Gå til innhold

Kaster dere kluter etter å ha brukt de på badet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å kaste kluter etter dette eller vasker dere de opp med håndklær eller noe annet?

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Vasker de, på 90 grader.

Skrevet

Bruker engangs fra Biltema eller vasker de på 90.

• Liker 1
Skrevet

Kaster ingen kluter.  Har mikrofiberkluter med forskjellige farger og system for hvor jeg bruker de forskjellige fargene.  Disse klutene vasker jeg sammen med annen vask på høy temperatur.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vasker dem, selvfølgelig. 

Anonymkode: 26070...e97

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kaster de i vaskemaskinen :)

Anonymkode: 741c9...fa9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Yuumi skrev:

Er det vanlig å kaste kluter etter dette eller vasker dere de opp med håndklær eller noe annet?

Vasker sammen med håndklær på 60c˚ - og alle lever selvom vi ikke kokvasker 🤗

Anonymkode: 3967b...dde

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Vasker alt av kluter, håndklær osv på 90 grader. Dersom det er vasket oppkast eller noe fra hunden går det rett i søpla 

Anonymkode: 50771...b6e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har egne dokluter som jeg vasker på 90 grader, disse brukes bare til do. De vaskes sammen med andre kluter etc som går på 90 grader. Klutene til resten av badet vaskes på 60 eller 90, avhengig av hva som trengs for å fylle opp en maskin. 

Anonymkode: 2a35d...1c7

AnonymBruker
Skrevet

Bruker engangs til å vaske do. Kluter som brukes til å vaske vasken vaskes på 60 sammen med all annen 60-vask.

Anonymkode: a824a...025

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har egne dokluter som jeg vasker på 90 grader, disse brukes bare til do. De vaskes sammen med andre kluter etc som går på 90 grader. Klutene til resten av badet vaskes på 60 eller 90, avhengig av hva som trengs for å fylle opp en maskin. 

Hvor mange av de har du. Jeg får då dårlig samvittighet av å vaske en maskin med 6 kluter liksom. Føler det er lite miljøvennlig. 

Anonymkode: db83b...13b

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange av de har du. Jeg får då dårlig samvittighet av å vaske en maskin med 6 kluter liksom. Føler det er lite miljøvennlig. 

Men klutene og hånddukene du bruker på kjøkkenet da? De må jo også vaskes på 90 (pga faren for salmonella fra rått kjøtt). Jeg bruker også å kaste oppi vaskefiller, kopphåndduker, vanlige håndduker, tøyservietter og kluter brukt til kroppen. Da får du en full maskin. 

Anonymkode: 32dd5...f46

• Liker 4
Skrevet

Har fargesystem. Så badkluter blir kun brukt på bad, støv til støv og kjøkken til kjøkken. På selve toalettet bruker jeg engangskluter. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker kluter. Stort sett på 90grader, men av og til 60 grader. Blir rent uansett :)

Anonymkode: 3a170...166

Skrevet

Vasker alle kluter, uansett hva jeg har vasket med dem og håndklær sammen på 60 grader.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kanskje fem-seks, og så ser jeg an hva annet jeg skal vaske og hva som går på 90 grader. Liker heller ikke å vaske nesten tomme maskiner, men har alltids et håndkle eller to. 

Dokluter lages av å klippe opp gamle t-skjorter, tynne håndklær etc som ikke lenger er i bruk. Da gjør det ikke noe om man må kaste noen innimellom heller, de er allerede resirkulert. 

AnonymBruker
Skrevet

Håndduker, sengetøy og andre kluter 90 grader i vaskemaskinen.

Anonymkode: e355b...b5b

Skrevet

Badet har rosa microfiberklutar, vasker på 90 grader.

Skrevet

Sprayer med klorspray, tørker med dopapir.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vasker mikrofiberklutene. Unngår engangs så mye som overhodet mulig!

Kluter, håndkler, truser og sengetøy vaskes på 90 grader.

Anonymkode: b8abf...d42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...