Gå til innhold

Gjøre rent uten kjemikalier.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan man bruke? Tenker først og fremst på dusj, vask, toalett, badet generelt. Og kjøkkenet..

Hvordan gjøre ren flisefuger? De ser mørkere ut ved stekovnen enn resten av kjøkkenet. Prøvde med en blanding av bakepulver og vann. Funka dårlig... Gulvflisene på badet er mørkere der man går. Lyse under skap og benk... Driver folk med tannkost på fugene? Hva slags rengjøringmiddel?

Anonymkode: 141a5...c5b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bakepulver er jo kjemikalie det.. 

Du kan ikke gjøre rent uten noe annet enn vann, da må du bruke disse ekle klutene som er fulle av mikroplast. 

Anonymkode: 37b5e...2d9

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvorfor mener du at bakepulver ikke er et kjemikalie?

Hvis du derimot mener at du ønsker å bruke mindre farlige kjemikalier eller spesialprodukter, anbefaler jeg deg å søke "rengjøre flisefuger", "rengjøre speil" osv for å få mange gode tips til hjemmelagde vaskemidler.

AnonymBruker
Skrevet

Dampvasker :) (selv om vann også er et kjemikalie).

Hvis du ikke vil ha noe annet enn vann er det vel dampvasker, mikrofiberklut eller skuring som er tingen. Men høres ut som det er fettbelegg du sliter med, og da trengs ofte noe såpestoff eller fettløselige i en eller annen form. 

Anonymkode: 6c9fe...519

Gjest Blondie65
Skrevet

Gjorde nå et søk og ser at samtlige anbefaler fugebørste. Så det ville jeg anskaffet.

Gjest Blondie65
Skrevet

Og så ville jeg prøvd en blanding av salmiakk og zalo - disse to har vist seg å løse opp det meste av skitt. For tørrvask av sånne "farts striper" som kommer på vegg og hvite dører anbefaler jeg "magic eraser" - hvit svamp. Den har spart meg for mange malejobber!

NB! Forsiktig på høyglans overflater - der kan den gjøre mer skade enn nytte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...