Gå til innhold

Reise med 6-åring og spedbarn, tog eller fly?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal reise alene med 6-åring og spedbarn på 2 mnd. Ville dere valgt en time på fly med munnbind og de restriksjoner som er per i dag, eller 7 timer på tog? Må håndtere barnevogn og bagasje for 4 dager og, men blir sannsynligvis hentet med bil når vi kommer fram. 

Anonymkode: c6610...c9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tog uten tvil. Mye kjekkere for 6-åringen. Kan bevege seg mer og slipper munnbind. Og babyen slipper vondt i ørene. Mye mer plass. Er noe herk å fly med vogn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fly! Mye raskere! Øv på munnbind hjemme først. 

Anonymkode: c9fea...c5d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mye mindre sjanse for å bli smittet av corona i løpet av en time på et fly med topp moderne ventilasjon og HEPA-filtre enn i løpet av 7 timer på et tog med 70-talls ventilasjon ihvertfall :)

Endret av prt90
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med fly må du jo også legge til tiden du må være på flyplassen samt komme deg dit. Kan det være mulig å bestille plass i familievogn på toget?

Anonymkode: efad7...039

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fly. Ta med snop og nettbrett til 6 åringen så du kan fokusere på baby. Det går så fint. 

Jeg reiste til USA med en 1 åring og en 3 åring. Det går så fint. Ta med bæresjal til flyplassen. 

Uansett hvordan du vrir på det, når valget står mellom 7 timer og 1 time på reisefot så er ikke valget vanskelig. Stress blir det uansett. 

Anonymkode: c1c46...957

• Liker 1
Gjest _Crocs_
Skrevet

Tog. Du sparer miljøet og dere får bedre plass. Dere får fin natur og kan slappe av noen timer.

Når dere sitter på toget har dere "landet", og slipper å tenke på å sjekke inn, stresse med bagasje og holde avstand til folk på flyplassen. I tillegg tar du toget fra by til by, så du slipper å stresse med flytog eller lignende. Og for å ikke nevne at du ikke må vente på bagasjen. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, _Crocs_ skrev:

Tog. Du sparer miljøet og dere får bedre plass. Dere får fin natur og kan slappe av noen timer.

Når dere sitter på toget har dere "landet", og slipper å tenke på å sjekke inn, stresse med bagasje og holde avstand til folk på flyplassen. I tillegg tar du toget fra by til by, så du slipper å stresse med flytog eller lignende. Og for å ikke nevne at du ikke må vente på bagasjen. 

6-åringen driter i naturen - 7 timer er leeeenge!

Jeg ville valgt fly uten tvil, det er bare den ene timen man må sitte stille, men det skjer jo masse! Mine bare har alltid sovnet før takeoff når de var små, mens en 6-åring synes det er kjempespennende 😊 Ta med bæresjal til minsten, og pakk smart så du bare har en enkelt kuffert. 6-åringen er en stor hjelp, verre når storesøsken er 2-3 år 😅

Anonymkode: 9a553...0f3

AnonymBruker
Skrevet

Fly, definitivt. 

Både på grunn av tidsbruk, og smittesituasjon. 

Jeg har flydd en del, og kan love at både flybuss og fly føles mye mer hygienisk og trygt enn en togtur. Med småbarn blir du prioritert i sikkerhetskontrollen og ved boarding. Du kan ha med vognen til gaten. Sannsynligvis fikser de en treseter alene til dere. Og masken er null stress (seksåringen slipper). 

Anonymkode: c8945...8ae

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fly, definitivt. 

Både på grunn av tidsbruk, og smittesituasjon. 

Jeg har flydd en del, og kan love at både flybuss og fly føles mye mer hygienisk og trygt enn en togtur. Med småbarn blir du prioritert i sikkerhetskontrollen og ved boarding. Du kan ha med vognen til gaten. Sannsynligvis fikser de en treseter alene til dere. Og masken er null stress (seksåringen slipper). 

Nei, seksåringen må også ha maske.

Anonymkode: ef5a0...455

AnonymBruker
Skrevet

Fly! Kort tid, mindre stress og enkelt og mindre risiko for smitte. 

Anonymkode: ae60f...047

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, seksåringen må også ha maske.

Anonymkode: ef5a0...455

De er ikke nøye på seksårsgrensen. Har knapt sett et mindre barn med maske, da de bare drar den av seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Tog selvsagt pga miljøet

Anonymkode: d725f...bfb

AnonymBruker
Skrevet

Fly, av hensyn til mengden pes. 

Anonymkode: 50580...4ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fly. 

Reiste nylig alene med en 6,5 åring og en 6 mnd gammel baby. Gikk veldig fint 

Anonymkode: 84fbb...27b

Skrevet (endret)

de som er over 6 år har nødt til å bruke maske og da slipper barnet ditt.

Flydde nå nylig og min 6 åring fikk slippe, ble sagt at de er som er OVER 6 år (Ikke fra 6 år) trenger maske. 

Dobbelsjekk med flyselskapet du har tenkt å reise med.

Endret av Kenelz
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg hadde valgt tog. Men det kommer litt an på barna også. Hvis babyen sover mye og 6-åringen kan kose seg med å pusle med ulike ting på toget og syns det er litt stas, kan det bli en fin tur. Mindre stress enn fly. Hvis babyen gråter hele tiden, bæsjer med lekkasje og 6-åringen er utålmodig, er det sikkert bedre å korte ned tiden med stress og ta fly i stedet. 

Anonymkode: 6db2f...ce6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror tog, men kommer an på 6 åringen din. Jeg dro alene på interrail da min yngste var 6 år, men han er ganske rolig av seg. Og vi hadde en helt fantastisk ferie.

Anonymkode: aefea...49f

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, _Crocs_ said:

Hvordan sparer hun miljøet? Flyet går om hun er på den eller ikke. For noe vrøvl.  

Anonymkode: de726...66e

Gjest Albbas
Skrevet

Kommer jo veldig an på barnet, men jeg ville valgt fly. Hadde nylig to timer på tog med ettåring og fireåring, for en pine... Etterpå var det fly en time og det gikk helt fint. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...