Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Studiene har startet opp for fullt, jeg er i gang med 2. året, og første arbeidskrav er å skrive et essay! I og med at jeg ikke går en linje som tilsier kreativ skriving finner jeg dette litt rart, og jeg har faktisk aldri i mitt liv skrevet essay! Når jeg googler essay, så høres det veldig vanskelig ut.

Emne for dette semesteret er koding og systemer, og jeg fikk et spørsmål jeg skal svare på med et essay. Det hjelper heller ikke at svaret på sprsmålet ikke finnes i pensum. 😮  Kjenner panikken kryper fram mellom hårrøttene...

Jeg er nettstudent, og har ingen medstudenter å diskutere med. Trengte å få ut litt frustrasjon. Kan et essay bare være å svare på spørsmålet og egne tanker rundt dette? (Hvis jeg klarer å klekke ut et svar på egen hånd...) Forsto det sånn at essay skal være en vandring i tankene.

Anonymkode: a2d04...743

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det et norsk essay eller et engelsk? For på norsk er det som du sier en litt "funderende" tekst, men på engelsk er det mer en faglig tekst. 

Anonymkode: 5828b...e85

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det et norsk essay eller et engelsk? For på norsk er det som du sier en litt "funderende" tekst, men på engelsk er det mer en faglig tekst. 

Anonymkode: 5828b...e85

Jeg skal skrive på norsk. Men det skal handle om fag. Kanskje det er en faglig tekst de mener? Mulig det finnes akademisk essays som sjanger? Ts.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sendt en Mail til emneansvarlig, så slipper du gruble alt for lenge på det. For øvrig vil jeg anbefale å sjekke ut om det også kan være muligheter for å opprette kollokviegrupper over zoom – å diskutere med medstudenter er nemlig gull verdt. 

Anonymkode: 3f784...7d6

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville sendt en Mail til emneansvarlig, så slipper du gruble alt for lenge på det. For øvrig vil jeg anbefale å sjekke ut om det også kan være muligheter for å opprette kollokviegrupper over zoom – å diskutere med medstudenter er nemlig gull verdt. 

Anonymkode: 3f784...7d6

Det er opprettet kollokvie, og til og med gruppe på facebook. Men forrige stuideår viste at responsen var heller laber. Enten er ikke studentene interessert i å hjelpe andre, eller så er jeg så dum og kommer med så unødvendig dumme spørsmål at de ikke gidder svare. Ja, jeg føler meg alene og veldig dum.. 😅 Har sendt mail til fagansvarlig, av erfaring kan de bruke 2-3 uker på å svare, og da er jeg forhåpentligvis desverre ferdig med oppgaven. Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...