Gå til innhold

slettet

Anbefalte innlegg

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Tråden er slettet, grunnet noen som bare vrir og vrenger på ting, og kommer med ting jeg ikke har skrevet.

@Kragebein slett tråden er du grei, eller en annen moderator.

Endret av AthenaRavenLuna
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar gjerne imot statsstøtte i form av 1 kg a5 wagyu per dag. Sign me up.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 time siden, Catalina Culès skrev:

Statsstøtten bør heller gå til dem som spiser kjøtt, for det er kjøttkonsumentene som gir dyrene liv.

Disse dyrene blir avlet opp ene og alene for å bli til mat. Er det riktig? 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Disse dyrene blir avlet opp ene og alene for å bli til mat. Er det riktig? 

Det er ikke min mening det er fra artikkelen , jeg spurte om dere var enige. Les hele HI før du svarer, så ser du hva min mening er 

Skrevet

Jeg synes vegan samfunnet burde få støtten. Viktig å støtte, det er ikke bare etisk riktig når det kommer til dyrevelferd, men dette er bra for miljøet åså. Bare for noen år siden var det skikkelig sært om du ikke spiste animalsk, nå er det ikke sånn lenger. Dyrevelferden i Norge er ikke så bra som vi liker å tro, langt ifra. 

"veganere tror de er moralsk overlegene" og de blir syke av kostholdet sitt, de har underernærte barn osv, det er mye fordommer og hat. Men hvor mye av dette kommer fra folk som veit hva de snakker om? Jeg blir rystet over hvor sinte folk blir. Dette er ikke en sekt som vil tvinge deg til å spise nøttesteik på juleaften. 

Forstod jeg spørsmålet ditt riktig?  😊 

Skrevet
2 timer siden, Catalina Culès skrev:

Er dere enige ? Jeg mener at verken de som spiser kjøtt eller veganere skal ha statsstøtte, så lenge det ikke ligger noe allergier eller intoleranse bak, så mener jeg ikke det er nødvendig med noe statsstøtte. 

Synes ingen bør få statsstøtte, verken kjøttetere eller veganere. Vi har ikke råd til å subsidiere hver eneste interessegruppe, ihvertfall ikke en som går imot norsk kultur og tradisjon.

39 minutter siden, Emet skrev:

"veganere tror de er moralsk overlegene" og de blir syke av kostholdet sitt, de har underernærte barn osv, det er mye fordommer og hat. Men hvor mye av dette kommer fra folk som veit hva de snakker om? Jeg blir rystet over hvor sinte folk blir. Dette er ikke en sekt som vil tvinge deg til å spise nøttesteik på juleaften. 

Veganere forsøker som alle interessegrupper å fremme sitt syn gjennom lov, dette har vi sett i Oslo hvor de tvang frem kjøttfri skolemat blant annet.Blir de mange nok kan vi vinke farvell til juleribba og søndagssteken.

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 time siden, Catalina Culès skrev:

Det er ikke min mening det er fra artikkelen , jeg spurte om dere var enige. Les hele HI før du svarer, så ser du hva min mening er 

Du skriver ikke noe spesifikt om at det gjelder KUN artikkelen, overskriften og innlegget ditt er noe misvisende i mine øyne.

Jeg synes veganere bør få støtte, det er allerede godkjent som livssyn, når andre livssyn får støtte, bør veganisme også gjelde. Alle eller ingen. 

Skrevet
2 timer siden, Lone Star Wolf skrev:

Synes ingen bør 

Veganere forsøker som alle interessegrupper å fremme sitt syn gjennom lov, dette har vi sett i Oslo hvor de tvang frem kjøttfri skolemat blant annet.Blir de mange nok kan vi vinke farvell til juleribba og søndagssteken.

Er ikke skolemat en god ide? Kjøttfri lunch tar ingen skade av. Det er kjempefint for både miljø og helse å ha Kjøttfri mandag foreksempel. Du bruker ord som "tvang"  og virker til å tro at det er en dyster fremtid der du blir tvunget til å spise vegetar, det skjer jo ikke. Dette er typisk svartmaling av en uskyldig idé. 

Skrevet
11 minutter siden, Emet skrev:

Er ikke skolemat en god ide? Kjøttfri lunch tar ingen skade av. Det er kjempefint for både miljø og helse å ha Kjøttfri mandag foreksempel. Du bruker ord som "tvang"  og virker til å tro at det er en dyster fremtid der du blir tvunget til å spise vegetar, det skjer jo ikke. Dette er typisk svartmaling av en uskyldig idé. 

Nei, dette bør elevene og foreldrene få bestemme selv. I Oslo blir elevene allerede tvunget til å spise kjøttfritt og ingenting tyder på at de vil slutte der med deres religiøse forhold til klima (som norske utslippe har null og niks effekt på).

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Lone Star Wolf skrev:

Nei, dette bør elevene og foreldrene få bestemme selv. I Oslo blir elevene allerede tvunget til å spise kjøttfritt og ingenting tyder på at de vil slutte der med deres religiøse forhold til klima (som norske utslippe har null og niks effekt på).

Skiver med gulost er åså vegetar. Jo det har effekt på klima om flere bidrar. Klima forandringene er et stort problem. Det er fakta, ikke en ting man tror på eller ikke. 

Skrevet
1 minutt siden, Emet skrev:

Skiver med gulost er åså vegetar. Jo det har effekt på klima om flere bidrar. Klima forandringene er et stort problem. Det er fakta, ikke en ting man tror på eller ikke. 

Klimautslippene er et problem, og derfor bør landene som slipper ut mest ta ansvar. Om vi bytter ut norsk kultur og tradisjoner med veganer-religionen vil det ha null og niks effekt på klimautslippene.

Skrevet
4 timer siden, Catalina Culès skrev:

Norsk vegansamfunn vil ha statsstøtte slik at veganismen lettere kan utbres. Statsstøtten bør heller gå til dem som spiser kjøtt, for det er kjøttkonsumentene som gir dyrene liv.

https://www.nettavisen.no/nyheter/vi-som-spiser-kjott-gir-liv-til-dyr/3423999274.html

Er dere enige ? Jeg mener at verken de som spiser kjøtt eller veganere skal ha statsstøtte, så lenge det ikke ligger noe allergier eller intoleranse bak, så mener jeg ikke det er nødvendig med noe statsstøtte. 

Så du vil ha støtte for egg fra høns som har vært klemt sammen i et bur med ødelagte føtter hele livet?

Du vil ha penger til melk fra kyr som føder barn de aldri har fått sett?

Du vil ha penger for å kunne gomle i deg svinestek fra griser som er avlet så fete at de ikke kan stå på bena, men tilbringer livet med å rulle i egen avføring i en bås?

Denne støtten, Ts, finnes jo i dag. Den heter «pristilskudd til landbruk» og utgjør 24 kroner per mishandlet kilo gris. Alternativt 5 kroner per liter stjålet kumelk. :vetikke: 

At denne støtten finnes er ikke akkurat gammelt nytt. Om et politisk parti lover å fjerne den så lover jeg å stemme på dem. For at mine skattekroner går til pining av dyr er ugreit.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Lone Star Wolf skrev:

Klimautslippene er et problem, og derfor bør landene som slipper ut mest ta ansvar. Om vi bytter ut norsk kultur og tradisjoner med veganer-religionen vil det ha null og niks effekt på klimautslippene.

Helse og dyrevelferd da? La oss droppe klima, for det er ikke viktig for deg. Du bruker ord som sammenligner det å spise vegan og vegetar som religiøse holdninger. Som ekstreme holdninger. Jeg veit ikke om du faktisk er redd for hvilke konspirasjonsteorier du har rundt det eller om det er en hersketeknikk for å få det til å høres ekstremt og sprøtt ut.

Norsk kultur er så mye, hvordan vil den bli ødelagt? Det henger ikke på greip. Tipper du kjempet imot helge tacoen av samme grunn, og du kaster glass i matavfall fordi du bor vel faen meg i et fritt land! 😄 

Slapp av. Det er bare en ny matkultur, litt mer fokus på at neste generasjon får litt friskere luft... Er det så farlig? 

Skrevet
8 minutter siden, Emet skrev:

Helse og dyrevelferd da? La oss droppe klima, for det er ikke viktig for deg. Du bruker ord som sammenligner det å spise vegan og vegetar som religiøse holdninger. Som ekstreme holdninger. Jeg veit ikke om du faktisk er redd for hvilke konspirasjonsteorier du har rundt det eller om det er en hersketeknikk for å få det til å høres ekstremt og sprøtt ut.

Norsk kultur er så mye, hvordan vil den bli ødelagt? Det henger ikke på greip. Tipper du kjempet imot helge tacoen av samme grunn, og du kaster glass i matavfall fordi du bor vel faen meg i et fritt land! 😄 

Slapp av. Det er bare en ny matkultur, litt mer fokus på at neste generasjon får litt friskere luft... Er det så farlig? 

Neste generasjon får ikke friskere luft av at norsk kultur og tradisjoner utryddes. Mat er faktisk en ganske viktig del av lands kulturer, noe dere klimareligiøse tydeligvis gir blaffen i og vil tvinge andre til å oppgi. Det viser i Oslo hvor skolelever tvinges til å spise vegetarmat er bare begynnelsen.

Skrevet
12 minutter siden, Lone Star Wolf skrev:

Neste generasjon får ikke friskere luft av at norsk kultur og tradisjoner utryddes. Mat er faktisk en ganske viktig del av lands kulturer, noe dere klimareligiøse tydeligvis gir blaffen i og vil tvinge andre til å oppgi. Det viser i Oslo hvor skolelever tvinges til å spise vegetarmat er bare begynnelsen.

Ok... Er det alt du har? Du bare gjentar deg selv og latterligjør. Du kan mene hva du vil. Selvfølgelig. 

Når vegan makten tar over Norge skal jeg skåne deg. Du får ribbe på juleaften om du resirkulerer et helt år. Så raus er jeg 😜 neida, dette er ikke så ekstremt som du vil ha det til. Bare vent så får du se. 

Skrevet
13 timer siden, Emet skrev:

Nei, hvitost er ikke vegetarisk. Den inneholder løype fra dyr.

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, Honey Dew skrev:

Nei, hvitost er ikke vegetarisk. Den inneholder løype fra dyr.

Ikke Synnøve fienden. Apetina er åså med bioløpe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...