Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Endelig kom vi i mål med utredningen vår, og vi ble nå henvist videre til St.Olavs for IVF. Vi gikk til privat klinikk (Medicus) for selve utredningen, men bestemte oss for å forsøke på offentlig sykehus i første omgang. 

Var særdeles fornøyd med Medicus, men vi kan vel kanskje ikke forvente samme personlige oppfølging på St.Olavs? 
På Medicus var det så godt å være, og man kan ta en telefon til en av sykepleierne om det skulle være den minste ting. Er det likt på offentlig sykehus?

Vi skal i gang med ICSI.

Endret av aishaaa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette med pasientkontakt og oppfølging er nok den største forskjellen mellom privat og offentlig. 

Heldigvis har st Olavs begynt med appen crypho, som gjør det mye lettere for meg i alle fall. Jeg har en jobb der jeg ikke alltid kan ta telefonen, så slik det var før der jeg ringte meg inn for å bli oppringt når som helst, førte med seg mye irritasjon. 

Jeg har vært på fertilitetsseksjonen 10 ganger og jeg har hilst på _alle_ som jobber der, likevel håndhilser de og presenterer seg selv som om vi aldri har møttes. Forstår de ser mange pasienter hver uke, men når det er fjerde gang jeg snakker med noen ansikt til ansikt (pluss masse på tlf) så føles det ut som at jeg og vi er ubetydelige når de ikke erindrer oss. 

Forvent lite så blir du ikke skuffet. Faglig er de dyktig, men du får ikke noen kontaktperson osv. 

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, Neutral90 skrev:

Dette med pasientkontakt og oppfølging er nok den største forskjellen mellom privat og offentlig. 

Heldigvis har st Olavs begynt med appen crypho, som gjør det mye lettere for meg i alle fall. Jeg har en jobb der jeg ikke alltid kan ta telefonen, så slik det var før der jeg ringte meg inn for å bli oppringt når som helst, førte med seg mye irritasjon. 

Jeg har vært på fertilitetsseksjonen 10 ganger og jeg har hilst på _alle_ som jobber der, likevel håndhilser de og presenterer seg selv som om vi aldri har møttes. Forstår de ser mange pasienter hver uke, men når det er fjerde gang jeg snakker med noen ansikt til ansikt (pluss masse på tlf) så føles det ut som at jeg og vi er ubetydelige når de ikke erindrer oss. 

Forvent lite så blir du ikke skuffet. Faglig er de dyktig, men du får ikke noen kontaktperson osv. 

15 minutter siden, Neutral90 skrev:

Er det vi er litt redde for. Det viktigste til syvende og sist er jo det faktiske resultatet, Men, ut i fra hva jeg har erfart så langt så betyr det mye å ha en kontaktperson å forholde seg til også. Jeg syns det er trist at man ikke kjenner igjen pasienter som har vært innom X antall ganger.. 

Er usikker på om det er «verdt» å bruke en stor bit av sparepengene på å gå offentlig ved første forsøk, men kjenner det er skummelt å tenke på at det blir ulike personer å forholde seg til ved hvert besøk.

Skrevet

Forresten, angående ventetid; når vi fikk henvisning til St.Olavs fra Medicus nå, anslå de at vi måtte vente maks 2 mnd for oppstart med IVF der. Vi er ferdig utredet, så det er jo egentlig bare å komme i gang. Finner ikke noe særlig info ang ventetid på St.Olavs, men er det urimelig å forvente at vi er i gang før Jul?

Skrevet
2 timer siden, aishaaa skrev:

Forresten, angående ventetid; når vi fikk henvisning til St.Olavs fra Medicus nå, anslå de at vi måtte vente maks 2 mnd for oppstart med IVF der. Vi er ferdig utredet, så det er jo egentlig bare å komme i gang. Finner ikke noe særlig info ang ventetid på St.Olavs, men er det urimelig å forvente at vi er i gang før Jul?

Sjekk facebooksiden deres, mener det sto der at de fortsatt ikke har ventetid på oppstart, de er veldig stolt av det. Det vil si - når du har kommet til oppstartsamtale får du mest sannsynlig starte på første mulige mens etter det. 

Sjekk på helsenorge.no hvor lang ventetid det er til oppstartsamtale, tror ikke det er lang ventetid i det hele tatt. Ville overrasket meg om dere ikke er igang før jul. 

De er ikke klar ennå med sædbank, så det at single får ivf tror jeg ikke vil påvirke deres oppstart nevneverdig. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, aishaaa skrev:

Er det vi er litt redde for. Det viktigste til syvende og sist er jo det faktiske resultatet, Men, ut i fra hva jeg har erfart så langt så betyr det mye å ha en kontaktperson å forholde seg til også. Jeg syns det er trist at man ikke kjenner igjen pasienter som har vært innom X antall ganger.. 

Er usikker på om det er «verdt» å bruke en stor bit av sparepengene på å gå offentlig ved første forsøk, men kjenner det er skummelt å tenke på at det blir ulike personer å forholde seg til ved hvert besøk.

Dette var en av grunnene til at vi valgte privat med en gang, og ikke begynte på St Olavs. Call back-systemet de har på St Olavs gjør meg sprø for det første, og vi ønsket å være betalende kunder som kunne kreve litt service og fleksibilitet. Vi gikk forsåvidt til to forskjellige på Medicus avhengig av hva som passet, men de var alltid oppdaterte uansett. For oss var det verdt hver krone. Ikke at jeg tror de nødvendigvis er så mye bedre, men rolig venterom, privat rom ifbm uttak, kake og kaffe, fleksibilitet, en person i telefonen... Gull verdt :)

Anonymkode: be237...363

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...