Gå til innhold

Jeg er så skuffet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I april/mai så det ut til at dette skulle gå greit for Norges del, tross pandemi og alt. Vi fikk antall tilfeller under kontroll, mange hadde hjemmekontor men ellers var livet ganske som normalt. 

Så ble det åpnet for turisme. 

Jeg vet av erfaring at folk reiser til "røde land" og dropper karantene når de kommer hjem. De reiser til "grønne land" og drar med seg smitte hjem. 

Jeg ser at folk stimler sammen på utesteder og hjemmefester (se NRK nå, party på Oslo vest og vips, femti i karantene). 

Jeg ser at folk ikke holder avstand i butikker lenger. 

Jeg ser at blårussen som styrer Hurtigruta teller penger og tar sjanser. 

Jeg ser at vi hadde sjansen til å seile gjennom dette ganske smertefritt, forholdene tatt i betraktning. 

Men vi skusler det bort. Det er akkurat som om Ola Nordmann VIL ha et voldsomt utbrudd og fullt kaos. 

Hvorfor det? 

Kom igjen a? Ikke vær så teit? 

Jeg er så skuffa. Jeg trodde vi var bedre enn dette. 

Anonymkode: c8f2c...fbe

• Liker 32
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre er det mange som er egoister.  De tar ikke viruset alvorlig, og så lenge de er friske er alt bra. Skjønner at mange blir forbannet på folk som ikke holder avstand, er på store fester, drar til utlandet midt i en pandemi osv. Det er sånne folk som ødelegger den vellykkede corona-dugnaden.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Er skuffa jeg også... 

Anonymkode: 63689...075

• Liker 5
Skrevet

Enig med deg ts, det vi ser nå er nesten ikke til å tro..

• Liker 8
Skrevet

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at vi hadde sjansen til å seile gjennom dette ganske smertefritt, forholdene tatt i betraktning. 

Men vi skusler det bort. Det er akkurat som om Ola Nordmann VIL ha et voldsomt utbrudd og fullt kaos.

Men det er jo det myndigheten vil ellers hadde de ikke åpnet opp for det meste. Man VIL ha en kontrollert åpning med lokale utbrudd for man kan ikke låse inn Norge og dets innbyggere frem til en vaksine kommer.

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I april/mai så det ut til at dette skulle gå greit for Norges del, tross pandemi og alt. Vi fikk antall tilfeller under kontroll, mange hadde hjemmekontor men ellers var livet ganske som normalt. 

Så ble det åpnet for turisme. 

Jeg vet av erfaring at folk reiser til "røde land" og dropper karantene når de kommer hjem. De reiser til "grønne land" og drar med seg smitte hjem. 

Jeg ser at folk stimler sammen på utesteder og hjemmefester (se NRK nå, party på Oslo vest og vips, femti i karantene). 

Jeg ser at folk ikke holder avstand i butikker lenger. 

Jeg ser at blårussen som styrer Hurtigruta teller penger og tar sjanser. 

Hvorfor det? 

Kom igjen a? Ikke vær så teit? 

Jeg er så skuffa. Jeg trodde vi var bedre enn dette. 

Anonymkode: c8f2c...fbe

Enkelt å svare på dette. Normenn eier ikke ryggrad. Vi er så redde for at det skal blåse litt rundt ørene våre. Derfor godtar vi folk tar isen til barna våre rett foran nesa på oss uten å foreta oss noen ting. 

Vi har heller ingen logisk tankegang. Vi gjør bare det som gagner oss selv og driter i alle andre. Omtanke om andre er det helt slutt på. 

Men nå får de det slik de vil ha det. Det går mot ny nedstenging og ingen av synnderne her vil skjønne en eneste dritt om hvorfor. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Hr. Aktiv skrev:

Enkelt å svare på dette. Normenn eier ikke ryggrad. Vi er så redde for at det skal blåse litt rundt ørene våre. Derfor godtar vi folk tar isen til barna våre rett foran nesa på oss uten å foreta oss noen ting. 

Vi har heller ingen logisk tankegang. Vi gjør bare det som gagner oss selv og driter i alle andre. Omtanke om andre er det helt slutt på. 

Men nå får de det slik de vil ha det. Det går mot ny nedstenging og ingen av synnderne her vil skjønne en eneste dritt om hvorfor. 

Dette har dere ,og med dere mener jeg dere som til enhver tid ser et halvtomt glass isteden for et halvfullt, sagt ved enhver oppmykning av restriksjonene. Skoler og barnehager åpnes og dere gikk bananas. Store demonstrasjoner og det samme skjer. Og det er stort sett ingenting. 

Anonymkode: 4e651...c8e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange i omgangskretsen tolket åpning av landegrenser, og dropping av karantene som grønt lys for å reise. Advarselen om å ikke reise utenlands ble ikke registrert. Akkurat som om grenseåpningene var en oppmuntring til å reise. Og det er ofte de samme menneskene som har reist som har sosialisert seg i ettertid med det samme argument om at "jeg gjør som jeg vil og alle som reager på det er hysteriskere".

Vi kan dessverre ikke forvente at alle oppfører seg fornuftig. De fleste gjør faktisk det, men så har du disse som jeg skisserte overfor som driter i alt, og da sprer smitten seg igjen. Vi må bare godta at mindretallet kjører på som de vil. Det kommer med demokratiet og friheten vi nyter så godt av her i landet.

Anonymkode: a3d7f...9f2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Hatsumomo skrev:

Men det er jo det myndigheten vil ellers hadde de ikke åpnet opp for det meste. Man VIL ha en kontrollert åpning med lokale utbrudd for man kan ikke låse inn Norge og dets innbyggere frem til en vaksine kommer.

Det er ikke mer enn et par uker siden myndighetene gikk ut og sa, at om vi fortsatte å være så flinke som vi hadde vært,så kom vi til å unngå en bølge nummer to av pandemien. Dessverre var vi ikke mange nok som var spesielt flinke ser det ut til.

Anonymkode: 76754...d18

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, Hatsumomo skrev:

Jepp, det er tydeligvis det myndighetene vil. Og siden de absolutt skal slippe inn turister uten karantene, og la nordmenn reise til utlandet og komme hjem uten karantene, så er vi tydeligvis ferdige med den nasjonale dugnaden. Da kan jeg vel dra på en fest og klemme vennene mine da. 

Ser ingen grunn til at jeg skal leve kjipt og med restriksjoner mens andre skal få dra på charterferie og harry-handel. 

Anonymkode: 84225...8d2

• Liker 2
Skrevet

Jeg er også skuffet. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig så mange dønn like tråder det skal lages om dette?

Anonymkode: 3572f...233

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Merkelig så mange dønn like tråder det skal lages om dette?

Ja, de første trådene går vel ikke inn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Hatsumomo skrev:

Ja, de første trådene går vel ikke inn.

2 ting går igjen.

"Jævla folk som reiste"

"Nei, det er vi ikke"

Press repeat.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, det er tydeligvis det myndighetene vil. Og siden de absolutt skal slippe inn turister uten karantene, og la nordmenn reise til utlandet og komme hjem uten karantene, så er vi tydeligvis ferdige med den nasjonale dugnaden. Da kan jeg vel dra på en fest og klemme vennene mine da. 

Ser ingen grunn til at jeg skal leve kjipt og med restriksjoner mens andre skal få dra på charterferie og harry-handel. 

Anonymkode: 84225...8d2

Helt enig!  Myndighetene som har åpnet grensene da...

Anonymkode: 661a8...2ce

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette har dere ,og med dere mener jeg dere som til enhver tid ser et halvtomt glass isteden for et halvfullt, sagt ved enhver oppmykning av restriksjonene. Skoler og barnehager åpnes og dere gikk bananas. Store demonstrasjoner og det samme skjer. Og det er stort sett ingenting. 

Anonymkode: 4e651...c8e

"Dere"? hvem er denne  "dere" som du mener å kjenne det samlede settet av meninger til? Jeg var 100 prosent enig i nedstengingen, og jeg var 100 prosent enig i den gradvise åpningen av skoler og barnehager og frisører og sånn. Jeg forsvarte de som deltok i demonstrasjonene i juni. Og det gikk jo bra.

Men utenlandsreisingen, den er jeg svært kritisk til. Fordi vi ser at det går feil vei nå.

Anonymkode: b98e8...db0

• Liker 2
Skrevet (endret)

Personlig kjenner jeg meg ikke skuffet over at folk drar til utlandet- mange har sine grunner til det. 
Skuffet er jeg derimot over de som ikke holder avstand, er tett på hverandre i store grupper, har store fester, står som sild i tønne på buss/ trikk/ bane/ køer/ butikker/ +++ og knapt vasker hendene.

Endret av Peanut
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Løsningen er veldig enkel. Reiser du på ferie eller harry handler nå, så skal samtlige NAV ytelser forsvinne. Mister du jobben, eller må ha behandling, så skal du dekke dette fra egen lomme. Da hadde pipen fått en annen lyd.

Av og til må det svi der det merkes for enkelte tullinger som ikke skjønner alvoret.

Nå er det bare: "Jammen myndighetene..." Det holder tydeligvis ikke å bruke hodet selv. Disse menneskene har det altfor godt, og det er andre - helsearbeidere etc - som må ta støyten. 

Innfør dette NÅ!

Anonymkode: 2479c...99f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen vil ha asken sin spredd over turistene, regner jeg med de står klare for det. Det handler om å ta konsekvensen av handlingene deres.

Anonymkode: efb2c...114

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

👍

Anonymkode: 978f6...fcf

• Opprett ny...