Gå til innhold

Overreagerer sjefen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En kollega av meg gikk i dag på arbeid med luftveisinfeksjon og feber, og vedkommende mente selv at dette kun var vanlig forkjølelse. 

Det har blitt sendt ut tydelige retningslinjer på at ingen møter på jobb med slike symtomper før negativt prøveresultat foreligger. 

En annen kollega ble veldig sur og klaget til sjefen. Dette medførte at sjefen ble rasende på min syke kollega og sendte vedkommende rett hjem. Jeg syns egentlig sjefen var litt slem,  fordi han påpekte at det var hodeløst og ren dumskap.  I tillegg svært egoistisk ovenfor andre kollegaer som er gamle, gravide, har diabetes og kols. Sjefen er ganske rolig til vanlig, så ble veldig satt ut og overrasket. Aldri sett han så sint før. 

Overreagerer sjefen? Kollegaen min som er syk ringte meg for å få "støtte" og har lyst å kontakte fagforbundet. Men jeg vet ikke helt om det har noe hensikt? 

Anonymkode: 6b0ef...37f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Her var det kollegaen din som var korttenkt, alle vet man skal holde seg hjemme ved luftveisinfeksjoner. Sjefen  gjorde alt rett.

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet

Han hadde fortjent å få sparken spør du meg. Man drar ikke syk på jobben i en pandemi.

• Liker 32
Skrevet

Nei. Sjefen overreagerer ikke! 

Er egentlig ganske overrasket over at du lurer på det?!

• Liker 39
Skrevet

Dårskapen kan bare toppes av at fagforbundet blir dratt inn i saken.

• Liker 22
Skrevet

Hvorfor skulle personen absolutt på jobb med feber? Hvis jeg har feber har jeg mest lyst til å holde meg under dyna og se på The Real Housewives of Beverly Hills. Provisjonsbasert yrke?

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

En kollega av meg gikk i dag på arbeid med luftveisinfeksjon og feber, og vedkommende mente selv at dette kun var vanlig forkjølelse. 

Det har blitt sendt ut tydelige retningslinjer på at ingen møter på jobb med slike symtomper før negativt prøveresultat foreligger. 

En annen kollega ble veldig sur og klaget til sjefen. Dette medførte at sjefen ble rasende på min syke kollega og sendte vedkommende rett hjem. Jeg syns egentlig sjefen var litt slem,  fordi han påpekte at det var hodeløst og ren dumskap.  I tillegg svært egoistisk ovenfor andre kollegaer som er gamle, gravide, har diabetes og kols. Sjefen er ganske rolig til vanlig, så ble veldig satt ut og overrasket. Aldri sett han så sint før. 

Overreagerer sjefen? Kollegaen min som er syk ringte meg for å få "støtte" og har lyst å kontakte fagforbundet. Men jeg vet ikke helt om det har noe hensikt? 

Anonymkode: 6b0ef...37f

Jeg syns ikke sjefen overreagerte  nei. Kollegaen skal holde srg hjemme med lufveissymptomer uansett.

Anonymkode: d17d0...fe5

• Liker 18
Skrevet

Hvis dette var en av mine ansatte hadde det blitt vurdert redusert lønnsøkning ved neste lønnsoppgjør basert på brudd på kjerneverdiene vi har.

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Helt riktig av sjefen din, ikke bare fordi det er et farlig virus, men også fordi arbeidsplassen står i fare dersom dere alle blir smittet eller bare havner i karantene. 

Jeg håper kollegaen din får en skriftlig advarsel i tillegg til reprimanden. Om fagforeningen blandes inn så vedder jeg lønna mi på at konflikten går i sjefen sitt favør.

Anonymkode: c2b8d...982

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke en overreaksjon av sjefen.

Anonymkode: bfd4b...d39

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Hysteri. Litt forkjølelse skader ikke. Sjefen overreagerte. 

Anonymkode: 502db...289

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han gjorde rett i å sende henne hjem, men jeg synes det var unødvendig av sjefen din å bli så rasende. 

Anonymkode: 77f5e...e07

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Mulig en overreaksjon fra sjefen din, han trengte ikke å bli "rasende", men jeg blir fullstendig sjokkert over holdningen til kollegaen din. Hvem i all verden drar på jobb med symptomer i dag? Hos oss så er det en selvfølge å holde oss hjemme ved antydning til luftveisinfeksjon. Hadde en kollega som ringte på mandag og sa at hun var tett i nesen, men var usikker på om hun hadde utviklet lett allergi. Selv om hun følte seg fin fikk hun beskjed om å holde seg hjemme og se det an. Det gikk over på en dag. Heller litt forsiktig enn direkte uansvarlig.

Anonymkode: 7ba49...30b

• Liker 17
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han gjorde rett i å sende henne hjem, men jeg synes det var unødvendig av sjefen din å bli så rasende. 

Anonymkode: 77f5e...e07

Hallo?? Hvis det var covid-19 så kunne han kanskje smittet andre på jobben som kunne blitt alvorlig syk. Han fortjente kjeft.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Kjeft er sjelden den rette måten å gå fram på, men en alvorsprat med kollegaen din som kom på jobb med feber og forkjølelse er på sin plass. Det er flere måter å gjøre det på. 

Anonymkode: 2daf5...afb

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Covid 19 eller ikke: er man syk holder man seg hjemme. Det er så j... irriterende med folk som kommer syke på jobb, for så å smitte alle andre. Bra gjort av sjefen din. Kollegaen din fortjente kjeft.

Anonymkode: 65c8f...34c

• Liker 16
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Nei han overreagerer ikke! Skjønner han godt. Han har all grunn til å være rasende. Hadde jeg vært sjefen så hadde den personen som møtte opp syk fått sparken på dagen. Noe annet hvis personen ble syk på jobben. Da kunne hun eller han ikke noe for det. Ingen kan vite på forhånd om man blir syk eller ikke, men å møte opp på jobb med FEBER og symptomer som personen vet om! Det er ikke greit. Blir forbanna av å tenke på at voksne folk holder på sånn og kommer syk med vilje, og risikere å smitte andre mennesker. Som kanskje ikke tåler viruset. Tror de fleste hadde blitt sint på grunn av det. Det er en grunn til at folk skal holde seg hjemme med feber og symptom. 

Lett feber kan komme med vanlig forkjølelse. Det er i alle fall vanlig symptom med korona! Denne kollegaen din kan ikke vite om det er korona eller ikke. 

Endret av Warrior
AnonymBruker
Skrevet

Viser du tegn til forkjølelse skal du i teorien oppføre deg som om du har corona fram til du har fått ett negativt svar på coronatesten

Så ikke bare skal du ikke på jobb, du skal holde deg i karantene. En kollega av meg møtte opp på jobb med forkjølelse, ville ikke ta hensyn til de andre og fikk en skriftlig advarsel pga dette

Det at kollegaen din vurderer om det er en sak til fagforbundet viser bare hvor enormt egoistisk og selvsentrert kollegaen din er

Anonymkode: 07221...2bb

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, Whistler skrev:

Dårskapen kan bare toppes av at fagforbundet blir dratt inn i saken.

Fagforbundet ville støtte sjefen. Retningslinjene er helt klare og gjelder for alle. Pussig nok også for denne kollegaen. 

• Liker 7
  • Opprett ny...