Gå til innhold

Hvorfor annerkjennes det ikke at noen prostituerte utnytter menn økonomisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor annerkjennes ikke dette? Det gjelder ikke alle prostituerte, men en stor del. Når det koster flere tusen for en time, er det ikke da snakk om utnytting? De vet at det er menn der ute som er desperate etter sex, og de utnytter det til egen vinning.

Anonymkode: 93d32...fc9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor annerkjennes ikke dette? Det gjelder ikke alle prostituerte, men en stor del. Når det koster flere tusen for en time, er det ikke da snakk om utnytting? De vet at det er menn der ute som er desperate etter sex, og de utnytter det til egen vinning.

Tilbud og etterspørsel.

Anonymkode: b26cc...fdf

• Liker 4
Skrevet

Det er vel heller sexkjøperne som utnytter situasjonen til egen vinning når de betaler for å bruke en annens kropp til egen nytelse. Makan til egoisme!! Å ty til sexkjøp er et valg, og det er også ulovlig og regnet som kriminelt. Å ikke ’’få seg noe’’ er ingen unnskyldning for å ty til sexkjøp.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Det er vel heller sexkjøperne som utnytter situasjonen til egen vinning når de betaler for å bruke en annens kropp til egen nytelse. Makan til egoisme!! Å ty til sexkjøp er et valg, og det er også ulovlig og regnet som kriminelt. Å ikke ’’få seg noe’’ er ingen unnskyldning for å ty til sexkjøp.

Hvorfor klarer du ikke å empatisere med sexkjøperne? Kan du ikke vise et snev av medfølelse med dem? Hva om du ønsket sex, men ingen ville ha sex med deg? Stakkars mennesker som ikke har noe annet valg!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor klarer du ikke å empatisere med sexkjøperne? Kan du ikke vise et snev av medfølelse med dem? Hva om du ønsket sex, men ingen ville ha sex med deg? Stakkars mennesker som ikke har noe annet valg!

I gamle dager regnet man ut rikdom og fattigdom i materielle ting, men i et samfunn der man har mat på bordet, gjenspeiler mange menneskers fattigdom seg i mangel på berøring.

Når man leser historier skrevet av prostituerte selv, kan man høre om menn som betaler for å prate og få nærhet, så myten om at alle som kjøper sex er sadistiske voldtektsforbrytere er rent bullshit.

Og tenk så mye som kunne blitt endret om vårt samfunns fattige kunne få den berøringen, den nærheten som ligger i menneskenaturen; folk som går rundt i årevis uten å få en klem, og bygger opp en bitterhet inni seg som munner ut i Incel-kulturen; man kunne avverget mange skoleskytinger og bomber om samfunnet ble litt varmere.

Men i stedet velger man fordømmelseslinjen der alle funksjonshemmede som ønsker å kjøpe sex blir stemplet som kriminelle mannsgriser, og absolutt alle prosituerte er stakkarslige ofre; denne holdningen, kjent fra nabolandet vårt, er rett og slett forkastelig.

Om man ikke ønsker at funksjonshemmede skal kjøpe sex og få nærheten de trenger, så gi dem et alternativ ved at kvinner frivillig går til dugnad en gang i året for å hjelpe dem; når man er villig til å ha jevnlige ONS i fylla og bytte partnere, så hvorfor ikke også bidra med noe positivt helt gratis?

Det er én ting jeg ikke skjønner helt med sexsalg, og det er hvorfor en bestemt del av kroppen skal helliggjøres; er ikke alt hud når det kommer til stykket? Så hva med dama som sitter i kassen på REMA og er nødt til å bruke hendene sine - er ikke også dette å prostituere bort en del av kroppen sin?

I naturismen og andre alternative retninger ser man på kroppen som en helhet, mens her er hendene til kassadama mindre verdt enn puppen hennes. Slik at hun kan bruke hendene i timesvis og slite seg ut, men nåde om man betalte henne for å vise frem puppen i ett sekund. Hvor er logikken ...?

Anonymkode: c0beb...78d

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Uatskillelig skrev:

Lyst og behov er sterkere krefter enn du kan forstå, du som ikke har disse selv.. hypotetisk/ Tenkt å bli nektet sjokolade resten av livet fordi sånne som deg ikke liker at det blir spist! 

Anonymkode: 02d22...05f

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det vel ingen som tvinger menn til å gå til prostituerte. 

Anonymkode: 4cb31...9a2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om man ikke ønsker at funksjonshemmede skal kjøpe sex og få nærheten de trenger, så gi dem et alternativ ved at kvinner frivillig går til dugnad en gang i året for å hjelpe dem; når man er villig til å ha jevnlige ONS i fylla og bytte partnere, så hvorfor ikke også bidra med noe positivt helt gratis?

At noen gjør noe av egen fri vilje med et annet menneske i en situasjon hvor begge ønsker det, betyr ikke at man er et leketøy som andre frivillig kan bruke. 

Er du villig til å stille på dugnad til homofile incels og funksjonshemmede som ønsker nærhet og sex en gang i året ? 

Eks 15 august så er kroppen din disponibel til hvem som helst som ønsker å ta deg, og noen ganger så er det slik at det faktisk er du som må gjøre jobben ved å ri en herremann som fortjener litt nærhet å ømhet, uansett hvordan han ser ut, lukter eller er ? 

Også da selvsagt kvinner som trenger samme service ? Uansett utseende, funkjsonhemming, mentalkapasitet etc, ? Fordi, dugnad? 

Eller grein du litt på nesa nå ved tanken på at din kropp, din vesen skal være til bruk å gjenstand for andres utnyttelse, uansett hvor veldedig årsaken til det var? Fordi politikerne (eller flertallet av samfunnet) ikke legaliserer prostitusjon så er det forventet at du faktisk går ut å gjør deg fortjent, og gjør denne tjenesten for folk ?  

Denne tankegangen er så hinsides bakvendt. Og la meg gjette, det ville bare vært krevd en slik "sex dugnad" av de unge, slanke, vakre kvinnene, fordi ingen ønsker å bli "servert" av en trivelig, tidlig pensjonist som har tid til å holde på sånn ? 

Man kan godt ta opp diskusjonen om å legalisere prostitusjon, men ikke dra inn at når noen har sex uten å være gift så burde det være forventet at de åpner seg for alt og alle, med mindre du faktisk drar samme tankegang og verdier på deg selv. 

Anonymkode: 18d74...89c

• Liker 10
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva foreslår du selv som makspris per time for at du skal ned på kne og suge hvilke som helst menn som vil ha tjenesten? Eller bli tatt i toeren? Eller hva som helst fyrene vil ha, fordi ingen andre lar seg nedverdige til det? Eller menn som faktisk har et sexliv, men ønsker noe annet enn enn likeverdig partner.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Fordi prostitusjon er ulovlig i norge, og de som tar opp dette risikerer å kriminalisere seg selv. Er nok billigere å bli utnyttet økonomisk en gang av en prostituert, enn å få en stor bot og et rulleblad.

Endret av RosaSokk
AnonymBruker
Skrevet

Når skal folk skjønne at sex faktisk ikke er en menneskerett? 

Anonymkode: b81a8...580

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er så godt marked og mye penger å tjene kan jo menn vurdere å tilby sine tjenester også? Hvor mye skulle dere hatt for å ha sex med en annen mann?

Anonymkode: 75798...dfa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er bare bra at de tar igjen litt for resten av oss som typisk blir brukt som gratis-horer av mann etter mann fordi vi er hodeløse høns på evig jakt etter å bli elsket. Jo mere de prostituerte tar, jo bedre, tenker nå jeg..de slår meg som klokere kvinner enn gruppen av hønsehjerner jeg tilhører..

Anonymkode: bb7ef...200

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sympati med de aller fleste. Fordi om man mener at sexkjøp er galt, betyr ikke det at man ikke kan ha sympati med et menneske som kjøper sex helhetlig. Men det valget de tar om å kjøpe sex, det er egoistisk. Selv om en kan forstå hvorfor noen velger å gjøre som de gjør, betyr ikke at en må støtte valget og mene at det et ok. 

Anonymkode: 90b4f...8fa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Anerkjennes? Det er hele forretningsideen, det er da ingen hemmelighet. Men noe av det disse mennene betaler for i de høyere prisklassene er at alle later som om det ikke er slik. Jeg har solgt sex, og de mennene er som kjøper er uten unntak stakkarslige mennesker, og ingen bør ha dårlig samvittighet for å ta i mot pengene de helt frivillig gir fra seg, for at en kvinne skal lyve og late som om hun liker å ha sex med han. De kunne jobbet med seg selv, og blitt bedre mennesker som det går an å like, men i stedet har de valgt å kjøpe noen som kan stryke egoet deres. 

De aller fleste som kjøper sex til flere tusen i timen er heller ikke single tapere ingen vil ha, de har som regel en godt betalt jobb med mye frihet, et attraktivt utseende og en vakker kone som er litt kjedelig i senga. Eller så er de selvvalgt single, og kjøper horer, fordi de synes det er for mye pes å skaffe seg og vedlikeholde en kjæreste. 

At en mann er villig til å kjøpe sex er et gigantisk rødt flagg. Jeg har møtt så mange gode menn som virkelig sliter med damene, men som aldri i sine villeste fantasier eller mørkeste stunder kunne tenke seg å kjøpe andre mennesker for å dekke sine behov, og dette er det som virkelig er attraktivt. 

Anonymkode: 3f11d...82f

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes trådens problemstilling tryner kraftig (anerkjennes, liksom...). Jeg synes reaksjonene er forståelige og jeg synes argumentene og synspunktene er veldig gode. Jeg er ikke uenige i noe.

