Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei alle sammen. Har dere den oppfatningen at avholdsfolk er kjedelige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt. Derimot synes jeg det er litt slitsom med folk som drikke for å kunne ha det gøy.

• Liker 1
Gjest Bellatrix
Skrevet

Nei. Hvorfor skulle de det? Har selv vært totalavhol inntil for et par år siden. Tror ikke jeg var spesielt kjedelig.

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg synes de er kjedelige hvis de må gjøre et stort poeng av at de har det like gøy uten å drikke.

Gjest Embla s
Skrevet
Jeg synes de er kjedelige hvis de må gjøre et stort poeng av at de har det like gøy uten å drikke.

Enig! Litt sånn "vi er såå gærne og har det hysterisk morsomt selv om vi ikke drikker" :roll:

Utover det finnes det sikkert kjedelige og ikke kjedelige avholdsmennesker!

Gjest Kålungen
Skrevet

Enig i dette! Kjenner en sånn, og han må hele tida poengtere at han har det minst like gøy som oss som drikker, og at han ikke skjønner hvorfor vi gjør det.

Greit at han ikke drikker, plager ikke meg, men det gjør han da ikke til ett så mye bedre menneske enn oss andre??!!

Skrevet

:klappe:

Skrevet

Noen avholdsfolk er sikkert kjedelige - det ville jo være rart om ikke noen var det også.

Men de jeg kjenner er ikke det.

(Har også mer problemer med folk som MÅ drikke for å ha det gøy)

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Vel kanskje det er fordi at mange som ikke drikker stadig får høre "å kom igjen ta deg en øl nå", "herregud så kjedelig du er. ikke sitt der og vær festbrems da" osv osv. Personlig så synes jeg ikke det å gå på byen skal være ensbetydende med at du sjangler hjem igjen, men det får være opp til hver enkelt.

Gjest Violetta
Skrevet
Vel kanskje det er fordi at mange som ikke drikker stadig får høre "å kom igjen ta deg en øl nå", "herregud så kjedelig du er. ikke sitt der og vær festbrems da" osv osv. Personlig så synes jeg ikke det å gå på byen skal være ensbetydende med at du sjangler hjem igjen, men det får være opp til hver enkelt.

Det at man drikker alkohol trenger ikke å bety at man må drikke seg snydens heller da. Det finnes mellomting.

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet
Det at man drikker alkohol trenger ikke å bety at man må drikke seg snydens heller da. Det finnes mellomting.

Naturligvis(selv om det tydeligvis ikke er det for alle), men det får være opp til hver enkelt om de vil drikke eller ikke.

Gjest seroxata
Skrevet

har vært borti flere avholdsfolk, og akkurat som med de som drikker, så er noen kjedelige, andre ikke!

Og ellers må jeg si meg enig i at folk som ikke drikker, og gjør et stooort poeng ut av det, kan bli ganske irriterende i lengden.. En kamerat av meg var slik, og hver gang jeg eller noen andre spratt en kork, så fikk vi høre at "vi var tapere som måtte drikke for å ha det gøy-haha"

Skrevet

Jeg skal være ærlig nok til å svare ja, etter min erfaring er de fleste avholdsfolk jeg har møtt, litt kjedelige. Men det er det jo mange som er... Fulle folk er ofte kjedelige, og folk som stemmer KrF er definitivt kjedelige. Likeledes nybakte mødre og folk som røyker mye hasj. For eksempel.

Gjest Guest
Skrevet

Nei, jeg tenker ikke at de er kjedelige.

Men i det øyeblikk de på fest må understreke, opplyse om, og informere de rundt om at de er avholds, eller at de er totalt fantasiløse med hva de kan drikke i steden: da blir det utrolig irriterende.

Det er vel bare å slå til litt med champagne-brus bobler, alkoholfri vin eller brus det! Så lenge de ikke sitter i en krok og ser ut som om de vil hjem så er avholdsfolk akkurat som alle andre festdeltakere.

Gjest Solsikke
Skrevet
Nei, ikke i det hele tatt. Derimot synes jeg det er litt slitsom med folk som drikke for å kunne ha det gøy.

Enig! :)

Skrevet

Absolut ikke! Jeg har flere venner som ikke drikker og de er ikke festbremser. Ikke akker de seg over at jeg drikker heller.

Jeg har da også møtt folk som jeg kunne tenkt meg å se på slapp line etter ett par drinker bare for å se om det hjalp.

Skrevet

Jeg drikker ikke, og om jeg er kjedelig eller ikke... tja.... uansett hva jeg er eller ikke er så har et i allefall lite med at jeg er avholds å gjøre.

Jeg tror det er andre ting som preger personligheten din, enn hva du har i glasset.

For meg er spørsmålet om avholdfolk er kjedelige like relevant som å spørre om sushispisere er reiselystne, eller om kaffedrikkere er satte.

At spørsmålet i det hele tatt stilles i tilfelle bare hvilken vei fordommene i størst grad går...

(Jeg lurer jo mest på hvor grensa går... er de som drikker 60 litt morsommere enn de som drikker 40... hva da med lettøldrikkere eller narkomane. :ler: )

Gjest Embla s
Skrevet
Jeg drikker ikke, og om jeg er kjedelig eller ikke... tja.... uansett hva jeg er eller ikke er så har et i allefall lite med at jeg er avholds å gjøre.

Jeg tror det er andre ting som preger personligheten din, enn hva du har i glasset.

For meg er spørsmålet om avholdfolk er kjedelige like relevant som å spørre om sushispisere er reiselystne, eller om kaffedrikkere er satte.

At spørsmålet i det hele tatt stilles i tilfelle bare hvilken vei fordommene i størst grad går...

(Jeg lurer jo mest på hvor grensa går... er de som drikker 60 litt morsommere enn de som drikker 40... hva da med lettøldrikkere eller narkomane.  :ler: )

:ler: Anna, du er i allefall ikke kjedelig :)

Gjest Guest
Skrevet

Det er slitsomt både med folk som MÅ drikke og de som IKKE KAN drikke..

Det som irriterer meg mest er kommentarer som den om å "sjangle hjem frå byen".. :frustrert: Det gjør jeg faktisk aldri!! Alkohol må ikke bety fyll!!!

Liker nå best de som har et slikt moderat alkoholforbruk.. Drikker, men ikke "fyller"

Selv drikker jeg ofte, men lite.. Og det står jeg 100% for :)

Gjest GreenSky
Skrevet

Ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...