AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #1 Skrevet 5. august 2020 Nå øker smittetallene lik de gjorde i slutten av Mars, da ble mye i Norge stengt. Nå durer vi på som før. Hva skjer videre? Anonymkode: a54cb...380
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #2 Skrevet 5. august 2020 Nei. Mannen er idiot. Anonymkode: 64057...c75 6
Gjest Warrior Skrevet 5. august 2020 #4 Skrevet 5. august 2020 Nei det tror jeg ikke. Har han ikke innrømmet at han tok feil selv også? Uansett rett får han nok ikke.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #6 Skrevet 5. august 2020 Men tok han egentlig feil? Jeg tror han bare venter på smitteøkning i de andre nordiske landene for å kunne si: "Hva sa jeg?" Anonymkode: a54cb...380
Den Sagnomsuste Skrevet 5. august 2020 #7 Skrevet 5. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå øker smittetallene lik de gjorde i slutten av Mars, da ble mye i Norge stengt. Nå durer vi på som før. Hva skjer videre? Anonymkode: a54cb...380 Vi stenger nå også, men vi lar tallene bli MYE høyere først. Forstå det den som kan?
Pterinochilus Skrevet 5. august 2020 #8 Skrevet 5. august 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå øker smittetallene lik de gjorde i slutten av Mars, da ble mye i Norge stengt. Nå durer vi på som før. Hva skjer videre? Anonymkode: a54cb...380 Vi har en økning i smitte, men situasjonen er foreløpig ikke sammenlignbar med hva den var i mars (da hadde vi godt over 200 nye smittede per dag på det verste). Og, nei, jeg tror ikke Tegnell får rett til slutt. Dødstallene i Sverige er ekstremt høye. 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #9 Skrevet 5. august 2020 Ja, jeg tror han har rett. Har generelt respekt for fagfolk som står ved sin faglige vurdering og ikke snur seg rundt etter hva myndighetene, opinionen osv mener. Anonymkode: 816ee...dd0 7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #10 Skrevet 5. august 2020 Ingen i Norge har vel sagt at vi har stoppet smittespredningen. Den måtte begrenses så vi hadde ressurser nok til å hjelpe de som trenger det. Tengell har vel endret holdning over tid, og nærmet seg Norge/Danmark mer nå enn i oppstarten. Utfordringen i Sverige (og noen miljøer i Norge nå) er at smittefaren glemmes, og da er det jo naturlig at det blusser opp igjen...og igjen....og igjen... til vi får en vaksine. Anonymkode: 81ad3...a08 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #11 Skrevet 5. august 2020 Helt ærlig, ja - jeg tror faktisk litt på tegnell har sagt der..... Men får håpe han ikke får rett.... Anonymkode: 76d6c...55b 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #12 Skrevet 5. august 2020 Nei. Men jeg lurer på om vi noen gang får svar på samfunnsøkonomien i de to metodene. Norge brukte store resursser på å stenge ned, Sverige lot pensjonister dø på sykehjemmene... sett ut fra økonomi, valgte nok svenskene rett strategi. Anonymkode: 70978...9d3 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #13 Skrevet 5. august 2020 jeg tror ikke han får rett. Sverige ligger mange tusen dødsfall foran oss, mens vi har hatt fordelen av å forberede oss og lære før vi eventuelt må takle økt smitte. Det skal mye til at det skal gå så galt hos oss i fortsettelsen, som det har gjort i Sverige til nå. Det er ikke bare det at dødstallene er høye i Sverige, men hvilke kostnader får de av at folk går og er syke i månedsvis? det kommer stadig nye studier som viser at mange får ettervirkninger i mange måneder, og enkelte leger snakker om at det er selve sykdommen som er slik. Det er bedre å trø vannet og vente på vaksinen. Anonymkode: e46d6...170 6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #14 Skrevet 5. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Men jeg lurer på om vi noen gang får svar på samfunnsøkonomien i de to metodene. Norge brukte store resursser på å stenge ned, Sverige lot pensjonister dø på sykehjemmene... sett ut fra økonomi, valgte nok svenskene rett strategi. Anonymkode: 70978...9d3 svensk økonomi har fått en større smell enn Norges og Danmarks. I tillegg viser det seg at mange er syke lenge av covid19. Det er også en stor kostnad. Jeg tviler på at svenskene har tjent noe økonomisk i forhold til Norges strategi eller Danmarks. Anonymkode: e46d6...170 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #15 Skrevet 5. august 2020 Er det noe vi har lært av Tegnell så er det jo at det ikke er et skapt skille mellom nedstigning og økonomisk nedtur. Det ser ut som økonomien får seg en real smell uansett. Anonymkode: c1033...eda 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #16 Skrevet 5. august 2020 Hva som er den beste strategien avhenger helt av om og når en vaksine kommer. Og hvor effektiv den eventuelt er. Finner vi ikke vaksine innen rimelig tid kan det jo på sikt ha vært bedre å ha tatt støyten tidlig. Det eneste vi vet er at det er for tidlig å dra noen konklusjoner. Anonymkode: 1298e...09a 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #17 Skrevet 5. august 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg tror han har rett. Har generelt respekt for fagfolk som står ved sin faglige vurdering og ikke snur seg rundt etter hva myndighetene, opinionen osv mener. Anonymkode: 816ee...dd0 Så du har respekt for ham fordi han går imot majoriteten? Merkelig begrunnelse. Anonymkode: 94268...8ae 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #18 Skrevet 5. august 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg tror han har rett. Har generelt respekt for fagfolk som står ved sin faglige vurdering og ikke snur seg rundt etter hva myndighetene, opinionen osv mener. Anonymkode: 816ee...dd0 nei, men han korrigerer heller ikke i forhold til hva andre fagfolk sier, eller når det viser seg at han bygger på en forutsetning som svikter. Det har jeg ingen respekt for. Anonymkode: e46d6...170 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #19 Skrevet 5. august 2020 Sverige har over 80 000 smittende..så det skal noe til for å ta dem igjen selv med svikere som Hurtigruten. Det virker og som en god del har tenkt å ta i bruk munnbind nå. Krysser fingre for det! Anonymkode: 762a5...b5e 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #20 Skrevet 5. august 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg tror han har rett. Har generelt respekt for fagfolk som står ved sin faglige vurdering og ikke snur seg rundt etter hva myndighetene, opinionen osv mener. Anonymkode: 816ee...dd0 Ja, likt som tidligere smittevernsoverlegen v/OUS. Hun har hatt mye rett til nå. Husker ikke navnet.. Anonymkode: a54cb...380
Anbefalte innlegg