AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #1 Skrevet 5. august 2020 Merker at jeg blir litt bekymret nå som det ser ut til å blusse opp igjen. Denne gangen er jeg gravid, og mer bekymret enn tidligere. Nå er det jo ikke lenger bare meg. Hva gjør dere andre gravide? Noen spesielle forholdsregler dere tar? Anonymkode: d0378...67e
Gjest Switch Skrevet 5. august 2020 #2 Skrevet 5. august 2020 Fortsetter som før jeg ble gravid. Holder avstand, nøye med håndvask og Antibac osv. Har bestilt masker da, som kan vaskes og brukes flere ganger, men dette bestilte jeg til mannen min og barna også, kan være greit å ha😊 Fant dette på HelseNorge: Sitat Foreløpig er det lite som tyder på at gravide er spesielt utsatt for å utvikle alvorlig sykdom med koronaviruset, selv om gravide kan ha økt risiko for alvorligere forløp av enkelte virusinfeksjoner hvis de blir smittet, som for eksempel influensa. Friske gravide kvinner med covid-19 ser ikke ut til å ha høyere risiko for alvorlig forløp av covid-19 enn andre friske kvinner i samme aldersgruppe. Det er ikke vist at covid-19 i svangerskapet øker risiko for spontanabort eller for tidlig fødsel. Det er heller ikke vist at gravide med kroniske sykdommer eller svangerskapskomplikasjoner har økt risiko for alvorlig forløp av covid-19.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #3 Skrevet 5. august 2020 Hei! Jeg føler som deg, da jeg ble gravid i mai og har hatt skjermet ferie så langt i svangerskapet. Nå er jeg tilbake på jobb, en jobb der jeg ikke kan holde avstand til brukerne. Men jeg er såklart nøye på antibac både på jobb og på butikk, og oppsøker (som før svangerskapet) ikke restauranter, lekeland eller andre opphopninger av folk.. Sykler til jobb for å slippe kollektivreiser, men etterhvert som snøen kommer og magen vokser må jeg vel over til buss og gruer meg litt til det... Anonymkode: 6cf7a...af5 1
tussi84 Skrevet 5. august 2020 #4 Skrevet 5. august 2020 Nja. Lever stort sett som vanlig. Jeg ble gravid rett før corona kom til Norge. Hadde positiv test i begynnelsen av februar. Var litt skeptisk til alt i starten da alt ble stengt ned, men er ikke engstelig nå lenger. Eneste jeg gjør er å prøve å unngå kollektiv mest mulig (må bruke buss av og til), holder avstand til fremmede, bruker antibac. Ellers lever jeg som vanlig. Går på butikker, klesbutikker, kjøpesenter, restauranter, ser venner og famille både inne og ute. .Er mest bekymret for at partneren ikke skal få vært med på fødsel om alt strammes inn igjen. Har ikke lyst til å føde alene, men må jeg så må jeg.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #5 Skrevet 5. august 2020 Fant ut at jeg var gravid i midten av mars. Har aldri vært redd for corona pga graviditeten, mer redd for meg selv..det å være syk.. stresser ikke så mye nå.. men håper selvfølgelig at vi klarer å bremse smitten litt fort. Anonymkode: 4c320...857
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå