Gå til innhold

Svigermor behandler min datter dårlig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Svigermor gidder ikke si hei til henne. Svaret nesten ikke da datteren min prøver å fortelle noe og bryr seg ikke. Når hun kommer i bursdag sier hun bare gratulerer i en sur tone og gir konvolutten brått og bare går. 

Nå har jeg sagt til mannen at jeg ikke gidder mer. Men skal hun oppføre seg sånn mot henne så trenger hun ikke se de andre barna våres heller. Vet det er å ta fra de noen i deres liv, men jeg tåler ikke at noen behandler barnet mitt dårlig. 

En ting er at hun er slik mot meg også men jeg er voksen og takler det. 

Flere med slike i familien? 

Anonymkode: 92889...b57

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun er sånn mot deg også ja. Da lar hun nok det hun har imot deg gå utover barnet også. Et uskyldig barn. Og ja, jeg kjenner til sånne typer bestemødre. Hvis de har lyst på et liv hvor barnebarna anser henne som en kald bitch så værsågod. Jeg skjønner godt at du reagerer. Men snakk med barnet og forsikre henne om at det ikke er hun som har gjort noe galt. Ville også filleristet mannen min. Men i de tilfellene jeg vet om hvor bestemor oppfører seg sånn så gjør mannen/sønnen hennes lite, forsvarer henne eller later som at ingenting har skjedd. Mammas lille gogutt, vettu. 

Anonymkode: ddf98...ffa

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Er dette et barn du har fra før og ikke hennes "ekte" barnebarn? Isåfall er det veldig stygt å gjøre forskjell på barna.

Anonymkode: 4f685...5ab

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Han har sagt tidligere at han ikke har sett det. Nå her forleden fikk han se det rett foran nesa si. 
men han gjør ikke noe med det. 
Jeg skjønner ikke at voksne kan oppføre seg sånn. Også sier hun samtidig slik at andre hører det at hun aldri forskjellsbehandler barna. BULLSHIT!! 

Vet ikke hvordan jeg skal gjøre det hvis de spør om å komme på besøk, i bursdager osv. Orker ikke se henne egentlig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

min svigermor er slik også. Favoriserer de andre barnebarna.. Det som er med svigermor er at hun var løsere i kantene før, men i det siste så hakker hun på barna for alt. Så når de andre er ungdommer og minste er åtte, så er det såklart åtteåringen som får det.

Ikke gjør det, ikke gjør sånn, vær litt stille.. Ta en serviett, se hvor du roter, kommer med en klut for hver minste ting osv. 

Under ett selskap hvor det kun var vkosne til stede så kom åtteåringen med ett hoppetau. Blid og glad og skulle vise frem litt kunster. Før hun hadde rukket å vist noe som helst, så fikk hun beskjed om å gå ut på ett rom for seg selv, fordi hoppetauset bråkte sånn. Mange slike tilfeller finnes, og jeg får nesten ikke barnet med dit lengre. 

Hun kan også dele ut penger til alled e største, men ikke til åtteåringen

Anonymkode: f6896...785

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er dette et barn du har fra før og ikke hennes "ekte" barnebarn? Isåfall er det veldig stygt å gjøre forskjell på barna.

Jeg har henne fra før. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

min svigermor er slik også. Favoriserer de andre barnebarna.. Det som er med svigermor er at hun var løsere i kantene før, men i det siste så hakker hun på barna for alt. Så når de andre er ungdommer og minste er åtte, så er det såklart åtteåringen som får det.

Ikke gjør det, ikke gjør sånn, vær litt stille.. Ta en serviett, se hvor du roter, kommer med en klut for hver minste ting osv. 

Under ett selskap hvor det kun var vkosne til stede så kom åtteåringen med ett hoppetau. Blid og glad og skulle vise frem litt kunster. Før hun hadde rukket å vist noe som helst, så fikk hun beskjed om å gå ut på ett rom for seg selv, fordi hoppetauset bråkte sånn. Mange slike tilfeller finnes, og jeg får nesten ikke barnet med dit lengre. 

Hun kan også dele ut penger til alled e største, men ikke til åtteåringen

Så dårlig oppførsel av voksne!! Hva tenker du å gjøre med det? 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så dårlig oppførsel av voksne!! Hva tenker du å gjøre med det? 

Jeg har sluttet å dra hun med dit. Kun når vi er invitert. 

Og så har samboer snakket med moren sin om at vi sliter med å få med barnet dit pga. at hun ikke får lov til å gjøre noen ting.

Men forskjellsbehandlingen med pengeutdeling sliter jeg med å ta opp.. Jeg er ingen grådig person og barnet mitt har det hun trenger. Men jeg viser at jeg sniker en 200lapp(for eksempel)  i sparebøssa hennes fra egen lomme når jeg ser de andre får.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har henne fra før. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og så har samboer snakket med moren sin om at vi sliter med å få med barnet dit pga. at hun ikke får lov til å gjøre noen ting.

Men forskjellsbehandlingen med pengeutdeling sliter jeg med å ta opp.. Jeg er ingen grådig person og barnet mitt har det hun trenger. Men jeg viser at jeg sniker en 200lapp(for eksempel)  i sparebøssa hennes fra egen lomme når jeg ser de andre får.

Så utrolig stygt gjort å gjøre sånn forskjell. Kjenner jeg får helt vondt :(

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil heller ikke ta henne med dit, men jeg vil heller ikke ha besøk av henne. Problemet er jo bursdager til de andre barna. Og hva gjør jeg med min datters bursdag. De har jo alltid vært bedt. Men hva er vitsen? 

Vet ikke om mannen her kommer til å ta opp noe mer med de. Har mest lyst til å si at de bare må komme på besøk,men da tar jeg med mine barn bort. 
Det værste er at det hele er veldig ødeleggende for forholdet uten at han ser ut til å bry seg. 

• Liker 7
Skrevet

Har du tatt det opp med henne selv? Hvordan man skal gå fram avhenger evt litt av hvilken respons du fikk da... 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Ulrikke skrev:

Har du tatt det opp med henne selv? Hvordan man skal gå fram avhenger evt litt av hvilken respons du fikk da... 

Mannen min har prøvd før, men hun skjønner det ikke rett og slett. 

AnonymBruker
Skrevet

Et annet problem med henne er at hun involverer resten av familien, som da er på hennes lag selvfølgelig fordi de ikke opplever det selv. 
Dattera hennes oppfører seg også litt dårlig mot dattera mi ifht å si ordentlig hei, og å gidde å høre etter og sånn. 
Det er så trist når de barns vi har sammen liksom er så gromme for dem. 

Kjenner jeg blir litt typen: «bare drit og dra hele familien» 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis han sliter med å se det selv har han kanskje ikke vært tydelig nok. Eller så vil hun ikke skjønne. 

Jeg ville prøvd selv, som en slags siste løsning. Ikke anklagende, men mer som informasjon sånn at hun har muligheten til å gjøre noe med det "siden hun sikkert ikke mener det" (blank løgn det siste der, men da går hun kanskje ikke så i forsvar). 

Funker ikke det hadde jeg holdt henne unna dette barnet. Men også barnets søsken. Ellers får hun bare bekreftet at dere ikke er "en enhet". Hun er sikkert kjempeglad om du og din datter holder dere unna og hun får se de andre. Man kan ikke forlange et enormt engasjement, men utad kan man forvente vanlig høflighet og smil! 

Kanskje synd for de andre barna, men de har heller ikke godt av å være vitne til en farmor som ikke behandler søsteren ok. 

Men jeg ville snakket med henne først selv, som et siste forsøk. Da har du ihvertfall prøvd. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Ulrikke skrev:

Hvis han sliter med å se det selv har han kanskje ikke vært tydelig nok. Eller så vil hun ikke skjønne. 

Jeg ville prøvd selv, som en slags siste løsning. Ikke anklagende, men mer som informasjon sånn at hun har muligheten til å gjøre noe med det "siden hun sikkert ikke mener det" (blank løgn det siste der, men da går hun kanskje ikke så i forsvar). 

