AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #1 Skrevet 5. august 2020 Hei. Jeg gifter meg om ca 1 måned. Siden vi arrangerer et billigst (og enklest) mulig bryllup, skal jeg bake 5 kaker selv, men er usikker på hvilke kaker jeg bør gå for. Jeg er ikke suuuper god til å bake, men syns fet er gøy. Hvilke kaker ville dere valgt? Vi får bryllupskake i gave av svigers, så kakene jeg skal bake er typisk kaffe og kake- kake Anonymkode: 11a10...fbb
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #2 Skrevet 5. august 2020 Ikke legg for mye i det... folk er ikke så interesert i kake. Man er ofte Gode og Mette etter middag og eventuelt dessert og mer opptatt av andre ting er min erfaring så ikke bruk for mye tid på det ingen husker kakene uansett. Anonymkode: fab64...c58
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #3 Skrevet 5. august 2020 En veldig enkel mulighet er 5x langpannekake med samme grunnoppskrift (liker denne), hvor du varierer smak og pynt. Det kan være kakao i #1, røde bær i #2, citrussmak i #3, chilipulver og neongrøn konditorfarge i #4, og something something i #5. Og forskjellig pynt selvklart–glasur, små marshmallows, appelsinskal, strøssel, osv. Men viktigst: Hvis du er usikker så gjør et 'test run' hvor du baker alle kaker du har tenkt å ha i brylluppet. Bare så du ikke står i kjøkkenet dagen før brylluppet og stresser over kaker. Anonymkode: 46c2d...622 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #4 Skrevet 5. august 2020 Ville hatt forskjellige typer, feks noe av følgende: Gjærbakst, sjokoladekake (langpanne?), noe med marengs hvis du orker (pavlova, verdens beste, ostekake, eplekake (langpanne?). Gjærbaksten og eplekaken kan lages litt i forveien og fryses Da er det noe for enhver smak, også barn. Og kanskje noe frukt med krem i tillegg. Anonymkode: 22c37...b12
Lauv Skrevet 5. august 2020 #5 Skrevet 5. august 2020 En ostekake, en sjokoladekake, en med nøttebunn, en med browniesbunn og kanskje en eplekake. 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #6 Skrevet 5. august 2020 Manglet noen parenteser ser jeg 🙊 Forresten, hvis du lager en stor gjærdeig kan du jo lage kanelsnurrer, boller og skoleboller av samme oppskrift uten at det blir så mye mer jobb Anonymkode: 22c37...b12
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #7 Skrevet 5. august 2020 Suksessterte, Ostekake og sjokoladekake føler jeg personlig at må være på et kake bord når jeg baker, og pleier å bake noen boller og en daim iskake også boller og iskake kan jo lages allerede nå, så ganske greit 😊 samme gjelder bunnen til Suksessterten, og sjokoladekake kan ofte fryses liker oppskriftene til det søte liv Anonymkode: 519e0...aab 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #8 Skrevet 5. august 2020 Jeg er sterkt og dypt uenig i at folk ikke er interessert i kake! Et velfylt kakebord er et høydepunkt! Jeg ville lagd en daimiskake, en osteiskake (eller vanlig ostekake), en suksesskake, en sjokoladekake og en safaridessert. Har du en kake du har fått til før eller som du synes er enkel, så velg den Fire pk. freia sjokolademousse i en pen bolle er også godt! 😅 Styr unna kaker som du må ordne med samme dag, som feks pavlova eller vafler. Det kan heller en av gjestene få i oppgave. Det er jo greit at alle kakene kan bakes og pyntes senest dagen før En seig brownie toppet med karamellsaus og valnøtter er en vinner! Eller multekrem! Anonymkode: 4469b...b64 19
Brunello Skrevet 5. august 2020 #9 Skrevet 5. august 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sterkt og dypt uenig i at folk ikke er interessert i kake! Et velfylt kakebord er et høydepunkt! Jeg ville lagd en daimiskake, en osteiskake (eller vanlig ostekake), en suksesskake, en sjokoladekake og en safaridessert. Har du en kake du har fått til før eller som du synes er enkel, så velg den Fire pk. freia sjokolademousse i en pen bolle er også godt! 😅 Styr unna kaker som du må ordne med samme dag, som feks pavlova eller vafler. Det kan heller en av gjestene få i oppgave. Det er jo greit at alle kakene kan bakes og pyntes senest dagen før En seig brownie toppet med karamellsaus og valnøtter er en vinner! Eller multekrem! Anonymkode: 4469b...b64 Og jeg er helt uenig med deg. Kaker ut over bryllupskaken er ikke nødvendig. Etter en lang middag er folk mette og ønsker heller en øl , et glass vin eller en drink fremfor kaker. 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #10 Skrevet 6. august 2020 Sitter og måper over at folk mener kaker ikke er viktig. De kan ikke være fra vestlandet, ihvertfall. Kaker er kjempeviktig! Her i slekten lar folk være å spise seg mette til middag nettopp for å gosse seg med kaker etterpå. Sjokoladekake er et must. Hvit dame er også godt, men om du ikke er komfortabel med baking, kanskje litt mye? Gulrotkake, Verdens beste, en ostekake til de som liker det litt syrlig og ikke så søtt. Anbefaler å se på detsoteliv, mye god inspirasjon der. Anonymkode: e538b...9d2 22
Iceman Skrevet 6. august 2020 #11 Skrevet 6. august 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg gifter meg om ca 1 måned. Siden vi arrangerer et billigst (og enklest) mulig bryllup, skal jeg bake 5 kaker selv, men er usikker på hvilke kaker jeg bør gå for. Jeg er ikke suuuper god til å bake, men syns fet er gøy. Hvilke kaker ville dere valgt? Vi får bryllupskake i gave av svigers, så kakene jeg skal bake er typisk kaffe og kake- kake Anonymkode: 11a10...fbb Koronakake? Ville utsatt det bryllupet til 2021/22. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #12 Skrevet 6. august 2020 Pavlova, ostekake, mørk sjokoladekake, romkake og gulrotkake. Anonymkode: 02eb7...dbb 1
LillEve Skrevet 6. august 2020 #13 Skrevet 6. august 2020 En ordentlig dessertmage har alltid plass til kake etter en mettende middag, så å påstå det ikke er viktig skjærer i øynene mine å lese. Og gøy med de som sier at vestlendinger syns det er spesielt viktig med kake. Var i en bursdag der det var en kake til hver nesten, helt sykt opplegg. Ellers er jeg helt enig med den som skriver at du ikke burde ha kaker der man må gjøre mye samme dagen, med mindre noen av gjestene tilbyr seg å lage den. Sjokoladekaker, iskaker, gulrotkake, eplekake (da slipper du å lage glasur) er vel sikre vinnere? Og hva med å ha et brett fylt av deilige hveteboller? Det slår vel aldri feil. 5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #14 Skrevet 7. august 2020 Noen liker kake, andre gjør ikke. Jeg spiser det ikke. Tilpass mengde og antall til gjestene. Hvis de ikke er spesielt interesserte i kake så hold det på moderat nivå og bruk tiden din på en annen del av arrangementet. Anonymkode: 46c2d...622 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #15 Skrevet 8. august 2020 Så lenge du ikke er fra Vestlandet, så holder det lenge med en stor bryllupskake. Ikke mange orker å proppe i seg kake etter en tre retters middag. (Men det virker som om vestlendinger liker sukker bedre enn alkohol, haha.) Anonymkode: 347f8...c6e 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #16 Skrevet 8. august 2020 Fløtekake Sting sjokoladekake Ostekake Suksesskake Pavlova Anonymkode: bfb58...846
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #17 Skrevet 8. august 2020 Jeg er ikke så glad i middag, så jeg sitter bare og gleder meg til kake 😂 Det MÅ være sjokoladekake med krem, mørk sjokolade. Og helst en form for krydderkake/gulerotkake. Også en ostekake, mange elsker det. Også ville jeg hatt noe typ skillingsboller eller muffins eller noe. Også satt frem chips og sjokolade 😄 Jeg gleder meg til vårt bryllup. Skal være så mye snacks. Anonymkode: 5c6af...588 6
-jk- Skrevet 8. august 2020 #18 Skrevet 8. august 2020 På 5.8.2020 den 19.26, AnonymBruker skrev: Ikke legg for mye i det... folk er ikke så interesert i kake. Man er ofte Gode og Mette etter middag og eventuelt dessert og mer opptatt av andre ting er min erfaring så ikke bruk for mye tid på det ingen husker kakene uansett. Anonymkode: fab64...c58 Snakk for deg selv. Kakebordet er det jeg ser mest frem til i bryllup Favoritten personlig ville nok vært en brownies-kake med hjemmelaget salt karamell på. Tre-retters middag behøver ikke å bety at man er mett, ofte er porsjonene ganske små. 8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #19 Skrevet 8. august 2020 Så lenge du gjør det fra bunnen av, og ikke tar en Toro-variant, så går det meste bra. Sjekk om gjestene har cøliaki, eller er veganere før du bestemmer deg. Personlig elsker jeg ostekake. Lyn og torden-kake er også klassisk festkake, og veldig god. Jeg liker også en tradisjonell bløtkake...Egentlig det aller meste av kaker som ikke er veganske (da jeg ikke er veganer, men en del er jo det). Pavlova er også digg! Anonymkode: df054...1dd
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #20 Skrevet 8. august 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Så lenge du ikke er fra Vestlandet, så holder det lenge med en stor bryllupskake. Ikke mange orker å proppe i seg kake etter en tre retters middag. (Men det virker som om vestlendinger liker sukker bedre enn alkohol, haha.) Anonymkode: 347f8...c6e Jeg er vestlending. Både større deler av slekta mi og jeg har det akkurat slik! 😄 Anonymkode: df054...1dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå