Neste Skrevet 5. august 2020 #1 Skrevet 5. august 2020 https://www.nrk.no/sorlandet/slakter-merket-svinekjott-som-halal_-_-alvorlig-villedende-1.15112503 Slakteriet beklager på det sterkeste etter at vanlige grillpølser ble feilmerket og solgt som halalkjøtt.
Neste Skrevet 5. august 2020 Forfatter #2 Skrevet 5. august 2020 Mattilsynet har vel aldri hatt en mer alvorlig sak enn dette? 10
Gjest Lampe1 Skrevet 5. august 2020 #4 Skrevet 5. august 2020 2 timer siden, Neste skrev: https://www.nrk.no/sorlandet/slakter-merket-svinekjott-som-halal_-_-alvorlig-villedende-1.15112503 Slakteriet beklager på det sterkeste etter at vanlige grillpølser ble feilmerket og solgt som halalkjøtt. Provoserer meg omtrent like mye som at springvann skulle bli tappet på flaske og solgt villedende som «hellig vann fra Jordan-elven».
Neste Skrevet 6. august 2020 Forfatter #6 Skrevet 6. august 2020 9 timer siden, Catalina Culès skrev: Ingen dør av litt svinekjøtt. Nettopp! Det er mye vi skal tilpasse oss i norge... 4
Honey Dew Skrevet 6. august 2020 #7 Skrevet 6. august 2020 Hun begynte å gråte av at hun hadde spist svinekjøtt? Hun har nok spist svinekjøtt før hun konverterte. 15
CAPS LOCK Skrevet 6. august 2020 #9 Skrevet 6. august 2020 Hvorfor skal Mattilsynet ha som oppgave å passe på at mat er halal? Hvorfor skal ressursene til Mattilsynet brukes til dette? Burde ikke dette heller ha vært en privatsak som mennesker med spesielle ønsker selv må finne ut av? 16
Neste Skrevet 6. august 2020 Forfatter #10 Skrevet 6. august 2020 1 time siden, CAPS LOCK skrev: Hvorfor skal Mattilsynet ha som oppgave å passe på at mat er halal? Hvorfor skal ressursene til Mattilsynet brukes til dette? Burde ikke dette heller ha vært en privatsak som mennesker med spesielle ønsker selv må finne ut av? Helt enig, men du ser jo hvem som skriver om dette: NRK. Statlig kanal som fronter islam. 6
Xtermix Skrevet 6. august 2020 #11 Skrevet 6. august 2020 1 hour ago, CAPS LOCK said: Hvorfor skal Mattilsynet ha som oppgave å passe på at mat er halal? Hvorfor skal ressursene til Mattilsynet brukes til dette? Burde ikke dette heller ha vært en privatsak som mennesker med spesielle ønsker selv må finne ut av? Det handler om prinsipp, og tillit til produktene vi kjøper. Det samme gjelder glutenfri mat medgluten eller vegansk mat som inneholder kjøtt. Men jeg har merket at dere på KG ikke vil ha en konstruktiv samtale, bare rakke på muslimer.. 38
Ella-2 Skrevet 6. august 2020 #12 Skrevet 6. august 2020 Fint å ha litt empati kanskje... Hvis man hele livet har hørt at noe ikke er spiselig, så er det nok litt ekkelt å oppdage st man spiser det uten å vite at det var det på forhånd. Hadde ikke likt å oppdage i ettertid at jeg hadde spist slangekjøtt f. eks. Selvom jeg vet st jeg ikke dør av det. Feilmerking av mat er en alvorlig sak. Og neste gang kan det gjelde en matvare som en person er allergisk for også. 26
Gjest Lampe1 Skrevet 6. august 2020 #13 Skrevet 6. august 2020 13 minutter siden, Xtermix skrev: Det handler om prinsipp, og tillit til produktene vi kjøper. Det samme gjelder glutenfri mat medgluten eller vegansk mat som inneholder kjøtt. Men jeg har merket at dere på KG ikke vil ha en konstruktiv samtale, bare rakke på muslimer.. Det må være lov å ikke ta så seriøst slike overtroiske tabuer som dette.
Gjest Emet Skrevet 6. august 2020 #14 Skrevet 6. august 2020 3 minutter siden, Xtermix skrev: Det handler om prinsipp, og tillit til produktene vi kjøper. Det samme gjelder glutenfri mat medgluten eller vegansk mat som inneholder kjøtt. Men jeg har merket at dere på KG ikke vil ha en konstruktiv samtale, bare rakke på muslimer.. 8 minutter siden, Xtermix skrev: Ja jeg er helt enig, man stoler på at man får det de sier det er, husker dere hestekjøttet i Findus lasagnen for noen år siden? Helt motbydelig å ha spist hest for mange. Det er ikke greit. Neste gang er det en annen grov feil. Dette er ikke bare en sak om halal eller ikke.
Guidet Kvinne Skrevet 6. august 2020 #15 Skrevet 6. august 2020 1 minutt siden, Emet skrev: Ja jeg er helt enig, man stoler på at man får det de sier det er, husker dere hestekjøttet i Findus lasagnen for noen år siden? Helt motbydelig å ha spist hest for mange. Det er ikke greit. Neste gang er det en annen grov feil. Dette er ikke bare en sak om halal eller ikke. Jeg tenkte også på «hestekjøttskandalen». Det var ikke bare Findus, men også lasagnen fra First Price, Coop og Rema 1000 som alle viste seg å inneholde fra 60-100% hestekjøtt. Det ble masse oppstyr. Det var da jeg lærte at hestekjøtt regnes som storfekjøtt. 9
Xtermix Skrevet 6. august 2020 #16 Skrevet 6. august 2020 7 minutter siden, Lampe1 said: Det må være lov å ikke ta så seriøst slike overtroiske tabuer som dette. Tror ikke du hadde likt å bli servert katt eller hund, uvitene. 7
Gjest Dævendøtte Skrevet 6. august 2020 #17 Skrevet 6. august 2020 21 minutter siden, Xtermix skrev: Det handler om prinsipp, og tillit til produktene vi kjøper. Det samme gjelder glutenfri mat medgluten eller vegansk mat som inneholder kjøtt. Men jeg har merket at dere på KG ikke vil ha en konstruktiv samtale, bare rakke på muslimer.. Så enig! Maten skal være riktig merket, uansett. Når man leser kommentarfeltene i avisene når sånt som dette blir tatt opp, kan man jo begynne å lure. Blir ikke akkurat imponert De samme dukker opp her på KG innimellom også. Jadda, virkelig prototyper på de som har gått livets harde skole.
Callisto83 Skrevet 6. august 2020 #18 Skrevet 6. august 2020 Jeg synes ikke det er greit. Det som står på pakka skal være riktig. Helt uavhengig av hva folk måtte mene om religiøse påbud. 25
CAPS LOCK Skrevet 6. august 2020 #19 Skrevet 6. august 2020 37 minutter siden, Xtermix skrev: Det samme gjelder glutenfri mat medgluten eller vegansk mat som inneholder kjøtt. Nei. Dette er forskjellig, for det ene er bare religion mens det andre er et reelt behov. 4
CAPS LOCK Skrevet 6. august 2020 #20 Skrevet 6. august 2020 37 minutter siden, Ella-2 skrev: Feilmerking av mat er en alvorlig sak. Ikke hvis det bare gjelder et innbilt problem, som konseptet halal er. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå