AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #1 Skrevet 5. august 2020 Satt på bussen i dag og i raden ved siden av satt det ei jente på 16-18 år med beina i setet foran. Dette er en trend som har kommet mer og mer de siste årene virker det som og desverre så er det som regel folk av utenlandsk opprinnelse. Er det greit å be sånne folk ta ned beina? Blir provosert når jeg ser sånt. Anonymkode: c42b9...eee 1
Honey Dew Skrevet 6. august 2020 #2 Skrevet 6. august 2020 Klart det er greit å si ifra. Jeg setter meg alltid ned der det sitter ungdommen har beina på setet. Gjør det kun på pur pokkerskap. 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #3 Skrevet 6. august 2020 Trend? Dette gjorde "alle" da jeg vokste opp på 90-tallet. Man var selvfølgelig veldig tøff og kul, og tok beina opp i setet uansett om man var på bussen eller i klasserommet. (og synes det er ufyselig i dag) Og spar deg for rasismen. Anonymkode: 178b0...edc 13
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #4 Skrevet 6. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og spar deg for rasismen. Anonymkode: 178b0...edc Det er vel ikke rasisme å påpåke noe som er observert eller målt? Hvis TS har sett at 9 av 10 av utenlandsk opprinnelse som legger føttene i setet sine så er det nå slik at kanskje det er 9 av 10 med utenlandsk opprinnelse som legger føttene sine i setet. Hvis dette faktisk stemmer så gjør de nok ikke fordi dette er en typisk egenskap som definerer de av utenlandsk opprinnelse. Det kan være tilfeldigheter, eller kanskje det er vanlig i dette området, Hadde du ropt rasisme hvis TS hadde obervert at alle irer hun ser på bussen kliner tyggis under setet? Anonymkode: 6a1c5...caf 7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #5 Skrevet 6. august 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Trend? Dette gjorde "alle" da jeg vokste opp på 90-tallet. Man var selvfølgelig veldig tøff og kul, og tok beina opp i setet uansett om man var på bussen eller i klasserommet. (og synes det er ufyselig i dag) Og spar deg for rasismen. Anonymkode: 178b0...edc Har aldri sett det før de siste årene og nei det er ikke rasisme. Har aldri sett etnisk norske sitte slik. Anonymkode: c42b9...eee 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #6 Skrevet 6. august 2020 2 hours ago, Honey Dew said: Klart det er greit å si ifra. Jeg setter meg alltid ned der det sitter ungdommen har beina på setet. Gjør det kun på pur pokkerskap. Kan jo spørre om de sitter slik hjemme hos seg selv. En vanvittig uting og merkelig at de ikke skjønner at de fremstår som komplette egoister. Anonymkode: c42b9...eee 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #7 Skrevet 6. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri sett det før de siste årene og nei det er ikke rasisme. Har aldri sett etnisk norske sitte slik. Anonymkode: c42b9...eee Størsteparten av ungdommene her gjør det. Anonymkode: 8f379...4b6 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #8 Skrevet 6. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri sett det før de siste årene og nei det er ikke rasisme. Har aldri sett etnisk norske sitte slik. Anonymkode: c42b9...eee Jeg er helt uenig i dette. Ser flest etnisk norske unge gutter som sitter med beina i setet. Synes det er helt skrekkelig, og vil si ifra men tør ikke. Sitter og stirrer surt istedet. Anonymkode: 6a8df...360
Ullvott Skrevet 6. august 2020 #9 Skrevet 6. august 2020 Ikke er det nytt, og ikke er det typisk utenlandsk. For øvrig er det helt greit å be de som har beina i setet om å ta dem ned. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #10 Skrevet 6. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri sett det før de siste årene og nei det er ikke rasisme. Har aldri sett etnisk norske sitte slik. Anonymkode: c42b9...eee 🙄 Da må det være fordi du ikke sitter og glaner på etnisk norske, for å se om de gjør noe galt.... 😏 Anonymkode: ae05e...03b 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #11 Skrevet 6. august 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: 🙄 Da må det være fordi du ikke sitter og glaner på etnisk norske, for å se om de gjør noe galt.... 😏 Anonymkode: ae05e...03b Glaner ikke på noen, men det er vanskelig å unngå å legge merke til når noen strekker seg ut 2 meter unna. Sikkert tilfeldig at det har vært folk med utenlandsk opprinnelse jeg har sett siden det virker som jeg var den eneste i tråden som hadde gjort det. Anonymkode: c42b9...eee
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #12 Skrevet 7. august 2020 Folk er helt ekstreme på det på toget! Syns ikke etniske norske er noe bedre enn utenlandske. Er ganske 50/50 av norske/utenlandske som jeg har observert. Flertallet er ungdommer, men godt voksne mennesker er ikke noe særlig bedre. Anonymkode: f9010...17d
Jentegutt Skrevet 9. august 2020 #13 Skrevet 9. august 2020 Fatter ikke at hudfarge blir et tema her, er ikke poenget at føtter i sete ikke er innafor, spiller det noen rolle om det er menn, kvinner, gutter, jenter, mørk eller lys person som gjør dette. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #15 Skrevet 9. august 2020 Jeg er etnisk norsk og ungdom. Jeg gjør dette hvis setene er ledige, kommer det folk inn på bussen tar jeg ned bena i tilfelle de skal sitte der. Anonymkode: 4d81c...f08
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #16 Skrevet 22. august 2020 On 8/9/2020 at 3:35 AM, AnonymBruker said: Jeg er etnisk norsk og ungdom. Jeg gjør dette hvis setene er ledige, kommer det folk inn på bussen tar jeg ned bena i tilfelle de skal sitte der. Anonymkode: 4d81c...f08 Ja, du gjør vel det... Du tenker ikke på at dine sko har tråkket i snus poser, spyttklyser, dritt og møkk før du plasserte de på setet? På toget ber konduktøren samtlige som gjør dette her om å ta av seg skoene hvis de skal sitte sånn, av respekt for andre. Men det driter vel du i. Anonymkode: 442bb...68a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå