AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #1 Del Skrevet 5. august 2020 Dersom du er på restaurant og må be om regningen på engelsk. Hvordan ordlegger du deg da? Anonymkode: ce1cb...c63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 5. august 2020 #2 Del Skrevet 5. august 2020 (endret) May I have the bill, please? (Ok, det er lenge siden jeg gikk på skole, men denne frasen har fungert bra i alle år jeg har reist rundt omkring i verden. ) Endret 5. august 2020 av Dolce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #3 Del Skrevet 5. august 2020 We are ready to pay now, please. Anonymkode: 22f79...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 5. august 2020 #4 Del Skrevet 5. august 2020 Check plz 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #5 Del Skrevet 5. august 2020 Can i have the check please? Anonymkode: 77477...f9f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #6 Del Skrevet 5. august 2020 Check please Anonymkode: 77c76...afe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #7 Del Skrevet 5. august 2020 1 minutt siden, Loff77 said: Check plz Er ikke det mer Amerikansk? I UK sier dem vel bill Anonymkode: d4ae6...f3f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #8 Del Skrevet 5. august 2020 May I/we have the check, please? Eller så er det vanlig at de spør om det skal være noe mer da er det "no thank you, I think we're ready for the check now" eller "no thanks, that will be all. I think we're ready to pay now". Jeg sier check fordi det er mer naturlig å snakke amerikansk engelsk for meg. Anonymkode: 0771b...917 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 5. august 2020 #9 Del Skrevet 5. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke det mer Amerikansk? I UK sier dem vel bill Anonymkode: d4ae6...f3f Tror du vil bli forstått i hvert fall, om jeg er i England eller USA snakker jeg likt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #10 Del Skrevet 5. august 2020 I nød funker nok et "pay?" Anonymkode: e21bd...10e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #11 Del Skrevet 5. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke det mer Amerikansk? I UK sier dem vel bill Anonymkode: d4ae6...f3f De snakker engelsk i USA. Anonymkode: 8de18...e23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #12 Del Skrevet 5. august 2020 De fleste skriver check ser jeg ja, det har føltes så unaturlig for meg. Jeg bruker mer britisk engelsk. Men synes også bill høres litt rart ut, så bruker også ofte «may I pay please». Mannen min bruker check og jeg har syntes det er litt rart. Men da er han i godt selskap med flertallet! Anonymkode: ce1cb...c63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaptein Klein Skrevet 5. august 2020 #13 Del Skrevet 5. august 2020 Plystrer eller knipser mens jeg vifter med kredittkortet. Da viser man hvor lite respekt man har for de som jobber der, og føler ikke behovet for å tipse når regningen kommer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #14 Del Skrevet 5. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke det mer Amerikansk? I UK sier dem vel bill Anonymkode: d4ae6...f3f De snakker engelsk i USA. Både check og bill fungerer fint, det samme gjør en forespørsel om å få betale, altså "may I/we pay, please" eller "we are ready to pay now": Anonymkode: 4740a...32a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #15 Del Skrevet 5. august 2020 May I have the check please. Viktig for meg med høfligheten. Anonymkode: e44e0...0c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 5. august 2020 #16 Del Skrevet 5. august 2020 (endret) Denne check/bill-diskusjonen: check er amerikansk engelsk, bill er britisk engelsk. Men begge deler blir forstått begge steder. (Kilde) Bill (Br) vs Check (Am). ‘Can I have the bill please?’ or simply ‘Check please’ is used in a restaurant when you want to pay for your food. Endret 5. august 2020 av Hedy Lamarr 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaptein Klein Skrevet 5. august 2020 #17 Del Skrevet 5. august 2020 Akkurat nå, Hedy Lamarr skrev: Denne check/bill-diskusjonen: check er amerikansk engelsk, bill er britisk engelsk. Men begge deler blir forstått begge steder. (Kilde) Bill (Br) vs Check (Am). ‘Can I have the bill please?’ or simply ‘Check please’ is used in a restaurant when you want to pay for your food. Dette ble for komplisert for meg. Hvorfor ikke bare knipse eller plystre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fuglemor Skrevet 5. august 2020 #18 Del Skrevet 5. august 2020 Can i please have the bill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #19 Del Skrevet 5. august 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: De snakker engelsk i USA. Både check og bill fungerer fint, det samme gjør en forespørsel om å få betale, altså "may I/we pay, please" eller "we are ready to pay now": Anonymkode: 4740a...32a De snakker amerikansk i USA. Å si at amerikanere snakker engelsk blir som å si at peruanere snakker spansk. Jo, du gjør deg nok greit forstått på engelsk i USA. Men det er endel ord enten du eller de må slå opp på Google translate i løpet av en helt normal samtale dersom du ikke snakker med noen med ok utdannelse eller arbeid inn mot internasjonal turisme. Anonymkode: 7a83b...c0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 5. august 2020 #20 Del Skrevet 5. august 2020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå