Hatsumomo Skrevet 5. august 2020 #121 Skrevet 5. august 2020 1 minutt siden, ItchyBitchySpider skrev: Ingen gidder å gå rundt med sokk i trynet. Sånn. Hehe, hvis jeg ikke hadde annet for hånden, så hadde jeg for søren klippet meg en sokk. SÅ sånn er den saken. Hva du gjør blir jo opp til deg 3
tussi84 Skrevet 5. august 2020 #122 Skrevet 5. august 2020 5 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev: Hjelper ikke at lagrene er fylt opp hvis folk ikke har råd til det. Hvordan har andre fattigere land råd til å dele dem ut, men ikke Norge? Her har man jo kunstig høye priser på munnbind. Helt enig! Norge har råd til å dele ut munnbind til befolkningen om det skulle bli påbudt. Mange kommer ikke til å ha råd. Ikke alltid det handler om dårlige prioteringer økonomisk. 6
ItchyBitchySpider Skrevet 5. august 2020 #123 Skrevet 5. august 2020 1 time siden, Hatsumomo skrev: Hehe, hvis jeg ikke hadde annet for hånden, så hadde jeg for søren klippet meg en sokk. SÅ sånn er den saken. Hva du gjør blir jo opp til deg Og hva endret seg ved at jeg skrev uten anonymkode? Ble jeg mer tøff eller mindre anonym?
ItchyBitchySpider Skrevet 5. august 2020 #124 Skrevet 5. august 2020 (endret) 1 time siden, tussi84 skrev: Helt enig! Norge har råd til å dele ut munnbind til befolkningen om det skulle bli påbudt. Mange kommer ikke til å ha råd. Ikke alltid det handler om dårlige prioteringer økonomisk. Det koster ikke 699 kroner å produsere 50 munnbind. Så hadde vært fint å vite hvem som håver inn så mye av overskuddet og skor seg på pandemien. Men nå er jo 30 bedrifter blitt anmeldt for coronasvindel. Er visst noen som har oppført døde personer på lønningslista for å få statsstøtte 🤦 Endret 5. august 2020 av ItchyBitchySpider 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #125 Skrevet 5. august 2020 1 time siden, tussi84 skrev: Helt enig! Norge har råd til å dele ut munnbind til befolkningen om det skulle bli påbudt. Mange kommer ikke til å ha råd. Ikke alltid det handler om dårlige prioteringer økonomisk. Jo de fleste vil ha råd til munnbind på ukens handletur.. Anonymkode: 56b7c...c4f
Søgni Skrevet 6. august 2020 #126 Skrevet 6. august 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep. Søgni, mod.
tussi84 Skrevet 6. august 2020 #127 Skrevet 6. august 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo de fleste vil ha råd til munnbind på ukens handletur.. Anonymkode: 56b7c...c4f De fleste, men fortsatt ikke hele landets befolkning. Er en del som må snu om på hver eneste krone, som må gå til frelsesarmeen for å få matkasser fordi dem ikke har råd til mat hele mnd etc. Noen sliter så mye at de ikke kan spise seg mette hver dag. Jeg tror ikke det er sånn at denne delen av befolkningen er slemme om de ikke får kjøpt munnbind, men de har rett og slett ikke råd til det. Om valget står mellom å gi kunne gi mat til barna sine noen dager slik at de kan spise seg mette vs det å kjøpe munnbind så velger man jo det førstnevnte. Selv om det så er billig mat, så har de ikke noen ekstra kroner utover det. Ja noen i Norge har det faktisk så vanskelig økonomisk, men det er vanskelig å forstå hvis man aldri har vært der selv.
Hatsumomo Skrevet 6. august 2020 #128 Skrevet 6. august 2020 13 timer siden, ItchyBitchySpider skrev: Og hva endret seg ved at jeg skrev uten anonymkode? Ble jeg mer tøff eller mindre anonym? Du ble jo såklart mindre anonym for meg, og lettere for meg å ta deg seriøst som samtalepartner når jeg har et nick å knytte til deg til enn ørten anonyme brukere - sjelden jeg fester meg ved brukerkodene
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #129 Skrevet 7. august 2020 På 5.8.2020 den 2.15, AnonymBruker skrev: Eh, jeg kjenner mange som ikke har kjøpt munnbind. Og nei, de kan ikke nekte meg det . Hold kjeft. Dette hadde ikke vært nødvendig hvis denne dusteregjeringen vår ikke hadde åpnet for reiser til andre land. Anonymkode: 9794b...18c Eller hvis folk hadde hørt etter hva som ble sagt! De anbefalte at folk holdt seg hjemme. Veldig få av de som dro måtte dra pga spesielle omstendigheter. Veldig mange er egoister, og alle kan finne unnskyldninger for at anbefalinger ikke gjelder akkurat dem. Hva med å tenke selv? Ta ansvar? Anonymkode: 8436f...a88
Fremhevede innlegg