Funker ikke det hadde jeg holdt henne unna dette barnet. Men også barnets søsken. Ellers får hun bare bekreftet at dere ikke er "en enhet". Hun er sikkert kjempeglad om du og din datter holder dere unna og hun får se de andre. Man kan ikke forlange et enormt engasjement, men utad kan man forvente vanlig høflighet og smil! 

Kanskje synd for de andre barna, men de har heller ikke godt av å være vitne til en farmor som ikke behandler søsteren ok. 

Men jeg ville snakket med henne først selv, som et siste forsøk. Da har du ihvertfall prøvd. 

Jeg forlanger heller ikke at de skal stille opp på skolearrangementer og turn liksom. Men helt vanlig høflighet og et smil som viser at min datter er en del av familien. Vi har dine, mine og våre barn, så forskjellen synes veldig. 
Hans barn fra tidligere er ihvertfall gullene, og jeg vil ikke at de vi har dammen skal behandles som noe mer gull enn min datter. Hvis du skjønner. 
Som jeg sier til mannen min så har jeg 3 barn som er mine (uavhengig av hvem som er far til de) og de forventer jeg at skal behandles på en ordentlig måte. 

Sitter langt inne å snakke med henne men 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå når han vet: gjør han ikke noe nå, så bidrar han til å legitimere det hun gjør. Han sier da indirekte at det hun gjør er greit, om han ikke sier ifra.

Anonymkode: 85a5d...a51

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå når han vet: gjør han ikke noe nå, så bidrar han til å legitimere det hun gjør. Han sier da indirekte at det hun gjør er greit, om han ikke sier ifra.

Anonymkode: 85a5d...a51

Ja jeg er enig. Vi havner alltid i en krangel om dette hvor han mener at jeg angriper han når han ikke er problemet. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forlanger heller ikke at de skal stille opp på skolearrangementer og turn liksom. Men helt vanlig høflighet og et smil som viser at min datter er en del av familien. Vi har dine, mine og våre barn, så forskjellen synes veldig. 
Hans barn fra tidligere er ihvertfall gullene, og jeg vil ikke at de vi har dammen skal behandles som noe mer gull enn min datter. Hvis du skjønner. 
Som jeg sier til mannen min så har jeg 3 barn som er mine (uavhengig av hvem som er far til de) og de forventer jeg at skal behandles på en ordentlig måte. 

Sitter langt inne å snakke med henne men 

Så hun behandler de barna mannen din har fra før, og den/de dere har felles, likt? Men det bare er din som får en kald skulder og kunstig smil? 

Ikke greit i det hele tatt. Om du ikke vil snakke, skriv et brev til henne. Få gjerne en nøytral person til å lese gjennom før du legger det i postkassa, sånn at det er så ryddig som mulig. 

Barna som behandles bra kan reagere med å ta avstand fra henne når de blir større og skjønner hva som skjer. Det skjedde med noen venner av oss. Endte med at hun ikke var ønsket hos noen av barna fordi de så hva hun gjorde med deres halvbror, og de tok hans side. Da hjalp det ikke at hun kom krypende.... 

• Liker 4
Skrevet

Ikke kult og vanskelig situasjon, krever nok att dere begge legger godviljen til og ikke alltid ser det værste i situasjoner. Kanskje er det litt ubevisst fra svigermor? Kanskje tolker du det på værst måte da du føler på dette og har antennene ute?

Ville satt meg ned med svigermor og tatt en skikkelig prat og vise til eksempler og forklare hvor sårende det er for deg og jenta.  Er lov å starte på ‘’nytt’’

Hvis ikke det blir bra ville jeg rett og slett sakt att hun er uønsket i huset, men det blir nok ikke bra for forholdet eller familien det heller, så prøv for all del å få det til;)

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er enig. Vi havner alltid i en krangel om dette hvor han mener at jeg angriper han når han ikke er problemet. 

Du hadde jo ikke sagt de tpå den måten hvis han hadde satt himmel og jord i bevegelse for å få en slutt på det... 

Greit at han ikke er problemet, men han bidrar ikke med alt han har til å fikse det heller. Og siden det er hans mor er det hans hovedansvar, enten han liker det eller ikke. 

Tolker deg som at han behandler jenta ok? 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...