AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #1 Skrevet 5. august 2020 Hei. Er så usikker på hva vi bør gjøre med tanke på barn nr 2. Vi fikk førstemann tidlig (rett etter videregående). Nå er samboer ferdig studert, skal søke etter jobb, mens jeg har to år igjen. For at det ikke skal bli altfor mange år mellom søskene, vurderer vi å prøve på nr 2 snart sånn at den blir født i perioden april-juli 2021. Tanken er at jeg får sommerferie med baby, mens far tar permisjon når studiene mine starter etter ferien. Er dette overhode realistisk? Jeg hadde et lett svangerskap og ok barselstid med nr 1. Men er redd for at det blir for slitsomt, og at jeg må utsette siste året... Anonymkode: 41f21...4a4
Prelunia Skrevet 5. august 2020 #2 Skrevet 5. august 2020 Personlig synes jeg det var mye lettere å få barn mens jeg studerte enn noen år senere da jeg jobbet. Kunne styre dagene litt mer selv, ble barnet sykt kunne jeg holde det hjemme noen dager ekstra uten å ha dårlig samvittighet overfor jobben og kollegaer. Det gikk jo kun ut over meg selv. MEN - alt annet omtrent enn familie og studie måtte vike de årene for at jeg skulle få det til. Det ble også mye lesing på kvelden. Hadde en kveld i mnd hvor jeg var med noen venninner. 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #3 Skrevet 5. august 2020 Nå få du foreldrestipend i 49 uker om du føder. Pluss engangsstønad. Så du får mer enn du får som student. Så hvorfor ikke være hjemme et helt år? Utnytte det at du har mulighet til å ta det litt mer med ro og kose deg med småbarnstiden før du fullfører studiene og begynner å jobbe. Anonymkode: 1c1b0...1c4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #4 Skrevet 5. august 2020 Jeg ville ha vært forberedt på å være hjemme 1 år i permisjon. Vet aldri hvordan tiden med baby blir, og det kan fort bli tøft å studere, ihvertfall hvis det er heltid. Så får det bli en bonus hvis du har overskudd til å ta opp studiene til høsten igjen. Så sant du blir gravid når du ønsker da. Jeg fikk nr 1 og 2 mens jeg var student. Hadde 1 års permisjon med begge. Og det gikk utmerket. Hverdagen som småbarnsmor og student er enklere, enn å være småbarnsmor i 100% jobb, selv om det kanskje ikke er helt riktig å sammenligne det for min del. Da en hverdag med 3 barn og jobb automatisk vil være mer hektisk, enn student på heltid og 2 barn😂 Anonymkode: cb79b...0dc
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #5 Skrevet 5. august 2020 Ikke realistisk. For alt du vet kan det hende du stryker på eksamen, og må konte og i tillegg ender opp med fødselsdepresjon, så jeg ville ha ventet med å få barn til etter studiene. Anonymkode: 4ec2e...f12
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #6 Skrevet 5. august 2020 hmm.. mye som må klaffe da Anonymkode: 41f21...4a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå