AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #1 Skrevet 5. august 2020 Vet dere hva??? Jeg er så forbanna og så jævlig kvalm over alle dere som reiste ut av Norge i år NÅR dere ser godt hvor mye smitten har begynt å øke igjen nå siden april. For en som meg som ikke engang har feriert på snart 2 år så er det f*** meg helt for j**** URETTFERDIG at dette også vil gå på bekostning av alle oss som har valgt å holde oss hjemme eller heller å feriere i Norge det er helt greit. Men faen er det med folk om dagen?????? Går det an å være så egoistiske og late nå til dags?? Må vi tvinge frem unntakstilstand og portforbud slik som det er i ferd med å bli i flere land? Skjerp dere!!!!!!!!!!!! . Jeg håper virkelig dere alle som sitter hjemme nå med brunfargen på topp og minnene deres hjemme og føler på SKAM fordi dere ikke greide å følge de anbefalte reglene. Dere fortjener søren meg ikke noe hjelp. Dere er alle og enhver klar over hvilke konskekvenser dette har for alle oss som har valgt å beskytte samfunnet enn å risikere det. Fader as. At det går an. At det går AN!!!!!!!!!!!!!!!!!! Anonymkode: 7e777...adc 28
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #3 Skrevet 5. august 2020 Akkurat nå, The Kitten skrev: Ro deg ned og pass på blodtrykket. Sier du? Du er nok en av de reisende regner jeg med!!!! Anonymkode: 7e777...adc 6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #4 Skrevet 5. august 2020 Husk det ikke er bra å hisse seg slik opp. Du vet da vel ikke grunnen til at folk har dratt utenlands? Anonymkode: 31bb6...f27 17
The Kitten Skrevet 5. august 2020 #5 Skrevet 5. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sier du? Du er nok en av de reisende regner jeg med!!!! Anonymkode: 7e777...adc Ja, det er jeg og har ikke noe dårlig samvittighet for det. At du blir så sint er egentlig bare morsomt. 23
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #7 Skrevet 5. august 2020 Det er vel Hurtigruten som er skyld i at smitten øker i Norge nå, ikke de som har vært utenlands 🙄 Anonymkode: d9707...faf 39
Heisenberg Skrevet 5. august 2020 #8 Skrevet 5. august 2020 Jeg har vært i utlandet og føler null skam. At du mener jeg burde det kunne vanskelig brydd meg mindre. 22
Loff77 Skrevet 5. august 2020 #9 Skrevet 5. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet dere hva??? Jeg er så forbanna og så jævlig kvalm over alle dere som reiste ut av Norge i år NÅR dere ser godt hvor mye smitten har begynt å øke igjen nå siden april. For en som meg som ikke engang har feriert på snart 2 år så er det f*** meg helt for j**** URETTFERDIG at dette også vil gå på bekostning av alle oss som har valgt å holde oss hjemme eller heller å feriere i Norge det er helt greit. Men faen er det med folk om dagen?????? Går det an å være så egoistiske og late nå til dags?? Må vi tvinge frem unntakstilstand og portforbud slik som det er i ferd med å bli i flere land? Skjerp dere!!!!!!!!!!!! . Jeg håper virkelig dere alle som sitter hjemme nå med brunfargen på topp og minnene deres hjemme og føler på SKAM fordi dere ikke greide å følge de anbefalte reglene. Dere fortjener søren meg ikke noe hjelp. Dere er alle og enhver klar over hvilke konskekvenser dette har for alle oss som har valgt å beskytte samfunnet enn å risikere det. Fader as. At det går an. At det går AN!!!!!!!!!!!!!!!!!! Anonymkode: 7e777...adc Kanskje du burde rette sinnet mot Hurtigruten eller myndighetene istedet? Hva vet du om de som har reist? De kan ha oppført seg riktig med tanke på smittevern og hatt god grunn til å reise, brunfargen er muligens bare en bonus😀 17
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #10 Skrevet 5. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Vet dere hva??? Jeg er så forbanna og så jævlig kvalm over alle dere som reiste ut av Norge i år NÅR dere ser godt hvor mye smitten har begynt å øke igjen nå siden april. For en som meg som ikke engang har feriert på snart 2 år så er det f*** meg helt for j**** URETTFERDIG at dette også vil gå på bekostning av alle oss som har valgt å holde oss hjemme eller heller å feriere i Norge det er helt greit. Men faen er det med folk om dagen?????? Går det an å være så egoistiske og late nå til dags?? Må vi tvinge frem unntakstilstand og portforbud slik som det er i ferd med å bli i flere land? Skjerp dere!!!!!!!!!!!! . Jeg håper virkelig dere alle som sitter hjemme nå med brunfargen på topp og minnene deres hjemme og føler på SKAM fordi dere ikke greide å følge de anbefalte reglene. Dere fortjener søren meg ikke noe hjelp. Dere er alle og enhver klar over hvilke konskekvenser dette har for alle oss som har valgt å beskytte samfunnet enn å risikere det. Fader as. At det går an. At det går AN!!!!!!!!!!!!!!!!!! Anonymkode: 7e777...adc Helt enig med deg, men kan legge til en ting: Du skriver at du ikke har vært på ferie på 2 år, noe som virker lenge. Gjett når jeg var på ferie sist. Svaret er: Min siste sommerferie var en uke på Sørlandet i 1991. 29 år siden. Så jo - det er absolutt mulig å leve uten å måtte krysse landegrensene hele tiden. Anonymkode: d522c...a8d 7
Loff77 Skrevet 5. august 2020 #11 Skrevet 5. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Helt enig med deg, men kan legge til en ting: Du skriver at du ikke har vært på ferie på 2 år, noe som virker lenge. Gjett når jeg var på ferie sist. Svaret er: Min siste sommerferie var en uke på Sørlandet i 1991. 29 år siden. Så jo - det er absolutt mulig å leve uten å måtte krysse landegrensene hele tiden. Anonymkode: d522c...a8d Kan jo leve innelukket på vann og brød også, men for meg er ikke det noe liv;) 18
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #12 Skrevet 5. august 2020 Du vet at det kommer dansker, tyskere osv hit også? Det er åpnet opp for at folk fra andre land kan komme hit? I Danmark har de nå åpnet opp for reiser til hele Sverige, så smitten er « overalt» uansett om folk reiser ut eller holder seg hjemme nå. Det som er viktig i forhold til smittespredning er at alle er flinke til å holde avstand/ vasker hender osv. Det hjelper lite å bli sint.... Anonymkode: 9c0d5...02f 24
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #13 Skrevet 5. august 2020 Ikke så rart at mange reiser på ferie utenlands når norske hoteller øker prisene så sinnssykt. Et hotell i nærheten har tredoblet prisene, de må jo ta igjen det tapte... Og matvareprisene har økt mye, til tross for at de har hatt vekst hele coronaperioden, kanskje særlig her på østlandet. Jeg har vært på lånt hytte i sommerferien, så nei, jeg har ikke vært utenlands, men det var heller aldri planen denne sommeren. Anonymkode: 1905b...0cf 11
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #14 Skrevet 5. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet at det kommer dansker, tyskere osv hit også? Det er åpnet opp for at folk fra andre land kan komme hit? I Danmark har de nå åpnet opp for reiser til hele Sverige, så smitten er « overalt» uansett om folk reiser ut eller holder seg hjemme nå. Det som er viktig i forhold til smittespredning er at alle er flinke til å holde avstand/ vasker hender osv. Det hjelper lite å bli sint.... Anonymkode: 9c0d5...02f Helt riktig. Og dessuten: Hovedårsakene til de økte tallene, er Hurtigruten og bryllupsfeiring i Moss/Sarpsborg. ikke at noen nordmenn har vært utenlands. Anonymkode: 2d673...b25 16
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #15 Skrevet 5. august 2020 2 minutter siden, Loff77 said: Kan jo leve innelukket på vann og brød også, men for meg er ikke det noe liv;) En munk som sitter og mediterer i et kloster i Tibet kan ha et mye rikere liv enn en milliardær med 14 biler i garasjen og 6 skilsmisser bak seg, så hva som tilfører livet verdi, er et relativt spørsmål. Mange av verdenshistoriens mest interessante personligheter har tilbragt livene sine på ett sted, uten å måtte reise, noe som forresten er en relativt ny oppfinnelse, da man i gamle dager med hest som raskeste fremkomstmiddel hadde begrensede muligheter til å dra på ferie til Spania. Men var livet før i tiden verre enn det er nå? Mindre stress var det i alle fall. Anonymkode: d522c...a8d 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #16 Skrevet 5. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk det ikke er bra å hisse seg slik opp. Du vet da vel ikke grunnen til at folk har dratt utenlands? Anonymkode: 31bb6...f27 Ser ut som om det er større fare for at TS dør av hjerteinfarkt enn corona Anonymkode: 1905b...0cf 20
Loff77 Skrevet 5. august 2020 #17 Skrevet 5. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En munk som sitter og mediterer i et kloster i Tibet kan ha et mye rikere liv enn en milliardær med 14 biler i garasjen og 6 skilsmisser bak seg, så hva som tilfører livet verdi, er et relativt spørsmål. Mange av verdenshistoriens mest interessante personligheter har tilbragt livene sine på ett sted, uten å måtte reise, noe som forresten er en relativt ny oppfinnelse, da man i gamle dager med hest som raskeste fremkomstmiddel hadde begrensede muligheter til å dra på ferie til Spania. Men var livet før i tiden verre enn det er nå? Mindre stress var det i alle fall. Anonymkode: d522c...a8d Ja folk får leve som de ønsker og gjøre som de vil, innenfor regler og lover selvfølgelig. Jeg er glad i sol og varme og skammer meg absolutt ingen ting;) 11
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #18 Skrevet 5. august 2020 Du er to uker for sen til den debatten. Kritikken av utenlands-folket døde etter et bryllup i Moss, og smitteutbrudd på et norsk skip. Begge tilfeller etter brudd på smittevernsreglene. Jeg reiser videre, med god samvittighet Anonymkode: 3ec7d...4e7 16
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #19 Skrevet 5. august 2020 Først og fremst; ta en valium og prøv å tenke positive tanker. Deretter kan du ta en telefon til psykologen din. Anonymkode: 33c0a...108 14
Whistler Skrevet 5. august 2020 #20 Skrevet 5. august 2020 Problemet er ikke nødvendigvis at noen har vært på ferie i utlandet. Det er mer sannsynlig at den økte smitten kommer av at noen tror at sosial distansering ikke gjelder akkurat dem, og at håndvask blir begrenset til morrastellet. 12
Anbefalte innlegg