Gå til innhold

Hvilke typer bukser passer noen med kraftige legger/lår og smal midje?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

High waist skinny jeans?
Sånne mom-jeans ser bare rart ut. Dessuten veldig vanskelig å finne noe som passer i leggen og lårene som ikke blir altfor stort rundt livet. Bruker stort sett bare bukser med stretch, da det stort sett bare er det som passer. Sånne bukser som skal være litt løse ender bare med å bli kjempestram i leggene og løse i lårene og livet, så det ser bare utrolig dumt ut. 

Føler at jeg har en uvanlig kroppsform. De fleste jeg ser har ganske slanke bein, mens jeg har ganske kraftig underkropp, men er smalere i livet. Vil tippe at den kroppsformen som beskriver meg best er timeglass, bare at jeg har litt kraftigere legger enn en typisk timeglass. 

Hater å prøve bukser, finner nesten aldri noe som sitter fint på meg. 

Anonymkode: b19a8...0a4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

High waist skinny jeans?
Sånne mom-jeans ser bare rart ut. Dessuten veldig vanskelig å finne noe som passer i leggen og lårene som ikke blir altfor stort rundt livet. Bruker stort sett bare bukser med stretch, da det stort sett bare er det som passer. Sånne bukser som skal være litt løse ender bare med å bli kjempestram i leggene og løse i lårene og livet, så det ser bare utrolig dumt ut. 

Føler at jeg har en uvanlig kroppsform. De fleste jeg ser har ganske slanke bein, mens jeg har ganske kraftig underkropp, men er smalere i livet. Vil tippe at den kroppsformen som beskriver meg best er timeglass, bare at jeg har litt kraftigere legger enn en typisk timeglass. 

Hater å prøve bukser, finner nesten aldri noe som sitter fint på meg. 

Anonymkode: b19a8...0a4

Jeg har også kraftige bein, stor rumpe og smal midje, og opplever at bukser kan være en utfordring, ja. Og mom-jeans blir ikke bra på meg heller. Jeg har funnet et par jeansmodeller hos H&M som jeg synes er fine på (og jeg har prøvd MANGE merker, både dyre og billige), og ellers har jeg faktisk funnet ut at highwaistbukser med vide bein er ganske flatterende, så lenge jeg bruker overdeler som gjør at midjen framheves, eller putter toppen oppi buksa. Jeg er klar over at ikke alle liker den trenden, men det er nå egentlig en klassisk stil. (Katherine Hepburn, 1940).

Katharine Hepburn Style - Katharine Hepburn Fashion

Skrevet

Jeg bruker high waist bukser med stretch fra cubus. Husker ikke navnet på buksa i farten. Synes de er litt trange rundt leggene, men sitter fint over lår og smal midje. Ikke den perfekte buksa, men det er  jo vanskelig å finne tydeligvis 🤭 følger denne tråden jeg, kanskje jeg og får noen tips 👏

Skrevet

Bikbok Peachy High waist 

Den har mye stretch og ser utrolig fin ut på de som har kraftigere lår og rompe. 

Skrevet
25 minutter siden, Kenelz skrev:

Bikbok Peachy High waist 

Den har mye stretch og ser utrolig fin ut på de som har kraftigere lår og rompe. 

Så fin ut, men veeeldig høy i livet - vet du hvordan passformen blir om man er 165 høy og bruker str. M?

Skrevet
1 minutt siden, Roci said:

Så fin ut, men veeeldig høy i livet - vet du hvordan passformen blir om man er 165 høy og bruker str. M?

Ja, er omtrent mike høy selv og dekker akkurat navelen. Passer veldig fint når man har en smal midje fra før av da den sitter tett. Gå for 1 str mindre, om du bruker til vanlig M så går for en S.

Jeg bruker vanlig en M, men har brukt både S og XS.

AnonymBruker
Skrevet

Er leggene og låra dine smertefulle? Får du lett blåmerker? 

Anonymkode: 853b6...171

Skrevet
10 minutter siden, Kenelz skrev:

Ja, er omtrent mike høy selv og dekker akkurat navelen. Passer veldig fint når man har en smal midje fra før av da den sitter tett. Gå for 1 str mindre, om du bruker til vanlig M så går for en S.

Takk for tips :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har liknende kropp, smal midje, og så korte tykke legger at jeg måtte gi opp både slalom og ridestøvler, selv spesialbutikker hadde ikke noe bredt nok. Jeg bruker faktisk helst low-waist bukser, for da blir de ikke så løse i livet. Jeg har enorm rumpe og litt hofter da, men smal i midjen, så fungerer kanskje ikke like godt på deg hvis du er smalere også lengre ned.

Stretch er et must. Jeg liker ikke at de er for løse i leggene, trenger ikke at leggene mine ser enda større ut ved at de ikke går innover nederst.  Føles også ok ut å få "hold in" på beina, så lenge buksa er stretch og myk.

Har funnet noen gode Lee-bukser, problemet er at lårene mine gnager hull på noen måneder, og det blir litt dyrt. Days like this hadde helt fantastiske bukser rimelig, men de har akkurat lagt ned alle butikkene så jeg trenger også nye butikker. 

Jeg har vært lite fornøyd med buksene jeg har fra cubus, de er veldig tynne og har raknet i lårene etter få gabger bruk. De har sittet ok på da. 

Anonymkode: 3b646...e3d

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Kenelz skrev:

Hvordan er en slik bukse å sitte i? Jeg har selv unngått high-waist bukser fordi den store bakenden min gjør at de alltid henger når jeg står, og strammer ubehagelig innover foran når jeg sitter, igjen på grunn av bakenden. Burde ikke da en såpass høy stram bukse bli mer ubehagelig?

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvordan er en slik bukse å sitte i? Jeg har selv unngått high-waist bukser fordi den store bakenden min gjør at de alltid henger når jeg står, og strammer ubehagelig innover foran når jeg sitter, igjen på grunn av bakenden. Burde ikke da en såpass høy stram bukse bli mer ubehagelig?

Er halv latinsk og har både kraftige lår og rompe, synes de andre bikbok buksene er ekle men «Bikbok Peach» er laget for de som har mer «kjøtt» på benet.

Er gravid nå og kan ikke bruke peach buksen lengre og merker en stor forskjell på andre bukser. 

Buksen er stram, men har utrolig mye stretch og er derfor mye mer behagelig enn mange andre bukser. Kan sitte fint uten noen problem, men for de som har en veldig «stor» mage kan føle at den kanskje blir for stram rundt magepartien (meg nå :((( )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...