Gå til innhold

Dere som har brukt tøybleier...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg venter barn til høsten og vurderer tøybleier som alternativ til engangsbleier. Er dette alt for mye stress? Lekker det mye? Hvilke merker anbefales? Og hvordan gjør dere det når andre skal passe ungen og med bleier i barnehagen???

Anonymkode: f0c88...c2f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte bare tøybleier delvis, men opplevde lite lekkasjer. (Brukte det mest som nattbleie, for vi hadde en i fleece som kunne legges gode innlegg i, så både pustet den, tok unna alt. Dermed var den spesielt god når stumpen var litt sår eller trengte lufting gjennom natta. 

Jeg syntes det var mye mindre styr enn jeg hadde trodd, og de finnes jo i så mange kule mønster. 

Min erfaring er at holder du deg unna Kushies, så er de aller fleste andre merker bra. 
Kjøp gjerne brukt når du skal finne den typen som passer best på ditt barn, så kan du heller fylle opp med de du liker etterpå. 

Vask var veldig greit, og med en våtpose var det enkelt å bytte på tur også. 

Jeg endte i grunn opp med å ha tøybind til meg også, og ammeinnlegg i tøy, og ville aldri brukt engangs noen av delene igjen på meg selv. (Ammeinnlegg i bambusvelur med PUL, supermyke og lakk aldri.).  Engangs i "papir" og plast er klamt og ekkelt å ha på i forhold.
De kunne jo vaskes sammen med bleiene. 

Vi hadde i grunn mer lekkasje på engangs enn vi hadde på tøybleiene. Og flere av engangsbleiene ga baby utslett. 

Søk frem kjøp og salg av tøybleier på facebook eller noe sånt, så får du sikkert tak i det du trenger.

Anonymkode: 9ad55...07e

AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen var forresten ikke noe problem. 
De fikk bare bleier og våtpose, og kanskje rispapir til å legge i bleiene, så de bare kunne hive bæsj i do. 

Var ikke noe mer styr for dem å bytte tøybleier enn andre bleier. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde mye mye mindre lekkasje med tøy enn engangs. Ikke noe problem med at andre byttet. Det fins flere løsninger hvor noen har ett lag og andre med flere lag. Brukte formsydde og prefold i starten og lommebleier og alt i ett etterhvert. Prefolds og formsydde på natt med ullbukse. I barnehagen brukte vi lommebleier. Vi syns det var lite styr med tøy. To tre ekstra vask i uka.

Anonymkode: 1a6e2...699

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde mye mye mindre lekkasje med tøy enn engangs. Ikke noe problem med at andre byttet. Det fins flere løsninger hvor noen har ett lag og andre med flere lag. Brukte formsydde og prefold i starten og lommebleier og alt i ett etterhvert. Prefolds og formsydde på natt med ullbukse. I barnehagen brukte vi lommebleier. Vi syns det var lite styr med tøy. To tre ekstra vask i uka.

Anonymkode: 1a6e2...699

Hvordan fungerer det med ullbukser? Går den utenpå det «vanntette» laget?

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnehagen var forresten ikke noe problem. 
De fikk bare bleier og våtpose, og kanskje rispapir til å legge i bleiene, så de bare kunne hive bæsj i do. 

Var ikke noe mer styr for dem å bytte tøybleier enn andre bleier. 

Takk for gode tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...