AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #1 Skrevet 5. august 2020 Jeg og min samboer har i 1 år nå prøvd på søskenforsøk. Vårt første barn er prøverør, da jeg har mange utfordringer (lavt stoffskifte som følge av autoimmun sykdom, tett eggleder og lav AMH, for å nevne noe). Vi ble gravide med lillegutt på første IVF-forsøk (et knirkefritt svangerskap) og trodde at det skulle bli så lett å bli gravide på nytt nå, meeen nej.. Jeg har i løpet av denne 1.års-perioden vært så heldig å bli gravid to ganger (med ett års mellomrom), hvor begge endte med SA. Jeg begynte i begge tilfeller å småblø samme dag som jeg fikk positiv graviditetstest, og spottet rosa/rødt/brunt i noen dager/uker før det hele endte i menslignende blødning. Nå sitter jeg her og aborterer i min andre SA, og jeg kjenner det hagler inn av bekymringer; hvorfor støter egentlig kroppen min ut fosteret?! Så vidt jeg vet, har ingen av oss kromosomfeil, så jeg mistenker abortene skyldes feil hos meg (f.eks. at min kropp støter ut fosteret som følge av min autoimmune sykdom - at kroppen min går til angrep på seg selv), og er livredd for at vi aldri kommer til å lykkes. Mitt spørsmål er; er det noen her inne som har opplevd flere SA'er som har skjedd sånn helt uten forklaring? Og som har blitt gravide og klart å bære frem et barn i ettertid? Hvilken evt. behandling har dere fått? Jeg kan nevne at stoffskiftet mitt er fint regulert og at jeg følger det tett opp under alle svangerskap. Anonymkode: 3a54c...aa8
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #2 Skrevet 5. august 2020 Spontanaborter, særlig tidlige, er desverre veldig veldig vanlig. Kanskje 20% eller mer av alle svangerskap ender i spontanabort... Så kan være du bare har vært uheldig 😕 Anonymkode: 8849b...c86
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #3 Skrevet 5. august 2020 Takk for svar 💗 Jeg vet jo egentlig dette, men fint med en påminnelse, man blir jo helt tullete.. Jeg tenker liksom at når det er prøverør så vet de jo at fostrene er av en viss kvalitet, så klarer ikke å legge fra meg at det er meg det er noe galt med (samtidig som jeg jo har en del utfordringer). Stresser meg også at jeg fikk beskjed om at jeg kom til å komme i tidlig overgangsalder (for tre år siden 😬), så vi har ingen tid å miste. Anonymkode: 3a54c...aa8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå