i barnehagen, og fikk det. Hun var litt over 2 år og veldig verbal da. Hadde hentet så hun kunne sove i vogna/hjemme om hun var yngre.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #14 Skrevet 5. august 2020 7 minutter siden, Trynefaktor skrev: Jeg hentet henne stort sett når hun skulle sove. Noen dager ville hun selv prøve å sove i barnehagen, og fikk det. Hun var litt over 2 år og veldig verbal da. Hadde hentet så hun kunne sove i vogna/hjemme om hun var yngre. Akkurat det jeg ønsker å gjøre. Takk for at du delte Anonymkode: aaa59...b80
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #15 Skrevet 5. august 2020 Gjør det som passer for deg og ditt barn. Ingen regel eller fasitsvar på det. men unn deg en fridag innimellom og møt venner, trene, sove eller vaske hus.. ta vare på deg selv også. jobber selv i bhg og folk leverer og henter når de vil. Noen jobber turnus og ønsker lange gode morninger med barna sine, ta vare på denne tiden. Anonymkode: 0531e...b8d
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #16 Skrevet 6. august 2020 Jeg tenker at det er helt greit om du har muligheten til det! Jeg hentet også gutten min før soving de dagene jeg hadde mulighet til det, så han kunne sove hjemme. Sov mye bedre hjemme enn i barnehagen også så 😊 Anonymkode: 0b564...4c3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #17 Skrevet 6. august 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg betaler for full plass. dette er ikke snakk om alltid, men nå i begynnelsen tror jeg det er greit. Så kan hun sove hjemme som hun pleier, og bruke god tid på å bli kjent. Anonymkode: aaa59...b80 Det er vanskelig å gi råd utan å kjenne til barnehagen sine rutiner. I vår barnehage fekk eg faktisk ikkje lov til å hente jenta for soving. Det var mykje gråting, og personalet klarte ikkje å roe ho, så eg følte det ville vere betre å hente ho etter lunsj og vente med soving eit par veker til ho følte seg trygg i bhg. Men da fekk eg klar beskjed frå ped.leiar at sovevogna skulle vere på plass førstkomande mandag, elles ville eg forsinke tilvenninga. Her må foreldre ha ein svært god grunn for å kunne forsvare fraver i kjernetida. Eg leverte ikkje før i 9-tida, så det er jo ikkje det samme som i din situasjon. Kl 7 til 12 bør vere lenge nok i starten. Sjekk med barnehagen. 🙂 Anonymkode: 2745d...014
Sunshineyellow Skrevet 6. august 2020 #18 Skrevet 6. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vanskelig å gi råd utan å kjenne til barnehagen sine rutiner. I vår barnehage fekk eg faktisk ikkje lov til å hente jenta for soving. Det var mykje gråting, og personalet klarte ikkje å roe ho, så eg følte det ville vere betre å hente ho etter lunsj og vente med soving eit par veker til ho følte seg trygg i bhg. Men da fekk eg klar beskjed frå ped.leiar at sovevogna skulle vere på plass førstkomande mandag, elles ville eg forsinke tilvenninga. Her må foreldre ha ein svært god grunn for å kunne forsvare fraver i kjernetida. Eg leverte ikkje før i 9-tida, så det er jo ikkje det samme som i din situasjon. Kl 7 til 12 bør vere lenge nok i starten. Sjekk med barnehagen. 🙂 Anonymkode: 2745d...014 What 😮 for en pedleder!!
Sinsiew Skrevet 6. august 2020 #19 Skrevet 6. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vanskelig å gi råd utan å kjenne til barnehagen sine rutiner. I vår barnehage fekk eg faktisk ikkje lov til å hente jenta for soving. Det var mykje gråting, og personalet klarte ikkje å roe ho, så eg følte det ville vere betre å hente ho etter lunsj og vente med soving eit par veker til ho følte seg trygg i bhg. Men da fekk eg klar beskjed frå ped.leiar at sovevogna skulle vere på plass førstkomande mandag, elles ville eg forsinke tilvenninga. Her må foreldre ha ein svært god grunn for å kunne forsvare fraver i kjernetida. Eg leverte ikkje før i 9-tida, så det er jo ikkje det samme som i din situasjon. Kl 7 til 12 bør vere lenge nok i starten. Sjekk med barnehagen. 🙂 Anonymkode: 2745d...014 I all verden. Den bhg hadde jeg rett og slett bytta fra. En god grunn til å ikke ha barnet i bhg hele kjernetiden = jeg er hjemme og vil ha til med barnet mitt. 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #20 Skrevet 6. august 2020 17 minutter siden, Sunshineyellow skrev: What 😮 for en pedleder!! Eg var ueinig i mykje av det denne pedleiaren tenkte. Fekk heldigvis ny pedleiar neste år, og jenta mi trivst no veldig godt i bhg 🙂 9 minutter siden, Sinsiew skrev: I all verden. Den bhg hadde jeg rett og slett bytta fra. En god grunn til å ikke ha barnet i bhg hele kjernetiden = jeg er hjemme og vil ha til med barnet mitt. Det er både positive og negative ting med denne barnehagen. Personen som var styrar, og første pedleiar var generelt svært bestemte personar, som ikkje ville føye seg etter innspel fra foreldre. Første året var ganske ille. Men med nye tilsette på plass gikk det mykje betre. 🙂 Eg har ikkje forhøyrt meg på nytt om synet på fraver, sidan det ikkje trengst no når jenta mi har det veldig kjekt i bhg. Det er ikkje alltid ho har lyst å vere med heim når eg hentar ho 🙂 Men eg vart overraska over å få tilbakemelding på at barnet må vere til stades heile kjernetida, med mindre det er feber eller oppkast/diare. Eg trudde jo at barnehage var frivillig, og at eg kunne hente tidligare ein dag innimellom viss eg ønska det. (Jobbar deltid) Anonymkode: 2745d...014 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå