Gå til innhold

Søkte 12 juli, har ikke hørt noe, fortsatt ferie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søkte på en jobb 12 juli som jeg er skikkelig spent på, men begynner å miste håpet. Er det mulig de fortsatt har ferie? Tror dere det fortsatt er sjans for å få et intervju?

Anonymkode: 51fdd...bb6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I de fleste bedrifter er vel fellesferien fremdeles pågående. I min gruppe er kanskje halvparten på jobb nå. 

Er det statlig? Det kan ta laaang tid. Du kan muligens forvente å høre noe i løpet av August, tenker jeg. Lykke til!

Anonymkode: 68d34...8ba

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

I de fleste bedrifter er vel fellesferien fremdeles pågående. I min gruppe er kanskje halvparten på jobb nå. 

Er det statlig? Det kan ta laaang tid. Du kan muligens forvente å høre noe i løpet av August, tenker jeg. Lykke til!

Det er privat, og en prosjektstilling som bare varer til neste år, så jeg så for meg at de kanskje hadde det travelt med å komme i gang. Det har iallefall jeg 😅 får krysse fingrene for neste uke.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er privat, og en prosjektstilling som bare varer til neste år, så jeg så for meg at de kanskje hadde det travelt med å komme i gang. Det har iallefall jeg 😅 får krysse fingrene for neste uke.

Private er gjerne litt mer "på", ja. Du kan kanskje vente til neste uke med å ringe kontaktpersonen som er oppgitt i annonsen? Det er gjerne vanskeligere å gå ting gjort når ikke alle er på jobb, så fortvil ikke. Krysser fingrene for deg!

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Private er gjerne litt mer "på", ja. Du kan kanskje vente til neste uke med å ringe kontaktpersonen som er oppgitt i annonsen? Det er gjerne vanskeligere å gå ting gjort når ikke alle er på jobb, så fortvil ikke. Krysser fingrene for deg!

Takk! Tror jeg venter litt til med å ringe ja :) 

AnonymBruker
Skrevet

når var søknadsfristen da?

For det første er det mange steder hvor det fortsatt er ferieavvikling, og mange steder hvor første dag etter ferie var nå mandag.
For det andre, så har mange også flere hundre søknader å gå igjennom.
Mange venter til etter søknadsfristen med å begynne gå igjennom søknadene...
Noen er flinke å informerer underveis, andre sier ikke engang i fra når stillingen er besatt...

Anonymkode: 7123b...644

AnonymBruker
Skrevet

Annonsen opplyste ikke om søknadsfrist, så jeg har ikke så mye å gå på. Firmaet er delvis svenskeid og kontaktpersonen er svensk, men jeg har ikke klart å finne ut når det er fellesferien, eller om de var det, i Sverige.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte en jobb 3. mai, og fikk svar i går. Hehe. Det kan ta sin tid, altså. 

Anonymkode: 3c04c...c1d

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg søkte en jobb 3. mai, og fikk svar i går. Hehe. Det kan ta sin tid, altså. 

Ja, jeg vet, jeg er jo egentlig vant til at det tar tid. Jeg trodde bare det skulle gå litt kjappere med akkurat denne stillingen 😛 Må vel bare prøve å stresse ned. I natt overbeviste jeg nesten meg selv om at jeg aldri hadde søkt, så jeg lå å lette gjennom innboksen min etter bekreftelsen :ler: 

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg lyser ut så sender legger jeg alle søknader i en mappe og går ikke igjennom før søknadsfristen er utløpt. Når jeg først begynner med utlukingen av de 150 søknadene (altså de som ikke er aktuell uten tvil) har jeg fortsatt kanskje 60 søknader igjen. Så begynner finkjemmingen, og til sist begynner jobben med å invitere på intervju.. Det er en lang prosess.

Anonymkode: a540a...101

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg vet, jeg er jo egentlig vant til at det tar tid. Jeg trodde bare det skulle gå litt kjappere med akkurat denne stillingen 😛 Må vel bare prøve å stresse ned. I natt overbeviste jeg nesten meg selv om at jeg aldri hadde søkt, så jeg lå å lette gjennom innboksen min etter bekreftelsen :ler: 

Haha 🙈 Jeg kjenner meg igjen. Hva slags jobb er det?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg lyser ut så sender legger jeg alle søknader i en mappe og går ikke igjennom før søknadsfristen er utløpt. Når jeg først begynner med utlukingen av de 150 søknadene (altså de som ikke er aktuell uten tvil) har jeg fortsatt kanskje 60 søknader igjen. Så begynner finkjemmingen, og til sist begynner jobben med å invitere på intervju.. Det er en lang prosess.

Anonymkode: a540a...101

Har du lyst ut stilling nå etter koronatiden? Det er flerdobling av søkere i alle felt. Jeg søkte en stilling i nav hvor jeg var én av over 800 søkere 😅 Da tar det tid da 😂 Ellers ligger det på rundt 200-300 søkere, hvor overraskende mange er kvalifisert og mer til. 

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha 🙈 Jeg kjenner meg igjen. Hva slags jobb er det?

Det et en prosjektstilling som innebærer tekstutvikling, innenfor et felt jeg har jobbet med lenge. Den er som skreddersydd til min bakgrunn, så jeg tror jeg håpet litt på at de bare skulle kaste seg over telefonen og ringe meg med det samme 😂 Men det har altså ikke skjedd 😂 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det et en prosjektstilling som innebærer tekstutvikling, innenfor et felt jeg har jobbet med lenge. Den er som skreddersydd til min bakgrunn, så jeg tror jeg håpet litt på at de bare skulle kaste seg over telefonen og ringe meg med det samme 😂 Men det har altså ikke skjedd 😂 

Åh, så spennende da. Da skjønner jeg kjempegodt at du er spent! Krysser fingrene for deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...