Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg skal starte på et studie nå til høsten, men er veldig usikker om det er riktig valg, da jeg sliter med å føle en identitet til det framtidige yrket utdanningen gir. Jeg føler ikke retningen er 100% "meg" på en måte, men mulig dette er noe som kommer mer etterhvert? Derimot syns jeg fagfeltet er veldig interessant (det er også hovedgrunnen til at jeg søkte), og utdanningen gir i utgangspunktet en trygg jobb med grei lønn. Tvilen melder seg uansett, og er usikker om jeg bare skal gi fra meg studieplassen og søke meg inn på noe annet neste år, og bruke dette året på å ta opp noen fag for å forbedre snittet mitt. Jeg vet jo heller ikke om de andre utdanningsretningene vil tilfredstille meg 100%, men jeg greier i det minste å føle litt mer identitet til disse retningene. Likevel er jeg veldig usikker på om dette bare er en følelse av at "gresset er grønnere på den andre siden". Huff, er ikke så lett dette med studievalg... 

Flere som har erfaringer med det samme? Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 1ee14...5e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner hva du mener. Min bekymring var at jeg følte meg «annerledes» enn de som jeg kjente til hadde tilsvarende utdannelse/jobb. Litt andre holdninger til mye.... 

Men jeg gav det en sjanse og er happy. Jobber med litt annet enn jeg trodde jeg ville, men det var en retning jeg ikke kjente til i forkant.

Anonymkode: f52d6...c13

AnonymBruker
Skrevet

Du vokser inn i det. Hvis du ikke kjenner noe på gruppefølelsen etter et år kan du revurdere saken. 

Anonymkode: 8bfbc...a5e

Skrevet

Jeg har aldri følt at en utdanning eller jobb har vært en identitet eller noe jeg har følt er "meg". Er det vanlig? Har valgt utdannelser og yrke etter interesse, lønn og jobbsikkerhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...