Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en veldig sjenert type, har alltid vært det og det plager meg... på skolen ble jeg mobbet pga det, men etter videregående gjorde jeg noe med det, fikk meg venner som fikk med til å være meg selv. Alltid fått god kontakt med foreldrene til vennene mine , men med svigers så blir jeg så beskjed.. får litt flashback til skolen igjen, føler de må dra ordene ut av munnen min og jeg bare sitter der å ikke sier en dritt.. HATER at jeg blir sånn rundt de og føler meg kjempe teit! jeg å kjæresten har vært sammen i over et halvt år, å har bare møtt de 5-6 ganger, men syntes jeg burde være litt frampå nå..
de er også annerledes enn min familie, de drikker ikke og er ikke på noe av sosiale arrangementer så føler ikke vi har så mye tilfelles så vet ikke helt hva jeg skal prate med de om.. 

dette er et veldig følsomt tema for meg å snakke om til både venner og kjæreste siden jeg ble mobbet på skolen, selvom de vet at jeg er beskjeden men ikke at det er/har vært så ille.. :( hater når det blir tatt opp! 
Er det noen med gode råd? Føler meg så teit å dum.

Anonymkode: 6d002...4b0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av og gi det litt tid, du har ikke kjent dem så lenge og jeg synes det er helt naturlig at du ennå er sjenert. Tenker du på at de ikke liker at du er så sjenert er det ikke sikkert det stemmer, og skulle det stemme så prøv å ikke bry deg om det, det viktigste er jo at kjæresten din liker deg.

Anonymkode: 6c793...109

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kjempeukomfortabel sammen med mine svigerser. Heldigvis bor de så langt unna at vi ser dem sjelden - men da bor vi til gjengjeld hos dem/de hos oss i mange dager i strekk... Om mannen går på do, må jeg plutselig brette klær på vaskerommet eller noe sånt.. Får helt noia av å være alene med folkene. 

Anonymkode: ff082...2f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er kjempeukomfortabel sammen med mine svigerser. Heldigvis bor de så langt unna at vi ser dem sjelden - men da bor vi til gjengjeld hos dem/de hos oss i mange dager i strekk... Om mannen går på do, må jeg plutselig brette klær på vaskerommet eller noe sånt.. Får helt noia av å være alene med folkene. 

Og hva er ditt forslag til hvordan hun kan løse dette? Gjøre som deg, gå å brette klær? "Mannen", er dere gift så har dere vært sammen en stund. 

Sikkert ikke lett dette, men det er heller ikke lett å være den andre parten heller. Å aldri få kontakt med svigerdatter fordi hun er så stille og unnvikende (men ingenting er galt hvis man spør/lurer på hva man kan gjøre for at det skal bli bedre), besøker sjelden og dermed også sjelden man får sett barnebarna. Ganske fortvilende det også skal jeg si deg. 

Anonymkode: 51d45...fba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva er ditt forslag til hvordan hun kan løse dette? Gjøre som deg, gå å brette klær? "Mannen", er dere gift så har dere vært sammen en stund. 

Sikkert ikke lett dette, men det er heller ikke lett å være den andre parten heller. Å aldri få kontakt med svigerdatter fordi hun er så stille og unnvikende (men ingenting er galt hvis man spør/lurer på hva man kan gjøre for at det skal bli bedre), besøker sjelden og dermed også sjelden man får sett barnebarna. Ganske fortvilende det også skal jeg si deg. 

Voldsomt så sur, da? Iom at jeg fremdeles driver og gjemmer meg på vaskerommet, er det jo åpenbart at jeg ikke har funnet en løsning? 

I vårt tilfelle er det faktisk svigers som ikke vil besøk oss (de har besøkt oss én gang siden vi fikk barn for tre år siden), og viser null interesse for å bli kjent med barnebarna, så de kan takke seg selv.. 

• Liker 1
Skrevet

Det er alltid en mulighet å stille spørsmål til folk. De fleste liker veldig godt når folk er interessert istedet for å bare prate om seg selv. Spørsmål kan du tenke ut på forhånd og du kan også spørre kjæresten om de har noen interesser du kan bruke til å oppnå bedre kontakt. Husk at det er mange som liker beskjedne mennesker bedre enn veldig selvsikre og selvopptatte personer. Lykke til 🙂

• Liker 1
Skrevet

Tipper alle besøk innebærer at dere sitter stille i stuen/hagen?

Ville prøvd å finne på en aktivitet i stedet, jeg synes i hvertfall det blir enklere å bli kjent med folk samtidig som man gjør noe. Det kan være alt fra å spille et brettspill/kort/kubb til å gå en tur (trenger ikke være i naturen, kan også være i nabolaget) eller dra et sted, f.eks. til en opplevelsespark eller museum (personlig foretrekker jeg utendørsmuseum som folkemuseet, museer har ellers gjerne litt stille og dyster stemning, bortsett fra i turistsesongen, hvis dere bor i nærheten av noe sånt). Poenget er at man får noe felles å snakke om, og da glir gjerne praten litt lettere - også har man en felles opplevelse å snakke om neste gang man møtes.

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Voldsomt så sur, da? Iom at jeg fremdeles driver og gjemmer meg på vaskerommet, er det jo åpenbart at jeg ikke har funnet en løsning? 

I vårt tilfelle er det faktisk svigers som ikke vil besøk oss (de har besøkt oss én gang siden vi fikk barn for tre år siden), og viser null interesse for å bli kjent med barnebarna, så de kan takke seg selv.. 

Kanskje de sitter og sier det samme om dere? Er de like stille som det du er, liksom? Det er ikke så koselig å skulle besøke noen som følger etter kjæresten sin som en hund og som man ikke oppnår ordentlig kontakt med. Man blir å spørre seg selv hva man har gjort galt, hvorfor trives ikke svigerdatter her osv. 

Hva liker du å gjøre, hva er du flink til? Liker du å lage mat så spør svigers om du skal hjelpe til med matlaginga. Man trenger ikke snakke så mye mens man gjør ting, men det er hyggelig å gjøre noe sammen. Spør om du skal hjelpe til med noe vasking eller lignende. 

Er du ute av rommet som en strek hver gang typen din skal noe så er det ikke så mye svigerforeldrene dine får gjort. Du har tatt et valg om at det er bare noe du ikke fikser. Ballen ligger hos deg. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de sitter og sier det samme om dere? Er de like stille som det du er, liksom? Det er ikke så koselig å skulle besøke noen som følger etter kjæresten sin som en hund og som man ikke oppnår ordentlig kontakt med. Man blir å spørre seg selv hva man har gjort galt, hvorfor trives ikke svigerdatter her osv. 

Hva liker du å gjøre, hva er du flink til? Liker du å lage mat så spør svigers om du skal hjelpe til med matlaginga. Man trenger ikke snakke så mye mens man gjør ting, men det er hyggelig å gjøre noe sammen. Spør om du skal hjelpe til med noe vasking eller lignende. 

Er du ute av rommet som en strek hver gang typen din skal noe så er det ikke så mye svigerforeldrene dine får gjort. Du har tatt et valg om at det er bare noe du ikke fikser. Ballen ligger hos deg. 

Sorry, men nei. Nå antar du veldig mye, og det du antar er i tillegg feil. 

Jeg liker å lage mat, svigermot HATER å "få hjelp". Så nei. Jeg har tilbudt meg, og blitt kraftig avvist, mange nok ganger til at nå lar jeg være. Når de er her, vil ikke svigermor være i veien, hun hater at andre skal hjelpe til i hennes hjem, og sitter da pal i sofaen og vil ikke være med på noe når de er her. 

Hun vil ikke være med på aktiviteter. Hun vil bare sitte i sofaen. Ikke lekeplass med ungene, ikke dra på akvariet, museum, ikke gå tur, ikke kjøpesenter, ikke noe. Hun vil sitte i sofaen. Punktum. 

Ja, vi har vært sammen mange år, og i starten prøvde jeg stille spørsmål, få kontakt, men når de er null interessert, så er det faktisk ikke min feil. Svigerfar sitter med nesen i ipaden hele tiden, svigermor er lite interessert i å prate. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Sorry, men nei. Nå antar du veldig mye, og det du antar er i tillegg feil. 

Jeg liker å lage mat, svigermot HATER å "få hjelp". Så nei. Jeg har tilbudt meg, og blitt kraftig avvist, mange nok ganger til at nå lar jeg være. Når de er her, vil ikke svigermor være i veien, hun hater at andre skal hjelpe til i hennes hjem, og sitter da pal i sofaen og vil ikke være med på noe når de er her. 

Hun vil ikke være med på aktiviteter. Hun vil bare sitte i sofaen. Ikke lekeplass med ungene, ikke dra på akvariet, museum, ikke gå tur, ikke kjøpesenter, ikke noe. Hun vil sitte i sofaen. Punktum. 

Ja, vi har vært sammen mange år, og i starten prøvde jeg stille spørsmål, få kontakt, men når de er null interessert, så er det faktisk ikke min feil. Svigerfar sitter med nesen i ipaden hele tiden, svigermor er lite interessert i å prate. 

OK! Og deg, hva er galt med deg? Ingenting regner jeg med, du stormer ut hver gang mannen forlater rommet fordi du har gjort alt du kan for å oppnå kontakt med svigers, men de nekter. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

OK! Og deg, hva er galt med deg? Ingenting regner jeg med, du stormer ut hver gang mannen forlater rommet fordi du har gjort alt du kan for å oppnå kontakt med svigers, men de nekter. 

Åh, hjelpe meg, hva er problemet ditt? Jeg er ikke ts, tråden handler ikke om meg, jeg kom enkelt og greit med en beskrivelse av hvordan jeg har det med mine svigers for å vise at hun ikke er alene. Hvorfor har du så voldsomt behov for å rakke ned på meg og påstå at det er Forferdelig Synd på svigers, helt uten at du har noen som helst peiling på hvordan verken de eller jeg er? Jeg har ikke sagt jeg stormer ut av rommet, så du kan bare drite i å legge ord i munnen min og legge opp til å diskutere stråmenn. 

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, Hyacinth skrev:

Det er alltid en mulighet å stille spørsmål til folk. De fleste liker veldig godt når folk er interessert istedet for å bare prate om seg selv. Spørsmål kan du tenke ut på forhånd og du kan også spørre kjæresten om de har noen interesser du kan bruke til å oppnå bedre kontakt. Husk at det er mange som liker beskjedne mennesker bedre enn veldig selvsikre og selvopptatte personer. Lykke til 🙂

:tommelopp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...