Gå til innhold

Lei meg fordi de ble bedre venner enn meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne jeg er veldig glad i og som jeg anser eller hvertfall anså som en av mine beste venner. Har ikke vært bortskjemt med venner tidligere, så for meg var det stort å få en venn som var veldig lik meg OG som likte meg.. 

I et middagsselskap vi hadde ble venninna mi introdusert for lillesøstra til en av de inviterte og de snakket mye sammen, noe jeg syntes var fint og koselig å se. Etter middagen skulle vi alle på et utested, men de to sa de ville drikke opp vinen sin først så skulle de komme etter. 

Når vi var på byen ringte jeg venninna mi flere ganger, og hun sa hun skulle komme. Hadde gledet meg til å være med henne, danse med henne og ha en fin kveld. Men de kom aldri, selv om vi var ute til det stengte for natten. 

Når vi kommer hjem så sitter de to i hver sin ende av sofaen med pledd og greier, vinglass i hånden og snakket. Jeg spurte hvorfor de ikke kom, og de sa de hadde skravlet så mye og tiden hadde flydd fra de..

Dette er nå lenge siden. I tiden etterpå hang de sammen som erteris. Dro på turer, masse bilder av de sammen på insta, skal jeg møte en av de så er den andre som regel med, eller de ringer etter den andre. For det er tydeligvis ikke bra nok med bare meg der. De har blitt enda mer nære enn det jeg og venninna mi var en gang i tiden. Har prøvd å ta opp med henne hvordan det har vært for meg å se da bli så close, og hun har full forståelse for det. Hun har jo ikke akkurat gjort noe galt, og vi henger jo fremdeles sammen. Men det er så sårt for meg å se de ha noe vi aldri hadde, men jeg skulle ønske vi hadde.. (Hvis det gir noen mening)

Siste halve året har vi ikke hatt mye kontakt, men pga corona er ikke det så rart. Men jeg ser på insta at de har møttes mye.. 

Ja... Så jeg er vel lei meg fordi jeg en stund hadde en venninne jeg alltid har ønsket meg og så bare glapp hun ut av hendene mine. Kanskje litt sjalu også. Stikker når jeg ser bilder av de eller de kommenterer på hverandres bilder og de skriver "finnes ingen bedre enn deg ❤️" og sånne ting. 

:(

Anonymkode: 390de...9cb

Videoannonse
Annonse
Gjest MrTeddy29
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei venninne jeg er veldig glad i og som jeg anser eller hvertfall anså som en av mine beste venner. Har ikke vært bortskjemt med venner tidligere, så for meg var det stort å få en venn som var veldig lik meg OG som likte meg.. 

I et middagsselskap vi hadde ble venninna mi introdusert for lillesøstra til en av de inviterte og de snakket mye sammen, noe jeg syntes var fint og koselig å se. Etter middagen skulle vi alle på et utested, men de to sa de ville drikke opp vinen sin først så skulle de komme etter. 

Når vi var på byen ringte jeg venninna mi flere ganger, og hun sa hun skulle komme. Hadde gledet meg til å være med henne, danse med henne og ha en fin kveld. Men de kom aldri, selv om vi var ute til det stengte for natten. 

Når vi kommer hjem så sitter de to i hver sin ende av sofaen med pledd og greier, vinglass i hånden og snakket. Jeg spurte hvorfor de ikke kom, og de sa de hadde skravlet så mye og tiden hadde flydd fra de..

Dette er nå lenge siden. I tiden etterpå hang de sammen som erteris. Dro på turer, masse bilder av de sammen på insta, skal jeg møte en av de så er den andre som regel med, eller de ringer etter den andre. For det er tydeligvis ikke bra nok med bare meg der. De har blitt enda mer nære enn det jeg og venninna mi var en gang i tiden. Har prøvd å ta opp med henne hvordan det har vært for meg å se da bli så close, og hun har full forståelse for det. Hun har jo ikke akkurat gjort noe galt, og vi henger jo fremdeles sammen. Men det er så sårt for meg å se de ha noe vi aldri hadde, men jeg skulle ønske vi hadde.. (Hvis det gir noen mening)

Siste halve året har vi ikke hatt mye kontakt, men pga corona er ikke det så rart. Men jeg ser på insta at de har møttes mye.. 

Ja... Så jeg er vel lei meg fordi jeg en stund hadde en venninne jeg alltid har ønsket meg og så bare glapp hun ut av hendene mine. Kanskje litt sjalu også. Stikker når jeg ser bilder av de eller de kommenterer på hverandres bilder og de skriver "finnes ingen bedre enn deg ❤️" og sånne ting. 

:(

Beklager at du måtte gjennomgå det der. 
Det var utroligt dumt av dem og ikke komme og synes egentlig at de ikke er noe gode venner sånn som de holder på.

Hadde det skjedd meg, hadde jeg droppet kontakte med henne og gått videre, for det der er ikke noe ordentlig venn

Selvfølgelig så er det jo at man kan finne nye venner, og folk er veldig rask og flinke til og sette den nye venn som bestevenn fordi de hadde en fin kjemi den dagen. ER litt surt og tenke på. Men sånn som ho holdte på, så synes jeg ho ikke fortjener å være din venn! Du fortjener bedre!

Endret av MrTeddy29
AnonymBruker
Skrevet

Er de kjærester kanskje? Uansett så er det helt normalt å føle seg utelatt. Dårlig gjort å glemme andre venner. 

Anonymkode: fbfcf...eba

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er de kjærester kanskje? Uansett så er det helt normalt å føle seg utelatt. Dårlig gjort å glemme andre venner. 

Anonymkode: fbfcf...eba

Kjærester fordi de har blitt bestevenninner? 

Anonymkode: 8bad6...998

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det må være utrolig slitsomt å være så sjalu. Det fine med venninner er jo at man kan ha flere på én gang! 

Kan du ikke snakke med venninna di og fortelle at du savner henne, og at du gjerne vil finne på mer med henne? Og så kan dere kanskje være sammen alle tre? 

En av mine beste venninner har en skikkelig sjelevenninne. Det plager meg ikke en millimeter. Vi har det kjempefint sammen alle tre, eller to og to. Men der er alle bevisst på å være inkluderende også. 

Anonymkode: e0269...e96

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det må være utrolig slitsomt å være så sjalu. Det fine med venninner er jo at man kan ha flere på én gang! 

Kan du ikke snakke med venninna di og fortelle at du savner henne, og at du gjerne vil finne på mer med henne? Og så kan dere kanskje være sammen alle tre? 

En av mine beste venninner har en skikkelig sjelevenninne. Det plager meg ikke en millimeter. Vi har det kjempefint sammen alle tre, eller to og to. Men der er alle bevisst på å være inkluderende også. 

Anonymkode: e0269...e96

Det er jo det jeg har gjort da, hvis du leser innlegget mitt. Jeg savner egentid med henne, men hun vil helst ha med den nye venninna. 

• Liker 4
Skrevet

Skjønner veldig godt at det er sårt for deg. Det beste for deg ville å ha vært å bare kutte de ut. Finne deg heller andre venninner som er bedre for deg😇du fortjener bedre

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vær lei deg, for selv om bestevenninner kan henge sammen som erteris, er det - forutsatt at de ikke er lesbiske - bare et spørsmål om tid før det kommer en gutt med i bildet, og da blir vennskapet heller ikke det samme; man tilbringer heller tid og drar på turer med kjæresten.

Så hvis venninnen din en dag finner en kjæreste, kommer dagens vennskap heller ikke til å bestå, og hvis det blir slutt med kjæresten, kan det godt hende dere blir gode venninner igjen.

Uansett tar de svært gode venninneforholdene som regel slutt når man blir litt eldre, og kjærester kommer inn i bildet.

Anonymkode: d5cb6...58d

AnonymBruker
Skrevet

Kjære Ts. Forstår veldig godt at du blir lei deg. Ingen egentlig god venn gjør sånn: bare dumper deg for en annen mer spennende venn- som om du ikke er morsom og interessant nok. I voksen alder er det en vennekode at man er lojal mot vennene sine. Venninnen din har sikkert aldri blitt sviktet, derfor gjør hun sånn, uten tanke på deg og dine følelser. Du skriver at venninnen din er litt som deg. Kanskje det er her feilen ligger; at du er var så glad for det nye vennen at du tror dere er likere enn dere er. Hun har jo vist med sine handlinger at dere ikke er like- kanskje dårlig erfaringer med tidligere venner/få venner har fått deg til å tillegge egenskaper hun ikke har? Hun kom aldri ut på byen, hun har på en måte erstattet deg, hun klarer ikke på egenhånd å komme fram til at du ikke har like mye interesse av den venninnen som du.... Dermed sier det meg at hun bryr seg mest om egne følelser- det som er gøy for henne, er det som teller. Har hatt slike venner. Hver gang det kommer noen de klaffer godt med, ble jeg skøvet ut. Det er en grunn til at de er ex-venner nå. Man blir lei av å bli tatt for gitt- og det skal man heller ikke behøve å bli.

Det er sikkert hardt, men jeg foreslår at du pauser venninnen, og lar henne komme til deg. Det er fælt å ha få venner, men det er da virkelig bedre enn å ha venner som sårer og svikter.  Selv om du ikke har lyst, synes jeg du skal gå litt videre. Her blir du ikke lykkelig! 

Anonymkode: 1d8b5...900

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjærester fordi de har blitt bestevenninner? 

Anonymkode: 8bad6...998

Ut fra det hun sier hadde jeg også lurt litt på det. 

AnonymBruker
Skrevet

Du er maks 16år gammel?

Anonymkode: b7f35...460

AnonymBruker
Skrevet

Mangler empati og forståelse enkelte (mange) på KG..det er så unødvendig å være frekk mot mennesker som er lei seg for noe og trenger å lufte tanker og følelser.

Anonymkode: b5588...7c7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære Ts. Forstår veldig godt at du blir lei deg. Ingen egentlig god venn gjør sånn: bare dumper deg for en annen mer spennende venn- som om du ikke er morsom og interessant nok. I voksen alder er det en vennekode at man er lojal mot vennene sine. Venninnen din har sikkert aldri blitt sviktet, derfor gjør hun sånn, uten tanke på deg og dine følelser. Du skriver at venninnen din er litt som deg. Kanskje det er her feilen ligger; at du er var så glad for det nye vennen at du tror dere er likere enn dere er. Hun har jo vist med sine handlinger at dere ikke er like- kanskje dårlig erfaringer med tidligere venner/få venner har fått deg til å tillegge egenskaper hun ikke har? Hun kom aldri ut på byen, hun har på en måte erstattet deg, hun klarer ikke på egenhånd å komme fram til at du ikke har like mye interesse av den venninnen som du.... Dermed sier det meg at hun bryr seg mest om egne følelser- det som er gøy for henne, er det som teller. Har hatt slike venner. Hver gang det kommer noen de klaffer godt med, ble jeg skøvet ut. Det er en grunn til at de er ex-venner nå. Man blir lei av å bli tatt for gitt- og det skal man heller ikke behøve å bli.

Det er sikkert hardt, men jeg foreslår at du pauser venninnen, og lar henne komme til deg. Det er fælt å ha få venner, men det er da virkelig bedre enn å ha venner som sårer og svikter.  Selv om du ikke har lyst, synes jeg du skal gå litt videre. Her blir du ikke lykkelig! 

