Gå til innhold

Kake til bryllup

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 6.8.2020 den 0.20, Brunello skrev:

Og jeg er helt uenig med deg. Kaker ut over  bryllupskaken er ikke nødvendig. Etter en lang middag er folk mette og ønsker heller en øl , et glass vin eller en drink fremfor kaker.

Kakene er høydepunktet av maten! Sitter bare og gler meg til kakene i alle fester. 

Gjør mest mulig på forhånd, lag kaker du kan lage på forhånd. Ville også spurt folk du kjenner om de kan bake, jeg hadde gjerne stilt med en kake i bryllup! Jeg tenker sjokoladekake eller brownies, bløtkake, eplekake, verdens beste/Kvæfjordkake. Lag også gjerne noe dessert, og er det barn med er is supert! Gjerne med litt tilbehør, saus og topping. Får av og til servert dessert med rips, vaniljekrem og pikekyss, det er supelett og veldig godt. 

(Nå fikk jeg lyst på kake...)

Anonymkode: 04a0d...d41

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kakene er høydepunktet av maten! Sitter bare og gler meg til kakene i alle fester. 

Gjør mest mulig på forhånd, lag kaker du kan lage på forhånd. Ville også spurt folk du kjenner om de kan bake, jeg hadde gjerne stilt med en kake i bryllup! Jeg tenker sjokoladekake eller brownies, bløtkake, eplekake, verdens beste/Kvæfjordkake. Lag også gjerne noe dessert, og er det barn med er is supert! Gjerne med litt tilbehør, saus og topping. Får av og til servert dessert med rips, vaniljekrem og pikekyss, det er supelett og veldig godt. 

(Nå fikk jeg lyst på kake...)

Anonymkode: 04a0d...d41

Høres kjipt ut å ha et slikt forhold til mat.

Skrevet

Er helt sjokket her over alle som skriver at det er nok med bryllupskake! Hadde blitt utrolig skuffa om det var 1 stakkars kake på kakebordet🙈  vi hadde 10 kaker i vårt bryllup på 70 gjester. Var selvsagt litt rester, men må jo ha litt utvalg. Er fra Vestlandet og her drikkes det selv om vi spiser kake altså. 

• Liker 11
Skrevet

En god sjokoladekake, bløtkake, suksessterte, gulrotkake og ostekake er mine favoritter. Jeg ville nok også hatt noen porsjonsdesserter i små (plastikk) glass, som f.eks sjokolademoussé, panna cotta, creme brulee etc, jeg er personlig mye glad i slike desserten enn kake etter en god middag. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, Guddla said:

Er helt sjokket her over alle som skriver at det er nok med bryllupskake! Hadde blitt utrolig skuffa om det var 1 stakkars kake på kakebordet🙈  vi hadde 10 kaker i vårt bryllup på 70 gjester. Var selvsagt litt rester, men må jo ha litt utvalg. Er fra Vestlandet og her drikkes det selv om vi spiser kake altså. 

Du kan bli skuffa hvis du var budt i kakebord. Ellers er det faktisk "lov" å servere noet annet og ha andre tradisjoner. 

Anonymkode: 46c2d...622

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En marsipan/bløtkake, gulrotkake, sjokoladekake, noe lett feks fruktig ostekake/fruktgreier + en annen du liker, kanskje en med nøttebund?

Anonymkode: fb33c...a6f

• Liker 1
Skrevet
På 9.8.2020 den 5.41, AnonymBruker skrev:

Du kan bli skuffa hvis du var budt i kakebord. Ellers er det faktisk "lov" å servere noet annet og ha andre tradisjoner. 

Anonymkode: 46c2d...622

Det er da vel lov å bli skuffa uansett hva som er «lov». 

Anonymkode: 478e4...530

• Liker 5
Skrevet

Sjokoladekake 

ostekake 

oreokake 

kringle 

Du trenger ikke 5 kaker i tillegg til bryllupskake, da spiser dere kake til neste år 

Anonymkode: 72ed0...0d5

• Liker 1
Skrevet
På 8.8.2020 den 19.19, Guddla skrev:

Vi hadde nok  bare en eller to kaker i tillegg til bryllupskaka. Kransekake og allergivennlig sjokoladekake, tror jeg. 
Til gjengjeld hadde bryllupskaka flere lag, og hvert lag hadde forskjellig smak. (Sto på egne "fat", så det var mer som forskjellige kaker som sto over hverandre.) 

Anonymkode: e75a9...36f

• Liker 2
Skrevet
On 8/8/2020 at 5:12 AM, AnonymBruker said:

Så lenge du ikke er fra Vestlandet, så holder det lenge med en stor bryllupskake. Ikke mange orker å proppe i seg kake etter en tre retters middag. (Men det virker som om vestlendinger liker sukker bedre enn alkohol,  haha.)

Anonymkode: 347f8...c6e

Eller Nord-Norge 😅🎂❤️

Anonymkode: 4e4de...fc5

• Liker 3
Skrevet

Da haddr jeg gått for:

Sjokoladekake

Eplekake

Ostekake

Pavlova

Pavlova nr.2 (denne blir alltid tom først)

Anonymkode: cc580...990

Skrevet (endret)

Jeg er østlending, og mener likevel at et stort kakebord er viktig i et bryllup. Spiller ingen rolle hvor fin og fjong bryllupskaken er: det er ikke nok. ;) 

Skulle jeg valgt fem kaker utenom bryllupskaken ville jeg valgt:

• sjokoladekake
  • pavlova (liker det ikke spesielt godt selv, men det er ganske enkelt å lage og populært blant mange)
  • oreokake
  • kringle (men den må være myk og saftig)
  • ostekake

Egentlig ville jeg hatt kransekake og gulrotkake også, og gjerne vannbakkels. Og makroner...  :fnise: 

Endret av Ullvott
  • Liker 2
Skrevet

Det bør være en litt frisk kake uten krem, ost og sjokolade på bordet også synes jeg. Type fromasjkake med bringebær på mandelbunn, evt. sitronfromasj med druer og banan eller noe i den duren. Enkelt å lage :)

• Liker 1
Skrevet

Sist jeg var i vestlandsbryllup hadde vi følgende kaker på ca 60 gjester:

Bryllupskake hvit marsipan i 3 etg.

Konfektkake med sjokoladekrem

Ostekake med bær

Gulrotkake

Oreokake

Suksesskake

Sjokoladekake

Pavlova

Verdens beste

Kransekake

Lefsekling

Kringle med nøtter og melisglasur

Nam nam! 😄 

Anonymkode: 86d34...cbd

• Liker 3
Skrevet

Ville hatt sjokoladekake i alle fall.

Forslag til andre kaker:
- Gulrotkake
- Verdens beste
- Suksessterte
- Bløtkake
- Banankake
- Ostekake

Av andre ting:

- Vanilje bakkels
- Muffins (sjokolade, vanlig eller sitron m og uten melis
- Kanelboller

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det kommer veldig ann på hvilken type kake bryllupskaka er. 

Anonymkode: 56668...b1e

Skrevet
På 10.8.2020 den 17.53, AnonymBruker skrev:

Eller Nord-Norge 😅🎂❤️

Anonymkode: 4e4de...fc5

Skulle akkurat til å skrive det samme🎂🍰 

Anonymkode: 7c887...97f

• 2 måneder senere...
Skrevet

Ut av nysgjerrighet, er det brudeparet selv som baker kakene (ikke selve bryllupskaka selvsagt) eller bestiller man? 

Anonymkode: 7506d...877

Skrevet

Verdens beste, sukssesterte, ostekake og sjokoladekake må være på et kakebord.

Skrevet

Jeg hadde kun 1 stort bryllupskake og det holdt i årevis.  Men det kostet flesk, var 3 etasjer, typisk amerikansk overdådig bryllupskake til 150 stk.  (men var ikke så mange).  Hadde masse til overs.  

Så det er spørsmål om hva slags kaker du lager.  Det jeg reagerer mest på er at du skal lage alt selv.  Regner med at du blir ikke stresset over alt annet du skal gjøre slik du klarer fint å lage alle kakene. 

Anonymkode: 06ff3...ec6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...