Gå til innhold

Hvordan vasker dere vinduer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen beskrive det trinn for trinn for en amatør som på merkelig vis klarer å gjøre vinduene MER skitne enn de var før ved å vaske dem?!

Anonymkode: 07f3c...525

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Svært så mange spørsmål om fremgangsmåter her da, hva med å slå sammen det til en tråd enn å lage tusen forskjellige?

Anonymkode: 5a84b...876

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svært så mange spørsmål om fremgangsmåter her da, hva med å slå sammen det til en tråd enn å lage tusen forskjellige?

Anonymkode: 5a84b...876

Jeg så ingen tråder om vindusvask, jeg. Hjelper dessverre ikke meg så mye med fremgangsmåte for maling av garasje eller fremgangsmåte for vask av stekeovn.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har denne bøtten fra JIF med klut og nal, og så bruker jeg denne JIF såpen i vannet. Det gjør vinduene blanke og fine.

Først vasker jeg over med en klut (microfiber), med godt med vann på. Så drar man av alt såpevannet av glassruta med nalen, stripe for stripe bortover glasset. Tørk av dryppet nederst på ruta med en ren klut.

7046110014134.jpg

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

3 minutter siden, Million skrev:

Jeg har denne bøtten fra JIF med klut og nal, og så bruker jeg denne JIF såpen i vannet. Det gjør vinduene blanke og fine.

Først vasker jeg over med en klut (microfiber), med godt med vann på. Så drar man av alt såpevannet av glassruta med nalen, stripe for stripe bortover glasset. Tørk av dryppet nederst på ruta med en ren klut.

7046110014134.jpg

Tusen takk!

Gjest Blondie65
Skrevet

Med klut og nal, og med Zalo og eddik - eventuelt Nylonvask.

Beskrevet hvordan her.

Vindusvaske systemet til Jif fikk stryk i denne testen - det var det jeg vurderte å kjøpe.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker godt over med mikrofiberklut og jif vindusvask. Mannen kommer etter med Kärcher automatisk vindusvasker som suger opp all fukt. 

Tidligere gjorde en av oss dette. Men vi innså at man sparer vanvittig med tid på å ikke skifte mellom vasking og vindusvaskeren hele tiden. 

Anonymkode: 0e4f0...923

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler en sånn kärcher vindusvasker hvis man syntes det er styr. 

Anonymkode: 521c4...809

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper en spesiel vindusklut. Da tar du bare litt vann på og vasker over. Trenger ikke vaskemidler. Ikke vask kluten med såpe, da kan den bli ødelagt

Anonymkode: a4404...112

AnonymBruker
Skrevet

Bytter dem bare når de er for møkkete.

Anonymkode: 37cd8...5af

Skrevet

Vann og zalo, vasker over med fille så hiver jeg rent vann på og that's it. :)

Skrevet

Glovarmt vann med salmiakk.  Polerer dem med avispapir.

AnonymBruker
Skrevet

Sverger til Nylonvask. Følger instruksjonene som ligger inne i pakningen. Perfekt resultat hver gang. 

Anonymkode: 8665b...4f5

Skrevet

Nylonvask i kjølig vann, vasker, drar over med nal (tørker nalen med papir etter hver gang) tilslutt tørker jeg over med en mikrofiberklut for glass  👍

Skrevet

Kärcher vindusvasker gjør vindusvasken til en lek. En husmorperfeksjonist vil kanskje mene at det ikke er heeelt godt nok, men siden du kaller deg amatør er du nok som meg ikke en sånn perfeksjonist.

Er vinduene superskitne, bør man nok uansett tenke 2 runder. For late meg, er runde 1 da helt enkelt en våt kut 🤣 På runde 2 sprayer jeg på med vaskemiddel, svinser over med moppen på kärcher’n og bruker sugedelen til slutt.

En av de billige modellene er god nok, som denne https://www.clasohlson.com/no/Kärcher-WV-2-N-vindusvasker/p/44-3800?gclid=CjwKCAjwsan5BRAOEiwALzomX5vBtmUYQu2s4zhfBOy3rIKMt7qPQIsV8DiKSYm5fhWM8mI-O1LJlxoCRZYQAvD_BwE

Bruk Google for video av kärcher’n

AnonymBruker
Skrevet

Her var det kommet mange gode svar. Gleder meg til å teste senere i dag!

AnonymBruker
Skrevet

Bruker bare microfiber klut med vann, nylonvask om nødvendig med såpevann. Går over med microfiberklut beregnet for glass til slutt

Anonymkode: 87047...039

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...