Men det er noen poenger som ikke har kommet frem. Jeg skriver dem ikke for å argumentere for TS, eller mot de som har tatt til motmæle. Jeg synes bare de hører hjemme i diskusjonen og bør ha vært nevnt.

Først: De som ikke kjøper sex for å dekke sine seksuelle behov. Dette kan være han som gjør det fordi det er ulovlig/spennende. En kollega jeg hadde en gang hadde oppsøkt homsesauna, bordell, swingersklubb, tantra og thaimassasje, bare fordi han var nysgjerrig på hvordan disse tingene egentlig funket, fordi det trigget spenning hos ham og fordi han ville ha opplevd dette også, i hvert fall én gang. Jeg klarer faktisk å sette meg inn i tenkemåten - og så vet jeg at man ikke trenger å gjøre alt mulig på slike steder bare fordi man er der.

Dernest: I noen situasjoner er det enkelt å "utnytte" en slik mann økonomisk (bytt gjerne verbet, den som ønsker). Hvis mannen ligger på massasjebenken og er blitt befølt såpass mye mens han lå på ryggen, at han er synlig berørt når han snur seg, er det enkelt for rutinerte massøser å friste ham til å betale 500 kr ekstra for litt ekstra stell. Kanskje var det dette han gikk dit før, men pengene kan sitte løst dersom hun lar ham få ferten av "mer". Selvsagt leker hun med ham hele tiden under forhandlingene, slik at han er lett å overtale og pengene sitter løst. Men viktigst: Når hun først kler av seg (mens hun beføler ham kontinuerlig) og så klatrer opp på benken til ham, er han så nær utløsningen at selve sexen er over på under et minutt. Mens hun har tjent 1500 kr. Dette VET jeg, fordi jeg kjenner en thaikvinne som av og til jobber på massasjested, og de kvinnene har kontakt med hverandre. Dette knepet er så elementært, og jeg vil tro at ganske mange føler at det var lite value for money. Men nok av dem kommer tilbake og nok av nye bestiller time. Og hadde de ikke tenkt på noe mer enn en uskyldig massasje, vet damene hvordan de skal få dem til å tenke annerledes.

Kynisk og sånn? Ja. Er dette drømmejobben for damene? Sikkert ikke, men noen av dem synes dette er helt OK sammenlignet med alternativene de har. Har de noen glede av det de gjør? Må i så fall være unntaksvis, og trolig liker de ikke mennene i det hele tatt, men de er flinke til å spille spillet. Noen av dem tjener svært godt, svart naturligvis.

Skrevet

Jeg skal skrive en ting til:

Kunne jeg ha tenkt meg, dersom jeg var mann, å bestille time på et thaisted der jeg visste at seksuelle tjenester ble tilbudt?

Ja, men på visse betingelser.

Det måtte vært rent, pent og ordentlig der, og vi måtte vært i en tid uten korona. De måtte også være flinke til å massere. Massasjen måtte være kompetent, slik at jeg kunne komme inn, dusje, kle av meg, legge med ned, og få en god og avslappende massasje av noen som visste hva de drev med. Slike steder finnes faktisk, også der de tilbyr mer.

Og som en avslutning på massasjen, og etter en passe diskret teasing underveis, ville jeg ha tatt imot en dyktig utført håndjobb. Før jeg nøt de siste minuttene av timen, dusjet, betalte og gikk. Jeg ville overhodet ikke hatt noe mer enn dette. Ikke noen BJ eller annen sex. Kun dette, som en forlengelse av massasjen.

Jeg har tenkt på det i dag og jeg har kommet til at dette ville ha fristet meg som mann. Det jeg ville vært skeptisk til, var faren for å bli tatt i en tilfeldig politiaksjon, slik at jeg hadde måttet betale 25.000 kr for det lille jeg hadde gjort. Det skulle vel litt til (å være der er jo like lovlig som frisør, hudpleie og forpleie), men jeg ville ha tenkt meg om flere ganger. 

Gjest Alterego666
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det koster flere tusen for en time, er det ikke da snakk om utnytting?

Når en klokke fra Patek Philippe koster hundre papp, er ikke det utbytting? Timex koster bare 500,-.

Utbytting av menn!!!

Skrevet

Jeg har empati med de som ikke finner en partner å dele livet med og ha sex med. Det må være vondt for de som ønsker kjæreste/sex, men jeg mener likevel ikke at det er noe unnskyldning for å kjøpe sex. Når man kjøper sex så støtter man prostitusjon - som er en bransje som har millioner av menneskeliv på samvittigheten. Å kjøpe sex er rett og slett forkastelig, og jeg ville ikke involvert meg med en som hadde gjort det. Å ha det vanskelig er ingen unnskyldning for å gjøre seg til kriminell og ødelegge andres liv på veien.

• Liker 2
Skrevet

Troll ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...