AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #1 Skrevet 5. august 2020 Er det mulig å rengjøre med noe og sette på høy varme så såpa "brenner" bort? Hørte om fast grønnsåpe, det funker for noen, men for andre funker det ikke i det heletatt. Den vi har var skitten da vi tok over leiligheten vi leier. Eier spiurte om jeg ikke bare kan vaske selv istedet for at han selv måtte komme (hørtes ut som han har like lite peil som meg på rengjøring) og jeg sa ja. Men det var ikke skitt som fort gikk bort. Nå er det snart 1 mnd siden vi overtok her, og jeg vil at ovnen blir REN og at det ikke må masse tørking med vann til tilslutt for å få vekk all såpe/middel. Har vært vant til å fjerne flekker før de setter seg. Da har det fungert med rengjøringsmiddel for stekeovn i ny og ne. Men det holder ikke nå. Anonymkode: 7b9f7...3ce
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #2 Skrevet 5. august 2020 Natron og vann, legg blandingen over det hele og la virke i noen timer. Deretter stålull. Anonymkode: de61b...309
newman01 Skrevet 5. august 2020 #3 Skrevet 5. august 2020 Stålull? Da ødelegger man definitivt den emaljerte overflaten inni stekeovnen.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #4 Skrevet 5. august 2020 Aldri bruke stålull i stekeovn. Du ødelegger belegget i den. Jeg satte inn en skål med vann og sitronsaft, svak varme og lot det stå å godgjøre seg en stund før jeg tørket av det som hadde løsnet. Brukte stekeovnrens for å ta det som var brent fast. Anonymkode: 3c424...323
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #5 Skrevet 5. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig å rengjøre med noe og sette på høy varme så såpa "brenner" bort? Hørte om fast grønnsåpe, det funker for noen, men for andre funker det ikke i det heletatt. Den vi har var skitten da vi tok over leiligheten vi leier. Eier spiurte om jeg ikke bare kan vaske selv istedet for at han selv måtte komme (hørtes ut som han har like lite peil som meg på rengjøring) og jeg sa ja. Men det var ikke skitt som fort gikk bort. Nå er det snart 1 mnd siden vi overtok her, og jeg vil at ovnen blir REN og at det ikke må masse tørking med vann til tilslutt for å få vekk all såpe/middel. Har vært vant til å fjerne flekker før de setter seg. Da har det fungert med rengjøringsmiddel for stekeovn i ny og ne. Men det holder ikke nå. Anonymkode: 7b9f7...3ce Dette funker Ts, ovnen blir som ny. Gjort det selv 😊 https://www.ifinnmark.no/nyheter/all-skitten-bare-rant-rett-av/s/1-30002-7587362 Anonymkode: 5f041...54a
newman01 Skrevet 5. august 2020 #6 Skrevet 5. august 2020 29 minutter siden, AnonymBruker said: Dette funker Ts, ovnen blir som ny. Gjort det selv 😊 https://www.ifinnmark.no/nyheter/all-skitten-bare-rant-rett-av/s/1-30002-7587362 Anonymkode: 5f041...54a Bare vær forsiktig om du har planter eller husdyr. De dør iløpet av natten pga. salmiakken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå