AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #1 Skrevet 5. august 2020 Jeg skal snart inn å sone 2 år. Studerer ved universitetet for tiden og vil fortsette med det. Er ikke så mye obligatorisk undervisning, men noe er det. Får jeg fri fra fengsel slik at jeg ikke trenger å droppe utdanningen? Anonymkode: e7a0f...9be
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #2 Skrevet 5. august 2020 Nei selvfølgelig gjør du ikke det. Er du i buret så er du i buret, og det er helt din egen skyld at du er der. Anonymkode: afa7c...f7a 7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #3 Skrevet 5. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal snart inn å sone 2 år. Studerer ved universitetet for tiden og vil fortsette med det. Er ikke så mye obligatorisk undervisning, men noe er det. Får jeg fri fra fengsel slik at jeg ikke trenger å droppe utdanningen? Anonymkode: e7a0f...9be Regner med du får dispensasjon til å gå på obligatorisk undervisning, på samme måte som David Toska. Poenget med fengsel er rehabilitering, og da kan man ikke ta fra de innsatte muligheten til å få en bedre fremtid. Anonymkode: ffd49...c11 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #4 Skrevet 5. august 2020 Det kan man få. Spørs helt hva slags soning du har og om det er gjenomførbart. Jeg gikk i hvertfall på en kollokviegeruppe med en person som alltid møtte opp, og alltid måtte dra på slaget da vi avsluttet, og han fortalte etter en stund at han sonte i fengsel og det var veldig strengt med "innetiden" (selvsagt), helkrise hvis han ikke rakk riktig buss. Men kollokvie var ikke obligatorisk en gang, og han fikk gå på det så lenge det var faste tider og fast gruppe. Det er noen år siden, da. Anonymkode: adfe4...9a6 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #5 Skrevet 5. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei selvfølgelig gjør du ikke det. Er du i buret så er du i buret, og det er helt din egen skyld at du er der. Anonymkode: afa7c...f7a Ikke uttal deg så bastant om ting du ikke har peiling på. Anonymkode: ffd49...c11 8
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #6 Skrevet 5. august 2020 Tviler på det du. Ingen får fri fra fengsel, men du kan få permisjon når du har sonet så og så lenge. Du må nesten høre med fengselet. Anonymkode: 0611e...299
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #7 Skrevet 5. august 2020 Det kommer helt sikkert an på hva du soner for, men folk tar jo utdanning mens de sitter inne, så vil tro du får permisjon til å møte opp på undervisning. Mulig du må ha sonet en viss tid før du kan få delta på undervisning. Anonymkode: ecfd4...6b4 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #8 Skrevet 5. august 2020 Kommer helt an på type soning, og hva du klarer å få til på forhånd. Ville kontaktet fengselet NÅ, og fått på plass konkrete planer. Nytter ikke å begynne med det den dagen du kommer inn. Tungrodd system! Anonymkode: 4a72d...26c 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #9 Skrevet 5. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommer helt an på type soning, og hva du klarer å få til på forhånd. Ville kontaktet fengselet NÅ, og fått på plass konkrete planer. Nytter ikke å begynne med det den dagen du kommer inn. Tungrodd system! Anonymkode: 4a72d...26c Enig i dette. Kontakt fengselet med en gang slik at du kan planlegge. Og oppfør deg fint når du er inne, så kanskje det ordner seg. 😉 Anonymkode: 5521d...5cc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå