Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i uke 31 og har hatt mye nedpress og kynnere den siste uken, med småblødninger innimellom. Nå har jeg fått løs mage også (forsåvidt en god avveksling til den trege magen jeg har hatt i snart 8 mnd🤭). Burde jeg være redd for å føde prematurt?

Anonymkode: 4ba8d...6c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du førstegangs?

Nedpress kan komme av at baby har snudd seg. Jeg følte ofte at babyen var på veg ut med min første. At kynnerene tar seg opp er heller ikke unormalt... Ikkje småblødninger heller.. Ingenting av dette er unormalt, og er tegn på modning. Noen får slike tegn og føder etter kort tid, andre får slike tegn og må settes i gang på overtid.... 

Men det som er det mest presise svaret, er det du får dersom du tar kontakt med jordmor eller stedet du skal føde 😊

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Sokkar skrev:

Er du førstegangs?

Nedpress kan komme av at baby har snudd seg. Jeg følte ofte at babyen var på veg ut med min første. At kynnerene tar seg opp er heller ikke unormalt... Ikkje småblødninger heller.. Ingenting av dette er unormalt, og er tegn på modning. Noen får slike tegn og føder etter kort tid, andre får slike tegn og må settes i gang på overtid.... 

Men det som er det mest presise svaret, er det du får dersom du tar kontakt med jordmor eller stedet du skal føde 😊

Skriver under på denne! Jeg er førstegangs og plutselig føltes alt annerledes, nedpress og kynnere og føltes bare ikke bra. Rett til legen for meg, som så kunne fortelle at den lille hadde snudd seg og alt var normalt:) Går hos et lokalt, lite legekontor, og legen jeg kom inn til har snart 40 års erfaring og lar seg ikke stresse. Men hun sjekket alt grundig, og før hun lar meg gå spør hun (på en hyggelig måte) «er du beroliget nå?». Synes det var veldig fint gjort.

Anonymkode: 7434e...2ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke ha blødninger så tidlig, selv ikke "småblødninger". Ville tatt kontakt med føden. 

Anonymkode: 19c26...491

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke ha blødninger så tidlig, selv ikke "småblødninger". Ville tatt kontakt med føden. 

Anonymkode: 19c26...491

Har gjort det! De registrerte litt for jevnlige kynnere og jeg ble faktisk lagt inn. Blødningene er de ikke sikker på hvor kommer fra. Jeg er ikke førstegangs, men har kun hatt «normale svangerskap» tidligere.

Anonymkode: 4ba8d...6c0

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med akkurat det samme som deg! Er 23 uker på vei med tvillinger. Har sterke kynnere, blødninger, nedpress og løs mage. Tenkte også på om dette kunne være tegn på modning. I så fall så alt for tidlig...

Anonymkode: e21dc...5f9

• 4 måneder senere...
Skrevet

Jeg prøver lykken for å høre hvordan det går med dere? Savner ofte en oppdatering på disse trådene, men vet det er en god, god stund siden tråden ble startet. Jeg har det nemlig på akkurat samme måte nå (minus blødning), er i uke 28.  

Anonymkode: 87b17...707

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg prøver lykken for å høre hvordan det går med dere? Savner ofte en oppdatering på disse trådene, men vet det er en god, god stund siden tråden ble startet. Jeg har det nemlig på akkurat samme måte nå (minus blødning), er i uke 28.  

Har du ringt føden? Jeg hadde likt som ts, men ingen blødning. Fødte i uke 29+3..... så mitt råd er å få sjekket det opp! 

Anonymkode: c661c...9a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har du ringt føden? Jeg hadde likt som ts, men ingen blødning. Fødte i uke 29+3..... så mitt råd er å få sjekket det opp! 

Anonymkode: c661c...9a5

Takk for svar ❤Det roa seg i natt, men om det forsetter i dag skal jeg få sjekka opp i det? Gikk du rundt med det lenge?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar ❤Det roa seg i natt, men om det forsetter i dag skal jeg få sjekka opp i det? Gikk du rundt med det lenge?

Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Jeg sjekket en gang for lite og fødte i uke 27😣

Anonymkode: dcfa3...994

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Jeg sjekket en gang for lite og fødte i uke 27😣

Anonymkode: dcfa3...994

Ja, det er helt sant, men er redd for å være hysterisk førstegangs. Går det bra med dere i dag? 🧡

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...