Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

har en gutt på 4,5 mnd som ble nesten fullamma til 3 mndr (ei flaske ny og ne innen den tid). Han er en stor gutt, nesten 8 kg ved 4 mndr, og har fulgt kurven sin hele tiden. Han har siden han var 2 mndr hatt perioder med puppenekt, og grunnet mye stress rundt ammingen, og to barn under to år, har vi gått mer og mer over på flaske. I dag har han ikke amma i det hele tatt, og andre dager kun en eller to små ganger. 

Over til problemet; nå sliter jeg med å få i han noe særlig ila dagen, og han virker i grunn ikke helt fornøyd, samt nattesøvnen er dårligere. Lurer på om det kan være flaskene som er problemet? Bruker enda Mam antikolikkflasker, flasketut 1, prøvd med tur nr 2, men da setter han kun i halsen.
Prøvde å gi han med Aventflaske som jeg kjøpte i går, tut 2, og da drakk han 140 ml i motsetning til mam, hvor jeg får i han max 110, og 30 her, og 60 der for påfyll i halvsøvne da han sikkert sovner og ikke er mett.. 

kan det være overgangen fra pupp til flaske? Eller er det andre som har hatt tilsvarende problem med flasketype? 

Anonymkode: 597fa...61e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville fortsatt med den flasken han liker :) 

Anonymkode: b4140...339

AnonymBruker
Skrevet

Men problemet er ikke at han ikke liker den mam, men tror han ikke får i seg nok. Ila dagen i dag har drukket 530 ml, og vil tro det er lite ift vekta hans. Har såvidt begynt med smaksprøver på mat, men kun en teskje, så vil ikke utgjøre noe mengde. 

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville fortsatt med den flasken han liker :) 

Anonymkode: b4140...339

Skulle svare under denne, forrige post er ts forresten!☺️

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke utviklingssprang nr 4 da? Min gjennomgår det nå, bare surrer ved mating og spiser mindre enn vanlig. Det er typisk akkurat nå, og går over :)

Anonymkode: f79a3...ed1

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke utviklingssprang nr 4 da? Min gjennomgår det nå, bare surrer ved mating og spiser mindre enn vanlig. Det er typisk akkurat nå, og går over :)

Anonymkode: f79a3...ed1

Det er helt klart et utviklingssprang på gang ja, så kan jo være! Men han har surra med puppen så lenge før den tid også, holder på å bli gal av hele matinga🙈😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...