Gå til innhold

Ny barnehage og allerede dårlig erfaring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har måttet bytte barnehage dessverre. Sønnen min har startet i ny barnhage og er forsatt i tilvenning. 
Idag ved levering satt en gutt også ny og hadde mange biler foran seg mens han lekte  med andre ting. Sønnen min gikk bort og ville ta den bilen og gutten grep fast,nektet å gi den  så etterhvert så gikk jeg og tok bilen ga den til sønnen min. Det lom senere en annen gutt som ville ha en av bilene som gutten ikke leker med. Han gjorde det samme. Gutten hyl grein,men det verste her er de ansatte. De bare satt der og hun som skulle ta seg av denne gråtende gutten sa til de andre hva skal jeg gjøre så satt de bare der gjorde ikke en shit. Jeg ble helt satt ut. 

Jeg orker ikke å klage allerede nå,men fikk dårlig inntrykk av dem. Hvorfor skal et barn få 10 leker som han ikke leker med mens de andre skal gråte for å få en leke. Gutten må jo læres opp. Det kunne vært mitt barn også spiller ingen rolle,men lærer de ikke å dele. Her svikter de ansatte sikkelig føler jeg.

Hva bør jeg gjøre?

Anonymkode: e52be...427

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tok du leken fra et annet barn? Dette er sånt du ikke skal blande deg inn i, for barn tar leker fra hverandre og du gjør ikke annet enn å forsvare ditt eget barn. Virker som om du ser etter kun det negative i selve barnehagen, du bør gjøre noe med din tankegang og ikke blande deg inn i lek.

Anonymkode: 4b431...ad9

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerte først på at du ga sønnen din den bilen, men skjønner at du gjorde det da jeg leste videre. 

Det er ikke greit at den ene sitter med alle bilene og de andre ungene ikke får noen. 

Siden du løste opp i situasjonen da det gjaldt din sønn så kanskje de ansatte trodde at du skulle gjøre det for den andre gutten også? Jeg tror du burde snakke med dem om hva som er vanlig for dem å gjøre i en sånn situasjon, uten å klage.

Jeg er enig med deg i at barn må lære seg å dele. 

Han andre nye som var der hadde ikke med en forelder i dag? 

Anonymkode: 5adf5...1e6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tok du leken fra et annet barn? Dette er sånt du ikke skal blande deg inn i, for barn tar leker fra hverandre og du gjør ikke annet enn å forsvare ditt eget barn. Virker som om du ser etter kun det negative i selve barnehagen, du bør gjøre noe med din tankegang og ikke blande deg inn i lek.

Lek han lekte ikke med de. Det stod 10 biler der som han hadde hapret. De voksene som jobber der skal hjelpe barna de var likegyldige. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lek han lekte ikke med de. Det stod 10 biler der som han hadde hapret. De voksene som jobber der skal hjelpe barna de var likegyldige. 

Da tar du det opp med de voksne. Du som mor er inhabil og ser bare den «uretten» som begås mot ditt barn. Hvis du i det hele tatt skal blande deg inn så kunne du ha snakket rolig med det barnet og spurt om barnet ditt kunne få leken isteden for å ta den/nappe den fra hen, det er brutalt for et litt barn og det viser bare at du tok det personlig at barnet ditt fikk fratatt leken.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerte først på at du ga sønnen din den bilen, men skjønner at du gjorde det da jeg leste videre. 

Det er ikke greit at den ene sitter med alle bilene og de andre ungene ikke får noen. 

Siden du løste opp i situasjonen da det gjaldt din sønn så kanskje de ansatte trodde at du skulle gjøre det for den andre gutten også? Jeg tror du burde snakke med dem om hva som er vanlig for dem å gjøre i en sånn situasjon, uten å klage.

Jeg er enig med deg i at barn må lære seg å dele. 

Han andre nye som var der hadde ikke med en forelder i dag? 

Anonymkode: 5adf5...1e6

Takk foe at du forstår. Dette kunne vært mitt barn jeg hadde tatt leken fra han også og gitt det til et annet barn.

Han andre nye hadde ingen og er veldig robust kan man si. Han var ikke skjenert og veldig frampå,men det er ikke barnas skyld.

Jeg fikk då vondt av han andre gutten som gråt og gråt,mens den usikre assistenten bare bar han rundt og spurte hva hun skal gjøre.Jeg hadde lyst å si noe,men turte ikke.Vil ikke være bitchen av en mor.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da tar du det opp med de voksne. Du som mor er inhabil og ser bare den «uretten» som begås mot ditt barn. Hvis du i det hele tatt skal blande deg inn så kunne du ha snakket rolig med det barnet og spurt om barnet ditt kunne få leken isteden for å ta den/nappe den fra hen, det er brutalt for et litt barn og det viser bare at du tok det personlig at barnet ditt fikk fratatt leken.

Wow hvem skrev at jeg nappet den fra han. Leken lo på gulvet blant de 10 andre bilene som han ikke lekte med. Jeg forsøkte p snakke med han rolig han ville ikke.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow hvem skrev at jeg nappet den fra han. Leken lo på gulvet blant de 10 andre bilene som han ikke lekte med. Jeg forsøkte p snakke med han rolig han ville ikke.

