Gå til innhold

Har ikke lyst å reise til annen landsdel i konf. neste mnd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal i konfirmasjon om 5 uker og må reise med fly, og bytte fly på Gardermoen.

Jeg har veldig lyst i konfirmasjonen siden jeg er fadder, men samtidig har jeg ikke lyst å pådra meg Corona fordi jeg har ikke tid til å være syk og være isolert /karantene.  

Jeg ser at flybillettene er ganske dyre nå så jeg må nesten bestille i dag, men jeg vet da søren hva jeg skal gjøre. Ingen vet vel hvordan situasjonen er om 5 uker? 

Anonymkode: c88f1...4d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da unngår du det. Det kan gå alle veien om 5 uker. Send heller en litt ekstra fin gave siden du da sparer tid og penger på å ikke komme til konfen.

Anonymkode: 0d30b...5a6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vurderer de ikke å avlyse? Flere planlagte konfirmasjoner som jeg vet om blir nedskalert slik at folk må slippe å reise for å delta. 

Anonymkode: 7f6a5...7d9

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da unngår du det. Det kan gå alle veien om 5 uker. Send heller en litt ekstra fin gave siden du da sparer tid og penger på å ikke komme til konfen.

Ja jeg har jo tenkt å gi konfirmanten en bra pengegave, men jeg har dårlig samvittighet for jeg var heller ikke i dåpen hennes for da var jeg syk, så jeg tenkte at jeg skal i alle fall dukke opp i konfirmasjon.

Nå er det jo veldig uoversiktlig så jeg tror nok at både foreldrene og konfirmanten forstår det hvis jeg ikke kommer, selv om konfirmantens foreldre ikke er så redd for Corona som jeg er. 

Det er nok bare jeg som får  dårlig samvittighet.. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

I disse tider burde alle ha full forståelse for at folk ikke har lyst til å reise. 

Anonymkode: 6ce71...82b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer de ikke å avlyse? Flere planlagte konfirmasjoner som jeg vet om blir nedskalert slik at folk må slippe å reise for å delta. 

Anonymkode: 7f6a5...7d9

Nei jeg har ikke hørt noe fra de om det. De er ganske avslappende mennesker og blir ikke så lett bekymret for ting.

De leier lokale til konfirmasjonen, og da tenker de vel at alt er sikkert. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har jo tenkt å gi konfirmanten en bra pengegave, men jeg har dårlig samvittighet for jeg var heller ikke i dåpen hennes for da var jeg syk, så jeg tenkte at jeg skal i alle fall dukke opp i konfirmasjon.

Nå er det jo veldig uoversiktlig så jeg tror nok at både foreldrene og konfirmanten forstår det hvis jeg ikke kommer, selv om konfirmantens foreldre ikke er så redd for Corona som jeg er. 

Det er nok bare jeg som får  dårlig samvittighet.. 

Ts

Det er fint at du tar disse tidene alvorlig. Kan du facetime eller overvære konfimasjonen på en annen måte? Det strømmes kanskje fra sermonien?

Det er fullt forståelig å ikke komme til slike begivenheter nå, ikke fullt så forståelig at det enda blir arrangert spør du meg.

• Liker 1
  • Opprett ny...