AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #1 Skrevet 5. august 2020 Var på OUL idag. Andre gang jeg får barn. Og bildet var så utydelig og fikk virkelig ikke sett noe klart samt usikker om kjønn men mente var jente. Med forrige på samme sykehus fikk jeg skikkelig klare bilder samt sett mye mer. Ser på bildene og er tydelig brukt gammelt maskin denne gangen og det er stor forskjell på fargene på bildene fra sist og denne gangen. Føler ikke hjertet osv ble skikkelig sjekket som sist. Slapp å betale for bildene også pga de var så utydelig ikke vet jeg sikkert kjønn heller.... kan jeg klage? Anonymkode: a3ef1...9f6 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #2 Skrevet 5. august 2020 Ikke vet du kjønn sikkert heller? Er det ikke viktigere at det som ble sett på ultralyden fremsto som normalt? Regner med ultralydjordmor/far fikk sett det som trengtes og se, om ikke hadde du nok fått beskjed om og enten gjøre noen bevegelser eller ny time. Vær heller takknemlig for det tilbudet vi har, og kjøp deg en privat ul om så. Anonymkode: dc20b...268 16
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #3 Skrevet 5. august 2020 Herregud, du vet det er en medisinsk undersøkelse, ikke sant? Det et ikke bildeframvisning. Du kan selvfølgelig ikke klage. Vil du ha bilder få du gå privat. Anonymkode: f30da...1dd 26
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #4 Skrevet 5. august 2020 Just now, AnonymBruker said: Ikke vet du kjønn sikkert heller? Er det ikke viktigere at det som ble sett på ultralyden fremsto som normalt? Regner med ultralydjordmor/far fikk sett det som trengtes og se, om ikke hadde du nok fått beskjed om og enten gjøre noen bevegelser eller ny time. Vær heller takknemlig for det tilbudet vi har, og kjøp deg en privat ul om så. Anonymkode: dc20b...268 Hvorfor skal alle få forskjellig tilbud? Anonymkode: a3ef1...9f6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #5 Skrevet 5. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal alle få forskjellig tilbud? Anonymkode: a3ef1...9f6 Kanskje du har ekstra magefett, så det er vanskeligere å se. Kanskje ligger fosteret annerledes. Slik er livet. Anonymkode: f30da...1dd 10
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #6 Skrevet 5. august 2020 Just now, AnonymBruker said: Kanskje du har ekstra magefett, så det er vanskeligere å se. Kanskje ligger fosteret annerledes. Slik er livet. Anonymkode: f30da...1dd Det er forskjell på fargene på bildene. Og det er helt blurret svart\ hvitt grått idag. Forrige gang fikk jeg svart \ brunt. Og det er helt annerledes størrelse på bildene og hvor teksten er plassert. Minner om gamle apperatet til fastlegen min ... Anonymkode: a3ef1...9f6
Kvinne87Rogaland Skrevet 5. august 2020 #7 Skrevet 5. august 2020 Du slapp jo å betale for bildene, siden de va uklare. Hva skal du klage på da? 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #8 Skrevet 5. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er forskjell på fargene på bildene. Og det er helt blurret svart\ hvitt grått idag. Forrige gang fikk jeg svart \ brunt. Og det er helt annerledes størrelse på bildene og hvor teksten er plassert. Minner om gamle apperatet til fastlegen min ... Anonymkode: a3ef1...9f6 Har du mer magefett dette svangerskapet? Og det har ingenting å si hvordan du opplever kvaliteten, det er profesjonelle som tyder. Anonymkode: f30da...1dd 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #9 Skrevet 5. august 2020 Just now, AnonymBruker said: Har du mer magefett dette svangerskapet? Og det har ingenting å si hvordan du opplever kvaliteten, det er profesjonelle som tyder. Anonymkode: f30da...1dd Nei det har jeg ikke.. morkaken ligger over denne gangen og barnet lå godt bak og med hendene foran seg. Måtte prøve dytte barnet rundt. Anonymkode: a3ef1...9f6
Rosa Sitron Skrevet 5. august 2020 #10 Skrevet 5. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei det har jeg ikke.. morkaken ligger over denne gangen og barnet lå godt bak og med hendene foran seg. Måtte prøve dytte barnet rundt. Anonymkode: a3ef1...9f6 Det alene kan være grunnen. 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #11 Skrevet 5. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det har jeg ikke.. morkaken ligger over denne gangen og barnet lå godt bak og med hendene foran seg. Måtte prøve dytte barnet rundt. Anonymkode: a3ef1...9f6 Der har du svaret. Anonymkode: f30da...1dd 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #12 Skrevet 5. august 2020 Skjønner at det er kjedelig at du ikke fikk en mer konkret antagelse på kjønn, man gleder seg jo gjerne til den delen. Dessverre er dette bare en bonus, og noe du ikke kan regne med å få vite. Også kjedelig å ikke få med fine bilder hjem. Men regner med at de fikk sjekket det som måtte sjekkes, og at jordmor var fornøyd med det. Så det er nok poengløst å klage. Anonymkode: 46d87...c76 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #13 Skrevet 5. august 2020 Det å få vite kjønn og å få gode bilder regnes dessverre som en bonus, ikke som en del av den medisinske undersøkelsen, selv om flertallet får beskjed om kjønn. Uklart kjønn og uklare bilder kvalifiserer ikke til innkalling til ny time, det gjelder bare dersom ikke alle organer har blitt undersøkt tilstrekkelig. Sykehuset har med andre ord ikke gjort noe galt her, selv om du er skuffet. Du kan jo vurdere å ta privat UL? Anonymkode: 7d865...069 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #14 Skrevet 5. august 2020 Det å få gode bilder og vite kjønn er ikke medisinsk, så ingen grunn til å få ny UL på det grunnlaget. Men du står selvsagt helt fritt til å betale for en privat ultralyd 😊 Anonymkode: e571d...fc8 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #15 Skrevet 5. august 2020 Du kan ikke klage, nei. Men du kan selv betale for en privat UL. Anonymkode: 6bb38...a21 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #16 Skrevet 5. august 2020 Bestill privat ul:) Anonymkode: 1eb7e...7c5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #17 Skrevet 5. august 2020 Må man betale for bilder? Har tatt fire ultralyder og aldri gjort det. Anonymkode: cb9b1...737
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #18 Skrevet 5. august 2020 Du er ikke hos fotograf. Det er en gratis, medisinsk undersøkelse. Noen med lang utdannelse tar seg tid til å avdekke eventuelle avvik, du skal være takknemlig. Skal du klage på MR og CT bilder også, at de ikke var fine nok? Mest latterlige jeg har lest på lenge. Anonymkode: 43768...217 11
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #19 Skrevet 5. august 2020 Opplevde noe av det samme. Jeg måtte drikke saft og ta spensthopp for å vekke baby, men uten hell. Og vi kunne jo ikke holde på i timevis heller. Fikk sett at alt sto bra til da. Bildene var også veldig skurrete, så var ikke lett å se om det var en baby en gang, måtte betale for de. Gikk privat noen uker etterpå. Der kan man faktisk klage om bildene blir dårlig. Anonymkode: 75c0a...e60
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #20 Skrevet 5. august 2020 Klart du kan klage, skriv at forhåndsvisningen ikke var som forventet, og at bildene ikke var av optimal kvalitet. Krev kompensasjon for tapt arb.fortjeneste + parkering. skulle bare mangle! Anonymkode: 1a14c...8ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå