Gå til innhold

Sy munnbind selv - hvilket stoff

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert aller best å kjøpe engangs, men tenkte jeg kunne sy noen munnbind selv. Men noen som vet om det må være bomull eller ull? Jeg har litt gardinstoff til overs. Lystettgardin i polyester. Er det godt nok tenker dere? 

Anonymkode: 771de...673

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt å sy selv og vil da bruke bomull.. Det må jo kunne tåle å vaskes på høy temp og da er bomull best. Tenker å ha minst 2 lag- helst 3. Tynn bomull ytterst med litt farge på og bruker en gammel t skjorte  på innsiden.. Må se hvor tykt det blir... 

Anonymkode: ba11d...114

Skrevet

Merv 13 luftfilter eller hepafilter.

AnonymBruker
Skrevet

Bomull (Eller ull) er vel det beste, siden det kan kokvaskes?
Og bruk stoff som er svært tettvevd, tror bomullssateng er det tetteste? Minst to lag, helst tre

Anonymkode: 1e5fe...def

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har tenkt å sy selv og vil da bruke bomull.. Det må jo kunne tåle å vaskes på høy temp og da er bomull best. Tenker å ha minst 2 lag- helst 3. Tynn bomull ytterst med litt farge på og bruker en gammel t skjorte  på innsiden.. Må se hvor tykt det blir... 

Anonymkode: ba11d...114

Ja, jeg tenkte på dette med vasking og høy temp som blir for varmt for gardinstoffet. Men så tenkte jeg at dem kan sikkert dampes med strykejern. Damp tar bakterier osv. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bomull (Eller ull) er vel det beste, siden det kan kokvaskes?
Og bruk stoff som er svært tettvevd, tror bomullssateng er det tetteste? Minst to lag, helst tre

Anonymkode: 1e5fe...def

Du har nok rett i det med bomull og ull. Gardinstoffet i polyester kan nok ikke kokvaskes, men det er sikkert ganske tettvevd siden den også er lystett. Tenkte at damping av munnbindet etter bruk er nok til å drepe bakterier og virus... 🤔

Skrevet

Sydde noen til datteren min da hun dro tilbake til England. Vanlig svart kjolestoff i bomull i to lag. Dessverre ble det for tett, så hun orker ikke å bruke dem. Så test ut litt før du begynner å sy. 

Vi har kjøpt noen masker fra Janus nå i ull. Tror de kan bli litt lettere å puste med enn tett bomull. 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Ulven skrev:

Sydde noen til datteren min da hun dro tilbake til England. Vanlig svart kjolestoff i bomull i to lag. Dessverre ble det for tett, så hun orker ikke å bruke dem. Så test ut litt før du begynner å sy. 

Vi har kjøpt noen masker fra Janus nå i ull. Tror de kan bli litt lettere å puste med enn tett bomull. 

Godt tips takk! 👍😄

• Opprett ny...