Da får du skrive at leken lå på gulvet istedenfor at du tok fra han leken og at du snakket rolig med han, for dette kommer ikke frem i HI.

Uansett så skal ikke du som mor blande deg inn i det som skjer i barnehagen, du tar det opp med de voksne som jobber der. Ja, kanskje de virket uoppmerksomme, men da snakker du med dem istedenfor å anta at de ikke gidder å gripe inn.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har måttet bytte barnehage dessverre. Sønnen min har startet i ny barnhage og er forsatt i tilvenning. 
Idag ved levering satt en gutt også ny og hadde mange biler foran seg mens han lekte  med andre ting. Sønnen min gikk bort og ville ta den bilen og gutten grep fast,nektet å gi den  så etterhvert så gikk jeg og tok bilen ga den til sønnen min. Det lom senere en annen gutt som ville ha en av bilene som gutten ikke leker med. Han gjorde det samme. Gutten hyl grein,men det verste her er de ansatte. De bare satt der og hun som skulle ta seg av denne gråtende gutten sa til de andre hva skal jeg gjøre så satt de bare der gjorde ikke en shit. Jeg ble helt satt ut. 

Jeg orker ikke å klage allerede nå,men fikk dårlig inntrykk av dem. Hvorfor skal et barn få 10 leker som han ikke leker med mens de andre skal gråte for å få en leke. Gutten må jo læres opp. Det kunne vært mitt barn også spiller ingen rolle,men lærer de ikke å dele. Her svikter de ansatte sikkelig føler jeg.

Hva bør jeg gjøre?

Gutten «hylgrein» faktisk.. det sier jo litt om hvor mye du brydde deg. 
Du tok først en leke fra et barn, som i utgangspunktet var han som lekte med leken FØRST og så mener du at det er din sønn det er mest synd på?

Tror du må holde deg unna barnelek fra nå av.

Anonymkode: bd8a3...76a

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

For alt du vet var assistenten helt ny der, og under opplæring hun også. Hun ble kanskje paff av hvordan hun skulle reagere når en annen forelder grep inn på den måten, i stedet for å la barna selv eller de ansatte rydde opp. 

Jeg synes du overreagerer på dette. 

Anonymkode: 7504f...81b

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er disse barna? Det er helt normalt at små barn ikke vil dele leker og jeg reagerer veldig på at du gikk bort til en gutt som var ny i barnehagen og tok leken ut av hendene hans (?!). Du burde sagt til sønnen din at han må vente på tur og at den andre gutten hadde bilen først. 

Anonymkode: ab251...62f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Er det ditt første barn? Selvfølgelig reagerer barn når du tar en av lekene deres selv om de tilsynelatende ikke leker med dem der og da. Vet ikke hvor gamle disse barna er, men jeg ville spurt barnet "Kan vi få låne en av de fine bilene du har?" eller "Er du ferdig med bilene?" Hvis jeg fikk nei ville jeg forsøkt å flytte mitt barns fokus over på noe annet. Du virker som en krevende mor

Anonymkode: 4c828...22f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å møte andres barn med den samme varmen og forståelsen som du møter ditt eget. 

Anonymkode: cd1a2...810

• Liker 5
Gjest tranedatter
Skrevet

Så du synes ditt barn som hadde deg som forelder der, hadde rett til å ta leke fra annet barn? Spiller ingen rolle at barnet hadde 10 biler eller 2. Det andre barnet er også nytt og sikkert usikker og kjente seg trygg der og da, DU en fremmed person griper inn.

Du kunne avvaktet, invitert det andre barnet og ditt barn i leken. Du kunne sagt til ditt barn at den fikk vente, det finns andre leker. 

Jeg synes mao du overreagerer. 

AnonymBruker
Skrevet

Kunne du ikke spurt gutten? Eller spurt en av de ansatte som kjenner gutten om de kunne spurt? Siden han hadde mange og de andre ingen. Mye bedre løsning enn å bare ta en, det gir oftere en annen reaksjon enn om man hadde spurt.. 

Anonymkode: 8b6a5...7c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal selvfølgelig ikke bare ta biler fra gutten. For alt du vet hadde gutten er system i hodet sitt med lekene han hadde plassert rundt seg. Det er snakk om barn i barnehagealder, de er ikke såpass modne at de skjønner grunnen til at en fremmed voksen plutselig kommer å tar bilene hans fra han. Du kunne spurt de ansatte om de hadde flere biler. Barn skal ikke bare lære seg å dele, de skal også vente på tur. Det verste er jo at det er snakk om en ny gutt, muligens utrygg som gjør at de ansatte kanskje har litt mindre strenge regler i starten.

Angående assistenten, det kan godt hende assistenten er ny og har lite erfaring med barn. Da er det bare positivt at assistenten ber om råd og veiledning til hvordan situasjonen kan håndteres på en riktig måte. 

Husk at det er en hel barnegruppa som skal tas hensyn til, ikke bare ditt barn. Tenker nok at de fikk et dårlig inntrykk av deg og. Hadde jeg vært mor til det andre nye barnet hadde jeg reagert på at en fremmed mor skulle blande seg inn i de andre barna.

Anonymkode: 698c3...365

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du lærer barnet til å dele ved å stjele leken fra han? Hehe, fantastisk 

Anonymkode: f0aa9...9e8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...