Anonymkode: 1d8b5...900

Selvfølgelig bryr hun seg mest om egne følelser. Hva er alternativet? At hun er bestis med noen hun bare trives sånn medium sammen med? Er du venner med folk du ikke liker bare fordi de liker deg veldig godt?

Det er kjipt å oppleve det TS har opplevd. Det er vondt å ikke være "god nok" til å være nær venninne. Jeg har selv noen jeg skulle ønske var bedre venninner, og som jeg ville blitt kjempeglad om de ønsket meg i sin nærmeste krets. Men det gjør de ikke. Heldigvis har jeg andre. Jeg kan ikke tvinge noen til å like meg bare fordi jeg liker dem. 

Anonymkode: 8054b...5cb

• Liker 1
Skrevet

Forstår godt at det er tungt. Man blir jo veldig glad i en bestevenninne, ofte er det som et kjæresteforhold, sett bort fra det seksuelle. Da blir man naturligvis veldig knyttet. 

Og i motsetning til å være kjærester har man ikke lov til å reagere med sjalusi, altså, så klart man får føle på den følelsen, men man kan ikke anklage bestevennen for å gjøre noe galt. Det kan man om kjæresten plutselig skulle finne seg en ny uten en ordentlig avslutning. Og vennskap avslutter man jo ikke, så det er temmelig komplisert. 

Det beste du kan gjøre er å glede deg over at venninnen din har det bra, passe på så følelsene ikke tar overhånd, slik at du ikke støter henne vekk. Det kan dessuten være for en periode dette nye vennskapet, og at det vil roe seg litt, man blir jo litt "nyforelsket", og veldig interessert i starten. 

Litt nysgjerrig på hvilkenstjernetegn disse to har, og hva ditt er. Bare for egen "research". 

AnonymBruker
Skrevet

Dere som tror hun er veldig ung, er kanskje unge selv? Jeg er i 50-åra, og slike problemstillinger kan oppstå når som helst i livet.

Ingen gjorde noe galt her egentlig - noen mennesker liker man/passer man bedre med enn andre. Men det er veldig sårt å bli andrevalget noen ganger. Har det vært et nært eller langt vennskap, kan det føles nesten som en kjærlighetssorg.

Anonymkode: 5824b...72e

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som tror hun er veldig ung, er kanskje unge selv? Jeg er i 50-åra, og slike problemstillinger kan oppstå når som helst i livet.

Anonymkode: 5824b...72e

Denne signerer jeg som er i 40-årene. Jeg skjønner TS godt og som en annen nevner, det er liksom ikke helt greit å snakke om ettersom de ikke er et par.

TS, jeg håper at du har andre å ha det hyggelig sammen med. Som nevnt, sett denne venninna på pause nå, hvis dere skal være gode venninner igjen håper jeg det er fordi hun begynner å vise at hun verdsetter deg.

AnonymBruker
Skrevet

Så utrolig trist, ts. Men jeg tror det er det at de har funnet ut at de har samme og like interesser. Av og til så møter man sånne gjennom livet, som kjennes som man har kjent hele livet og kjemien stemmer overens. Jeg har vært i begge kategoriene og kjenner til begge sider. Husker jeg hadde ei bestevenninne i tykt og tynt i ungdomsårene. Vi gjorde alt sammen og var verdens beste venninner. Det ble en stor sorg når hun plutselig bare mer og mer var sammen med ei annen jente.

Kan faktisk enda kjenne på det, selv etter flere år.

Men har selv opplevd å bli kjent med ei som ble min bestevenninne, som egentlig var ei annen sin bestevenninne før. Men vi var så like og hadde det så morsomt sammen, at det bare ble sånn.

Jeg kan tenke meg det  ikke var så morsomt for bestevenninnene vi hadde fra før, da de ble vitne til at vi fant på mange ting sammen. Selv om vi også var med de andre, så var det bare slik at vi trivdes så mye sammen at vi var mer sammen bare oss to også.

Anonymkode: a3bf2...74a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...